Barnevognsproblematik, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. december 2016

Makje9113

Hej allesammen :-) 

Vi står i den heldige situation, at vi skal være forældre igen. 

Vi skal have en ny barnevogn, men sikke dog en jungle! Kan slet ikke finde ud af hvad vi skal vælge. Vi vil helst købe brugt. 

Kriterier: 

- Hele barnevognen SKAL kunne være i bagagerummet på en Chevrolet Aveo (lille bil) 

- Jeg har dårlig ryg og skal gå lange, lange ture, så måske er drejehjul smartest? Eller hvad siger panelet? ;-)

- Den skal kunne tåle, at der kommer et ståbræt på, uden at kassen kommer til at hænge.

.. 

Vi har overvejet en Odder zip med x-Dream stel, men den har jo ikke drejehjul?! Og skal den ikke også bare skilles ad i atomer for at være i bilen? Eller er det nemt nok? 

So, hit me!!! Kom med jeres bedste bud og hvorfor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2016

MM00

Makje9113 skriver:

Hej allesammen :-) 

Vi står i den heldige situation, at vi skal være forældre igen. 

Vi skal have en ny barnevogn, men sikke dog en jungle! Kan slet ikke finde ud af hvad vi skal vælge. Vi vil helst købe brugt. 

Kriterier: 

- Hele barnevognen SKAL kunne være i bagagerummet på en Chevrolet Aveo (lille bil) 

- Jeg har dårlig ryg og skal gå lange, lange ture, så måske er drejehjul smartest? Eller hvad siger panelet? ;-)

- Den skal kunne tåle, at der kommer et ståbræt på, uden at kassen kommer til at hænge.

.. 

Vi har overvejet en Odder zip med x-Dream stel, men den har jo ikke drejehjul?! Og skal den ikke også bare skilles ad i atomer for at være i bilen? Eller er det nemt nok? 

So, hit me!!! Kom med jeres bedste bud og hvorfor.

Stork barnevognen kan pakkes meget sammen. Den er dog uden drejehjul. Søg på Barnevognsguiden - Barnevogn i bilen på Facebook. 

Her kan se Emmaljunga med drejehjul i små biler. 

https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DmSLNr66ij9E&ved=0ahUKEwi63JKO1-vQAhXFJsAKHa0HAoQQtwIIGTAA&usg=AFQjCNEwXaJeTuzS-IFGnydJoiwr1plSjw

Anmeld Citér

11. december 2016

ErDetSnartNU

Angående drejehjul, så kommer det an på, hvor du skal bruge vognen. Vi fik at vide, at de er supergode hvis man går inde i byen, men trælse, hvis man går på ujævnt underlag som fx skovstier.

Anmeld Citér

11. december 2016

Makje9113

T10 skriver:

Stork barnevognen kan pakkes meget sammen. Den er dog uden drejehjul. Søg på Barnevognsguiden - Barnevogn i bilen på Facebook. 

Her kan se Emmaljunga med drejehjul i små biler. 

https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DmSLNr66ij9E&ved=0ahUKEwi63JKO1-vQAhXFJsAKHa0HAoQQtwIIGTAA&usg=AFQjCNEwXaJeTuzS-IFGnydJoiwr1plSjw

Ja, det har jeg godt set. Men de er forholdsvis dyre som brugte og så er der jo ikke garanti. Og jeg nægter at give så mange penge for en ny vogn :/ 

Men tak for tippet om siden på Facebook! 

Anmeld Citér

11. december 2016

Makje9113

ErDetSnartNU skriver:

Angående drejehjul, så kommer det an på, hvor du skal bruge vognen. Vi fik at vide, at de er supergode hvis man går inde i byen, men trælse, hvis man går på ujævnt underlag som fx skovstier.

Du har helt ret! Vi bor lige ved siden af skoven, så der er vi rigtig tit. Så er drejehjul vidst allerede udelukket der  

Anmeld Citér

11. december 2016

MiniMe2005

Vi har en Emmaljunga kombivogn (med drejehjul, men man kan også uden). Den er supernem at slå sammen, og man skal kun tage kassen af (er helt vild nem at klikke af) og så folde stellet sammen. Tør dog på ingen måde sige, om den kan være i din bil... Men den er ret lille :-)

Og altså, der er en del, der fremhæver, at de har hørt, at Emmaljunga hænger i stellet, men det har jeg altså aldrig oplevet, hverken hos mig selv eller hos andre. Jeg tror ærligt talt, at det handler om, at folk overbelaster den...

Men ja, vil også sige drop drejehjul, hvis I primært skal gå i skov. Drejehjulene er geniale, hvis man bor i byen som os, men de dur bare ikke på mudret skovjord.

Anmeld Citér

11. december 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Vi har Odder zip. Bor i byen. Er vildt glad for den! Den er nem at skille ad. Tager to min at få kasse af, klappe stel sammen og klikke hjul af. Selve kassen kan også nemt klappes flad, hvis det er nødvendigt. Vi har haft den i en VW Up - dog måtte stellet om foran. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.