Amning eller flaske??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2016

Anonym trådstarter

Min datter på 2 en halv måned bliver ammet, men har perioder hvor hun ikke rigtig vil tage brystet og skriger når hun bliver lagt til - især når hun er træt hvilket gør at jeg er nødt til at vugge hende i søvn og bytte brystet ud med sutten.. Det startede for 3 uger siden hvor hun især om aftenen skreg og skreg så jeg til sidst måtte give hende en flaske som hun slugte.. Der havde jeg egentligt besluttet mig for at køre hende over på flaske, men efter et par dage vendte hun på en tallerken og suttede ivrigt og ofte på brystet igen. Nu er hun så begyndt og lave samme nummer igen, og har fået 45 ml i sutteflasken her til aften for at falde til ro.. skal jeg fortsætte amningen? Som til tider kan være en kamp, men som jeg aller helst vil (og derfor også fortsatte på trods af dybe revner den første måned), eller skal hun have flaske i stedet? 

Det skal lige siges at i de perioder hvor hun ikke spiser så godt, bliver jeg meget bange for at hun ikke får nok og har derfor en tendens til at lægge hende til brystet ofte - det påvirker mig i det hele taget meget psykisk. 

Sundhedsplersken er tilfreds med hendes kurve, men er ellers ikke til den store hjælp. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2016

L-Mortil3

Hvis du har mod på det synes jeg da klart du fortsat skal amme helt/delvis. De får perioder med uro og gråd ved brystet, ofte er det tigerspring og fordi de regulerer brystets produktion. Det at hun spiser en del fra flasken er ikke nødvendigvis fordi hun er sulten men fordi de små har sådan en aktiv sutterefleks, så de sutter bare derudaf.

kan det være langsomt eller hurtigt nedløb hun er frustreret over? Er det for langsomt kan du malke lidt ved hånd så nedløbet kommer igang, brystkompressioner mm (kan anbefale ammenet - der er meget godt)

hvis du vil delvis amme, er det en god ide med paced bottlefeeding , da det simulerer det at spise ved brystet, således kan du opretholde interessen for begge...

til sidst vil jeg sige - GØR DET DU FØLER INDERST INDE ER DET RIGTIGE FOR JER!!! 

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

Har I prøvet at putte lidt tidligere? Min bliver også noget så sur og er næsten umulig at amme, hvis han er for træt. Hvis det sker, hjælper det her at ligge ned og amme i sengen i mørke. Så vidt jeg husker begyndte han i hvert fald at skubbe puttetidspunktet omkring de 2-3 måneder. Han begyndte simpelthen at være træt tidligere. Så vidt jeg husker, begyndte vi at putte omkring kl 20 der, hvor han tidligere først var putteklar ca 21-22 stykker.

Men hvis du har mod på det, synes jeg klart du skal fortsætte med amningen. Det er til tider hårdt, men når det kører, er det klart det nemmeste.

Men generelt, liggende amning i mørke er genialt, når baby er træt/sur/bare ikke gider noget som helst.

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Hun vågnede ca en time efter hvor hun tømte brystet og hun har også spist fint i nat og her til morgen. Så vil give det et forsøg og håbe at hun vil blive ved med at tage brystet. 

Synes ikke det virker til at mælken ikke løber hurtigt nok, men mere at hun synes der er for meget mælk hvis det giver mening? For hun vil slet ikke tage fat. Har også prøvet at vi lægger ned i sengen uden den store succes. 

Men vil prøve og putte hende tidligere og se om det har en effekt 

Anmeld Citér

14. december 2016

L-Mortil3

Anonym skriver:

Tak for jeres svar 

Hun vågnede ca en time efter hvor hun tømte brystet og hun har også spist fint i nat og her til morgen. Så vil give det et forsøg og håbe at hun vil blive ved med at tage brystet. 

Synes ikke det virker til at mælken ikke løber hurtigt nok, men mere at hun synes der er for meget mælk hvis det giver mening? For hun vil slet ikke tage fat. Har også prøvet at vi lægger ned i sengen uden den store succes. 

Men vil prøve og putte hende tidligere og se om det har en effekt 

Hvis nedløbet er for hurtigt kan det også anbefales at prøve laid back amning. Og generelt forskellige amme stillinger.

rigtig meget held og lykke!! God karma din vej!!

Anmeld Citér

14. december 2016

M&Ms

Det behøver ikke være enten eller. Vi kører en kombination af amning og flaske, da det er mest praktisk for os. Vi har barn Nr 2, og fordi det gav mig lidt frihed med et flaskemåltid om dagen med Nr 1, fortsætter vi med Nr 2. 

Du kan fortsætte, give op eller køre en kombination. Det er helt op til dig, hvad du synes fungerer bedst.

Anmeld Citér

14. december 2016

Ai sha

Hvis du er på facebook så prøv at skrive til ammenet derinde. De er super dygtige.

Jeg er langtidsammer og jeg syndes Selvfølgelig du skal blive ved at amme.

Men det er jo hvad i syndes du og din baby der er vigtigt 

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym trådstarter

Min min ældste datter fik aldrig en sutteflaske, og jeg elsker at amme så det er selvfølgelig at foretrække. 

Er jeg den eneste amme-mor der bekymrer mig om de nu får nok? 

Anmeld Citér

14. december 2016

Ai sha

Anonym skriver:

Min min ældste datter fik aldrig en sutteflaske, og jeg elsker at amme så det er selvfølgelig at foretrække. 

Er jeg den eneste amme-mor der bekymrer mig om de nu får nok? 

Hvis hun har 4-5 våde bleer i døgnet får hun nok 

Anmeld Citér

14. december 2016

modesty

Anonym skriver:

Min datter på 2 en halv måned bliver ammet, men har perioder hvor hun ikke rigtig vil tage brystet og skriger når hun bliver lagt til - især når hun er træt hvilket gør at jeg er nødt til at vugge hende i søvn og bytte brystet ud med sutten.. Det startede for 3 uger siden hvor hun især om aftenen skreg og skreg så jeg til sidst måtte give hende en flaske som hun slugte.. Der havde jeg egentligt besluttet mig for at køre hende over på flaske, men efter et par dage vendte hun på en tallerken og suttede ivrigt og ofte på brystet igen. Nu er hun så begyndt og lave samme nummer igen, og har fået 45 ml i sutteflasken her til aften for at falde til ro.. skal jeg fortsætte amningen? Som til tider kan være en kamp, men som jeg aller helst vil (og derfor også fortsatte på trods af dybe revner den første måned), eller skal hun have flaske i stedet? 

Det skal lige siges at i de perioder hvor hun ikke spiser så godt, bliver jeg meget bange for at hun ikke får nok og har derfor en tendens til at lægge hende til brystet ofte - det påvirker mig i det hele taget meget psykisk. 

Sundhedsplersken er tilfreds med hendes kurve, men er ellers ikke til den store hjælp. 

Det lyder helt normalt. Jeg havde også perioder hvor han ikke ville spise eller spiste meget lidt (typisk ifbm udviklingsspring). Også perioder hvor han var urolig/græd og ville spise hele tiden (specielt om aftenen).

Og nej - du er ikke den eneste mor der har bekymret sig om dit barn fik nok at spise.  Min søn spiste konsekvent mindre end anbefalingerne, men tog fint på. Det tog lidt tid, men på et tidspunkt holdt jeg op med at bekymre mig. Han er stadig småtspisende (5 år), men følger sin kurve.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.