Måske gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2016

Teenfreaker

Hej alle sammen, 

Min kæreste og besluttede i løbet af sommeren, at vi gerne ville have børn unge. Det var en fælles og velovervejet beslutning, og nu har den måske båret frugt. 

Vi oplevede for to-tre måneder siden at jeg gik en uge over med min menstruation, men der var dengang ikke bid. 

Jeg er nu to dage forsinket med min mens. og er selvfølgelig håbefuld på at jeg er gravid. 
Men er det for tidligt at tage en test? Jeg har en test liggende fra pakken med 5 stk. i, som jeg har købt i Bilka, men er de pålidelige? eller skal jeg ud og finde noget bedre?

Samtidigt går jeg og min kæreste lige pt. igennem en hård periode, da vi begge er under uddannelse, skal flytte da vi er opsagt i lejligheden, og samtidigt har vi et familiemedlem med kræft. Så selve timinigen er måske ikke lige 100% god, men non the less, så er dette noget vi begge gerne vil. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2016

mamatobe

Jeg ville teste!

Anmeld Citér

13. december 2016

Bb2015

Jeg ville teste  og hvis den er negativ ville jeg vente et par dage og se om mens kom - hvis ikke ville jeg finde en anden slags test 

Anmeld Citér

13. december 2016

Teenfreaker

Michfich skriver:

Jeg ville teste  og hvis den er negativ ville jeg vente et par dage og se om mens kom - hvis ikke ville jeg finde en anden slags test 

Men ville det virkelig være godt at teste så tæt op  af hvornår jeg normalt venter min menstruation? 

Anmeld Citér

13. december 2016

Bb2015

Teenfreaker skriver:

Men ville det virkelig være godt at teste så tæt op  af hvornår jeg normalt venter min menstruation? 

Normalt er man ved sin forventede menstruations dag 4+0 og det bør vise sig på testen. Det skader ihvertfald ikke at tage en test 

Anmeld Citér

13. december 2016

Teenfreaker

Michfich skriver:

Normalt er man ved sin forventede menstruations dag 4+0 og det bør vise sig på testen. Det skader ihvertfald ikke at tage en test 

Jeg tager en test hvis ikke den indfinder sig inden i morgen tidlig. Hvis den så er negativ og jeg ikke får min menstruation, så må jeg købe en ny test og prøve igen. 

Anmeld Citér

16. december 2016

Teenfreaker

Har nu taget en test, som så ud til at være en svag positiv. Burde jeg ringe til lægen, eller vente et par dage og tage en ny test for at være sikker? 

Anmeld Citér

16. december 2016

JKC

Teenfreaker skriver:

Har nu taget en test, som så ud til at være en svag positiv. Burde jeg ringe til lægen, eller vente et par dage og tage en ny test for at være sikker? 

Vent bare et par dage. Lægen skal alligevel først se dig senere i graviditeten :-). Jeg skal først til første samtale i min uge 9

Anmeld Citér

16. december 2016

hautecouture

Teenfreaker skriver:

Du kan roligt vente med at ringe til du står med en tydelig test og ikke selv er i tvivl. 1. lægebesøg ligger alligevel først i uge 9-10  Held og lykke 

Anmeld Citér

16. december 2016

Teenfreaker

hautecouture skriver:

Du kan roligt vente med at ringe til du står med en tydelig test og ikke selv er i tvivl. 1. lægebesøg ligger alligevel først i uge 9-10  Held og lykke 

Så giver jeg det et par dage inden jeg slår det helt fast. Men hold op hvor er det spændende, og man er nervøs oveni. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.