Gå i bad med sit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2016

Loa

MummiT skriver:

Jeg går i bad med min datter, og har også hår. 

Når hun er nysgerrig omkring det siger jeg noget i stil med "Ja, mor har hår på tissekonen. Nej, jeg kan ikke lide at du røre ved det" Og gentager efter behov. 

Hun kommer også altid ind i min seng om morgenen, og jeg sover for det meste nøgen, så der kommer emnet også op ind i mellem. 

Det har ledt til "sjove" episoder så som at hun midt i rema har proklameret "Jeg har ikke hår på tissekonen.. Men mor har hår på tissekonen!" 

Så længe du ikke ligefrem bliver hysterisk eller vred, så tænker jeg det er fint. Børn har godt nok af at lære om personlige grænser. Jeg ville ikke bekymre mig over at fortsætte fælles bade. 

Muhaha hvorfor handler jeg ikke i samme Rema som jer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Loa skriver:

Muhaha hvorfor handler jeg ikke i samme Rema som jer 

Jamen det er en ren fest! - Og det er selvfølgelig altid de mest private emner hun tager op når man står der midt i en overfyldt butik og forsøger at finde alt man skal bruge 

Vi underholder da bare hele butikken så! 

Anmeld Citér

12. december 2016

modesty

Anonym skriver:

Hej Alle 

Jeg har fra dag 1 været gået i bad sammen med mit barn, mit barn er 1,5 år nu. Nu er det sådan at mit barn gerne vil stå op når vi er i bad, så det for man lov til og jeg hjælper med at Vaske håret.

Mit barn har altid badekaret fyldt når vi er i bad, men tålmodigheden til at sidde stille i badekaret og hygge sig, eksistere ikke.

Sidst vi var i bad sammen opdagede mit barn at jeg har kønshår og det var åbenbart meget interesant, jeg tog min barns hånd væk og sagde nej. Jeg ved godt mit barn ikke forstår hvad det er og bare var nysgerrig.

Men jeg  syntes ikke mit barn skal have lov til at undersøge mine kønshår, også bliver jeg alligevel i tvivl om, om jeg kan risikere at gøre mit barn kropsforskrækket  

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal tackle mit barns nysgerrighed, hvad ville i gøre ? Er blevet helt i tvivl om jeg skal forsætte med at gå i bad med mit barn eller om jeg skal vente det barnet bliver lidt ældre og forstår flere ting 

Tak på forhånd for jeres svar 

Mvh en fortvivlet mor.

Min søn på 5 har også altid været meget interesseret i både mine bryster og min tissekone. 

Vi snakker meget om at drenge har en tissemand og piger har en tissekone og her for nylig havde vi også snakken om hvordan man laver børn ("aaaaddd" var hans svar, heheh). Han er også så stor så vi har haft snakken om at numselege er helt okay, men at man ikke skal stikke noget ind nogen steder, og at alle skal synes det er sjovt.

Jeg har altid snakket meget åbent om det i børnehøjde selvfølgelig, og altid været meget nøgen derhjemme. Han elsker at putte og nusse o.s.v. og det er fint med mig, og han må også gerne røre mine bryster til en vis grænse. Men hvis det bliver over-gramsning eller gør ondt (eller han vil røre ved tissekonen), så siger jeg bare "Nej, ikke mere nu". Og så snakker jeg videre om brysterne eller tissekonen, så han forstår at det ikke er en afvisning af hans interesse, men mere at den fysiske berøring kom lidt for tæt på.

Anmeld Citér

12. december 2016

BigHope13

Nu har min søn ikke rigtig forsøgt at røre mig men han er meget betaget af at jeg har en tissekone og at jeg ikke ser ud som ham forneden, men hvis han kigger lidt for længe eller i den stil så snakker vi bare om hvad det er. 

Dog er han meget interesseret i fars tissemand hvis det er ham han er i bad med, og far er meget genert hvad den angår  (overfor sin søn i hvertfald ) men så siger han jo bare at det er fars tissemand og at Thor har sin egen så plejer der ikke at være de store problemer... vi har vel alle været nysgerrig en gang 

Vores søn er lige fyldt 3 

Anmeld Citér

13. december 2016

Anonym

Da en af mine sønner var lille. Omkring 3 år var vi i bad sammen og han var meget facineret af at jeg ser anderledes ud forneden end ham. 

Jeg er eneste pige hjemme skal lige siges.

Han var meget alvorlig omkring min forklaring om at piger ser anderledes ud.

Tilsidst saghan: bare rolig mor. Din tissemand skal nok vokse ud.

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

Da min søn var mindre og vi gik i bad sammen gik jeg højt op i ikke  at gøre ham kropsforskrækket. så han måtte  gerne kigge og pille. han var jo ikke så gammel så han vil ikke huske at man må pille ved mor eller tro man må ved andre. det gør han i hvertfald ikke nu hvor han er blevet ældre. 

han måtte også hellere end gerne udforske sin egen krop ved at pille og kigge imens han var i bad eller tissede eller lavede.. og jeg bakkede også op om det hvis der var noget han ville se. de får et andet synspunkt på kroppen og får stillet den nysgerrighed

Og så fandt han også ud af at han kunne bruge sin egen krop hvis han var  nysgerrig og ikke kun andres

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

modesty skriver:

Min søn på 5 har også altid været meget interesseret i både mine bryster og min tissekone. 

Vi snakker meget om at drenge har en tissemand og piger har en tissekone og her for nylig havde vi også snakken om hvordan man laver børn ("aaaaddd" var hans svar, heheh). Han er også så stor så vi har haft snakken om at numselege er helt okay, men at man ikke skal stikke noget ind nogen steder, og at alle skal synes det er sjovt.

Jeg har altid snakket meget åbent om det i børnehøjde selvfølgelig, og altid været meget nøgen derhjemme. Han elsker at putte og nusse o.s.v. og det er fint med mig, og han må også gerne røre mine bryster til en vis grænse. Men hvis det bliver over-gramsning eller gør ondt (eller han vil røre ved tissekonen), så siger jeg bare "Nej, ikke mere nu". Og så snakker jeg videre om brysterne eller tissekonen, så han forstår at det ikke er en afvisning af hans interesse, men mere at den fysiske berøring kom lidt for tæt på.

Hvad er numseleg?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.