hvor man er alene med deres baby/børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
9 svar
19 synes godt om
10. december 2016

Anonym trådstarter

hej piger 

her til aften har mig og min x kæreste haft et diskuterer. som nu har gør at vi er gået fra hinanden her til aften. Så da min kæreste gik hjemfra siger han at han vil ikke have noget at gøre med vores datter på snart 4 mdr. og at på mandag skulle jeg bare søger forældrmyndighed over vores datter. Da han ikke vil have noget med hende at gøre. 

jeg er glad for at vi er gået fra hinanden da jeg ikke kunne mere. jeg har være virkeligt ked af det i længe tid. Så nu skal det bare være mig og min datter det skal bor sammen. så skal mig og min datter finde noget nyt at bor i. Da vores lejelighed er for større til os 2. 7

Så efter min x kæreste var gået. ringer jeg til min mor og fortalt det. og hun siger at jeg skulle bare pakke alle min ting og min datters ting og så kommer hun og hent mig og min datter. Så kunne vi bor ved mine forældre indtil jeg fandt noget nyt at bor i. Så jeg fik tager alle mine ting med. Og de møbler som jeg har. og min datters ting så noget som hendes tøj, legetøj, seng og møbler. 

Så nu skal mig og min datter bare bor hos mine forældre indtil vi får en lejelighed. Jeg synes det den bedste ide for mig og min datter. 

men hvad skal jeg gøre ved det med forældremyndighed. Jeg har allermest løst til at søger det. Så jeg kan får min datter for mig selv. Da han ikke vil have noget med hende at gøre. 

hvad ville i gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2016

Kattha

Anonym skriver:

hej piger 

her til aften har mig og min x kæreste haft et diskuterer. som nu har gør at vi er gået fra hinanden her til aften. Så da min kæreste gik hjemfra siger han at han vil ikke have noget at gøre med vores datter på snart 4 mdr. og at på mandag skulle jeg bare søger forældrmyndighed over vores datter. Da han ikke vil have noget med hende at gøre. 

jeg er glad for at vi er gået fra hinanden da jeg ikke kunne mere. jeg har være virkeligt ked af det i længe tid. Så nu skal det bare være mig og min datter det skal bor sammen. så skal mig og min datter finde noget nyt at bor i. Da vores lejelighed er for større til os 2. 7

Så efter min x kæreste var gået. ringer jeg til min mor og fortalt det. og hun siger at jeg skulle bare pakke alle min ting og min datters ting og så kommer hun og hent mig og min datter. Så kunne vi bor ved mine forældre indtil jeg fandt noget nyt at bor i. Så jeg fik tager alle mine ting med. Og de møbler som jeg har. og min datters ting så noget som hendes tøj, legetøj, seng og møbler. 

Så nu skal mig og min datter bare bor hos mine forældre indtil vi får en lejelighed. Jeg synes det den bedste ide for mig og min datter. 

men hvad skal jeg gøre ved det med forældremyndighed. Jeg har allermest løst til at søger det. Så jeg kan får min datter for mig selv. Da han ikke vil have noget med hende at gøre. 

hvad ville i gøre.

Synes jeg har læst flere tråde herinde hvor folk gør opmærksom på, at når man flytter fra hinanden, så har barnet som udgangspunkt bopæl his den forælder der bliver boende på adressen.. Men jeg ved faktisk ikke rigtig noget konkret om det, heller ikke når barnet er så lille og måske ammes osv. 

Men det er måske noget du skal undersøge nærmere. Din eks kan jo sagtens skifte mening, og gør hvad han kan for at såre dig, det er jo set før. Især når han lyder til at være ret følelsesladet lige nu. Håber alt det bedste for jeres lille familie.

Anmeld Citér

10. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Din datter har ret til sin far -  husk altid dette. 

Med mindre han er voldelig eller lignende ville jeg gøre alt der stod i min magt for at de fik et forhold. Så vent med at søge fuld forældremyndighed til i begge er faldet til ro igen og tænker mere klart end man gør midt i et brud. 

Held og lykke. Der venter desværre en svær tid

Anmeld Citér

10. december 2016

Carina:-)

Jeg ville slappe af og trække vejret. 

Lige nu er i begge sure og oprørte og så gør og siger man ting man fortryder senere .

Din kæreste burde ikke have sagt det han gjorde og du burde ikke ringe efter din mor for at smutte 

I har sat et barn i verden sammen og nu har i dælme at tage jer sammen og opføre jer voksent og ordentlig for jeres datters skyld.

Hun har brug for jer begge og brug for at i finder ud af at opføre jer anstændigt og ordentlig også i fremtiden . 

Og så længe far ikke er skadelig for jeres datters trivsel og udvikling så synes jeg du skal række ud og få snakket med din kæreste for at finde en løsning  alle tre kan trives med.

Anmeld Citér

11. december 2016

Zelinasmor

Du skal blive på jeres bopæl med hende indtil du har fået bopælsretten, ellers går den til far hvis han fortsat har adresse der. Hvis du flytter barnets adresse i folkeregistret, så kommer der et brev far skal underskrive hvor han giver "lov" til at du flytter med barnet. Så indtil du er sikker på at han fraskriver sig barnets bopælsret, så ville jeg blive hvor i er!

Anmeld Citér

11. december 2016

Liv_86

Anonym skriver:

hej piger 

hvad ville i gøre.

Din datter har bopæl der hvor I bor nu, altså jeres fælles lejlighed. Derfor har du faktisk ikke ret uden hendes fars samtykke til at fjerne jeres datter fra bopælen.

så få på skrift at du må flytte med hende. 

Mang forældremyndighed, så er det ikke sådan noget man lige får, altså den fulde medmindre der ligger nogle meget tungtvejende grunde for st statsforvaltningen skal ændre det. Men igen hvis far skriver under er der ingen problemer. 

Men far har altid ret til at se sit barn (husk det). Det er både hans og dit ansvar at barnet har samvær med sin far. En ting er så hvis han ikke vil.

det skrevne er på baggrund af hvordan det er juridisk. Personligt synes jeg ikke man bare flytter i nattens mulder mørke, (det lyder det til i har gjort) medmindre der er psysisk eller fysisk vild involveret. Det virker meget umodent

Anmeld Citér

11. december 2016

Rauw

Først, god ide at dig og baby bor hos din mor. Dig og faren lyder meget umodne og lidt hjælp i form af en voksen er nok ikke dårligt, men husk, din mor skal hjælpe med at undgå konflikter mellem dig og faren, ikke optrappe dem.

Og dig og faren skal være enige om at barnet flytter med dig, du kan ikke bare ta hende mod hans vilje. Dog skulle dette ikke blive et problem eftersom han lige nu ikke gider have hende. 

Men Uanset hvad han har sagt og selv hvis du får fuld forældremyndighed, så har han ret til at se barnet hvis han vil, i følge loven, så det kan du aldrig forhindre ham i uanset hvad du gør. Og din datter har også bedst af både at ha en mor og en far. 

Anmeld Citér

11. december 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

hej piger 

hvad ville i gøre.

Da min søns far og  jeg gik fra hinanden blev vores søn boende hos ham, og min eks svigermor fik sin søn til at søge fuld forældremyndighed, men statsamtet afslog med den begrundelse at de som udgangspunkt giver fælles forældremyndighed og at der skal være meget gode grunde til før de giver fuld forældremyndighed til den ene.

Anmeld Citér

11. december 2016

Mamalou

Jeg ville slå koldt vand i blodet og se om han ikke ændre mening. Det ville i de fleste tilfælde være ønskesenariet, idet de fleste børn har bedst af, at  have en tilknytning til mor og far, selvom de ikke kan finde ud af det længere. 

Anmeld Citér

11. december 2016

alenemor42

Et barn på 4 mdr. Vil selvfølgelig ikke skulle blive på bopælen hos far. Det gælder kun større børn 

Der er ingen grund til at søge om forældremyndighed da du ikke vil få den alene medmindre han selv fraskriver sig denne på papir i statsforvaltningen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.