Hvem mærkede liv sent i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.122 visninger
11 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2016

Nel

Hej!

Ja, "sent" er jo relativt, så hvis du først mærkede liv i uge 18 og synes det var sent, så vil jeg gerne høre om det

Jeg er 19+4 idag og er førstegangs gravid. Jeg har indtil nu intet mærket, som i absolut ingenting. Slet ikke noget som jeg kunne komme i tvivl om var baby.  Jeg ved at det er normalt først at mærke liv omkring de 20 uger som førstegangsgravid, alligevel har jeg en følelse af at der kommer til at gå lang tid endnu.

Min kærestes mormor sagde idag "det er bare fordi du ikke ved hvordan det føles, at du ikke har mærket det endnu". Men jeg VED at jeg havde mærket det, hvis der var noget.

Andre der oplevede det samme? og mærkede i bare lige pludselig noget i var stensikre på var baby, eller kom det snigende hvor i var usikre i starten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2016

Hullahop92

Jeg var selv meget i tvivl i starten. Tænkte at det ligeså godt kunne være luft i maven  Jeg mærkede det vist først sådan helt tydeligt efter MD-scanningen, så no worries! Det skal nok komme 

Anmeld Citér

11. december 2016

Nel

Hullahop92 skriver:

Jeg var selv meget i tvivl i starten. Tænkte at det ligeså godt kunne være luft i maven  Jeg mærkede det vist først sådan helt tydeligt efter MD-scanningen, så no worries! Det skal nok komme 

Tak for svar Min misdannelsesscanning er også lige rundt om hjørnet. 

Jeg er også sikker på at det nok skal komme, kan bare mærke utålmodigheden, især når alle hele tiden spørger om jeg har mærket noget, hehe

Anmeld Citér

11. december 2016

Hullahop92

Nel skriver:

Tak for svar Min misdannelsesscanning er også lige rundt om hjørnet. 

Jeg er også sikker på at det nok skal komme, kan bare mærke utålmodigheden, især når alle hele tiden spørger om jeg har mærket noget, hehe

Det forstår jeg godt. Det er også en kæmpe oplevelse! Det hele bliver bare så meget mere virkeligt, når man man mærke barnet bevæge sig derinde.  Men nyd stilheden så længe det varer! Snart kan du ikke få lov til at sove for diverse spark og møffen 

Anmeld Citér

11. december 2016

Mortilah

19-20 uge ja.. og det var som andengangsgravid- så jeg ved hvordan det føles:-) det underlige er at man tit kan forveksle tarmbevægelser med de små spjæt fra baby. Det gør at jeg altså (og det er jeg bestemt ikke ene om) synes det har føltes som baby, selvom jeg end ikke var gravid..:-) men du kan helt sikkert mærke noget indenfor gandske kort tid! Jeg synes ikke det er "sent"...

Anmeld Citér

11. december 2016

Mo9ca

Nel skriver:

Hej!

Ja, "sent" er jo relativt, så hvis du først mærkede liv i uge 18 og synes det var sent, så vil jeg gerne høre om det

Jeg er 19+4 idag og er førstegangs gravid. Jeg har indtil nu intet mærket, som i absolut ingenting. Slet ikke noget som jeg kunne komme i tvivl om var baby.  Jeg ved at det er normalt først at mærke liv omkring de 20 uger som førstegangsgravid, alligevel har jeg en følelse af at der kommer til at gå lang tid endnu.

Min kærestes mormor sagde idag "det er bare fordi du ikke ved hvordan det føles, at du ikke har mærket det endnu". Men jeg VED at jeg havde mærket det, hvis der var noget.

Andre der oplevede det samme? og mærkede i bare lige pludselig noget i var stensikre på var baby, eller kom det snigende hvor i var usikre i starten?

Jeg mærkede først liv med min den første da jeg var 22 uger henne. Moderkagen var også foranliggende der. Med nr. 2 var jeg 20 uger henne. Der lå moderkagen i toppen. 

Så selv som flergangsfødende mærkede jeg liv senere end du er henne nu. Det skal nok komme.

Mvh. M

Anmeld Citér

12. december 2016

HPH

Jeg mærkede liv ved 16+ men jeg troede først det bare var luft, føles jo nærmest bare som små prutter inde i maven  det skal nok komme.

og måske din moderkage ligger foran så mærker man det jo også senere.

Anmeld Citér

12. december 2016

Falk43

Mærkede liv i uge 19-20 stk min moderkage ligger på bagvæggen; men jeg viste ikke, hvad man skulle mærke efter ? Tænkte mere at det var prutter ;-) på tværs . Og mærker først dgl liv fra uge 25 - 26 hvor jeg Kan puffe ham i gang .. det variere fortsat fra dag til dag hvor meget han gider ..

vær ikke bekymret

Anmeld Citér

12. december 2016

moar34

Nel skriver:

Hej!

I min første graviditet mærkede jeg liv første gang omkring uge 21 som vidst er meget normalt første gang.  Er nu i min 4 graviditet og mærkede allerede små bobler i uge 15. Så det skal nok komme 

Anmeld Citér

12. december 2016

CC79

Med mit første barn mærkede jeg ham først med sikkerhed mellem 20-21 uge. De andre gange allerede i uge 16-17. Det handler oftest om man ikke aner hvordan det føles og igen vil jeg sige at selvom jeg mærkede de andre i 16-17 så var det meget svagt og jeg har altid først været helt overbevist i uge 18-19. Så tror lige pludselig mærker du noget og så ved du bare det er baby.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.