Odder eller Emmaljunga??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2016

(august)

Odder på x-Dream stel, den bedste vogn man kan få i følge os ��

Vi har brugt den samme vogn til alle tre børn og den fejlede absolut intet efter, så solgte den videre og hende som købte den triller nu rundt med den uden problemer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2016

Anonym trådstarter

Odder på x-Dream stel, den bedste vogn man kan få i følge os ��

Vi har brugt den samme vogn til alle tre børn og den fejlede absolut intet efter, så solgte den videre og hende som købte den triller nu rundt med den uden problemer. 

Jeg var inde og kigge på babysam hjemmeside og fandt disse to barnevogne og jeg kan ærlig talt ikke se forskellen. - ud over at den ene er 2016 og den anden 2017 og til sidst så er der 1000 kr forskel. Kender du eventuelt forskellen?

Varenummer på den ene er: 273829+270371

Varenummer på den anden er: 283125+270371

Anmeld Citér

10. december 2016

Anonym

Altså, er det overlæderet, som du er i tvivl om? For det er da den mindste detalje ved vognen!

Vi brugte aldrig vores overlæder. Vores søn er fra maj, og det var simpelthen for varmt at bruge det hen over sommeren. Men vil give dig ret i, at det er lidt svært at klikke af og på. 

Nu bruger vi en voksipose, og der er overlæderet igen unødvendigt... Hvis det regner sætter vi jo alligevel regnslag på...

Så se bort fra det, når I skal vælge.

Anmeld Citér

10. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså, er det overlæderet, som du er i tvivl om? For det er da den mindste detalje ved vognen!

Vi brugte aldrig vores overlæder. Vores søn er fra maj, og det var simpelthen for varmt at bruge det hen over sommeren. Men vil give dig ret i, at det er lidt svært at klikke af og på. 

Nu bruger vi en voksipose, og der er overlæderet igen unødvendigt... Hvis det regner sætter vi jo alligevel regnslag på...

Så se bort fra det, når I skal vælge.

Det at den kan hælde lyder ikke godt i vores øre, vi skulle gerne kunne bruge den i mange år og til nr 2. Der vi var lidt skeptiske omkring emmaljunga efter vi havde læst en kommentar om det.

Anmeld Citér

10. december 2016

Lenchick

Anonym skriver:

tænker da næsten der må være noget galt med den siden du siger den klikker når den kører. Hvis det skulle gøre sådan noget kan man jo få det repareret i værste tilfælde. Men det er mere at den kan holde i lang tid og er god og robust vi går efter, da vi går meget.

Vi laver en for og til liste ved begge vogne, så nu ser vi hvad det bliver til i sidste ende.

De har været forbi Babysam flere gange og der er intet galt med den. 

Anmeld Citér

11. december 2016

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Oprettede for ikke så længe siden en tråd omkring brugt eller ny barnevogn. Vi besluttede os for at det bliver en ny vogn, men hvad skal det være for en? Det er garanteret ikke er nyt spørgsmål herinde, men nu prøver vi at spørge.

Vi har kigget på en Odder X dream og en Emmaljunga med drejbar forhjul. Emmaljunga barnevognen var det lidt besværligt at få det der øverste af og skulle få barnet ud af vognen, plus kalechen er der ikke lås på, så når barnet bliver stort nok, kan barnet hive den ned for at ville kigge ud. Odder barnevognen har lås på hvor man skulle trykke på begge knapper før den kunne bukkes bagover. Nu ved jeg ikke om det bare er noget "pladder" eller om det bare er endnu en ting man kan blive usikker over som forældre.

Er det mon gyldigt? Vil vi vende os til at den er lidt speciel at få af på Emmaljunga vognen når barnet skal op og ned i vognen? Eller er det nemmere med Odder barnevognen som har lynlås i midten? 

De begge var nemme at køre, Emmaljunga barnevognen var lidt nemmere at dreje på grund af de drejbar forhjul, men Odder barnevognen var faktisk ikke så slem at dreje. Men igen, vi prøvede en tom barnevogn, uden barn i så det er måske anderledes når man har et barn i? Vi har ikke bil så vi går meget og tager ofte med bus og tog.

Nu er spørgsmålet så, skal det være en Emmaljunga med drejbar forhjul til 8.500 eller en Odder X dream til næsten 10.000????

Vi venter til Januar og ser om der er et super godt tilbud i BabySam hvor vi måske kan være heldige at få rabat på enten Emmaljunga eller Odder. 

Jeg har stemt blank! Lige neop dit spørgsmål er et af de største "baby-religions" spørgsmål. Nogle sværger til det ene, nogle det andet.  

Det er begge to sindssygt gode kvalitets vogne. Mærk efter i maven hvad jeres behov er, og så vælg den i synes bedst om. 

Vi har emmaljunga big star supreme på uniQ stel fra 2011 og den kører nu upåklageligt på andet barn. Og den hænger ikke.. det er vidst en "gammel" skrøne..  

Anmeld Citér

11. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det at den kan hælde lyder ikke godt i vores øre, vi skulle gerne kunne bruge den i mange år og til nr 2. Der vi var lidt skeptiske omkring emmaljunga efter vi havde læst en kommentar om det.

Jeg kender rigtigt mange, der har og har haft Emmaljunga, og ingen har oplevet, at de hang i stellet. Enten er det en skrøne, eller også er det, fordi der er nogen, der har overbelastet deres vogne (ved for eksempel at sætte en indkøbskurv på stellet og så bare fyldt op. De fleste vogne har jo en max begrænsning på vægt... Hvis I ellers behandler den pænt, tror jeg ikke det vil blive et problem :-)

Anmeld Citér

12. december 2016

(august)

Anonym skriver:

Jeg var inde og kigge på babysam hjemmeside og fandt disse to barnevogne og jeg kan ærlig talt ikke se forskellen. - ud over at den ene er 2016 og den anden 2017 og til sidst så er der 1000 kr forskel. Kender du eventuelt forskellen?

Varenummer på den ene er: 273829+270371

Varenummer på den anden er: 283125+270371

Hej 

kan ikke lige se forskellen. 

En anden har kommenteret på overlæderet og vil bare sige at vi har godt nok ikke brugt det når det var meget varmt, men ellers har vi altid brugt det, da det lynlåsen i midten gør det nemt at komme både til de helt små i lift og de store babyer 

Anmeld Citér

12. december 2016

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Anonym skriver:

Oprettede for ikke så længe siden en tråd omkring brugt eller ny barnevogn. Vi besluttede os for at det bliver en ny vogn, men hvad skal det være for en? Det er garanteret ikke er nyt spørgsmål herinde, men nu prøver vi at spørge.

Vi har kigget på en Odder X dream og en Emmaljunga med drejbar forhjul. Emmaljunga barnevognen var det lidt besværligt at få det der øverste af og skulle få barnet ud af vognen, plus kalechen er der ikke lås på, så når barnet bliver stort nok, kan barnet hive den ned for at ville kigge ud. Odder barnevognen har lås på hvor man skulle trykke på begge knapper før den kunne bukkes bagover. Nu ved jeg ikke om det bare er noget "pladder" eller om det bare er endnu en ting man kan blive usikker over som forældre.

Er det mon gyldigt? Vil vi vende os til at den er lidt speciel at få af på Emmaljunga vognen når barnet skal op og ned i vognen? Eller er det nemmere med Odder barnevognen som har lynlås i midten? 

De begge var nemme at køre, Emmaljunga barnevognen var lidt nemmere at dreje på grund af de drejbar forhjul, men Odder barnevognen var faktisk ikke så slem at dreje. Men igen, vi prøvede en tom barnevogn, uden barn i så det er måske anderledes når man har et barn i? Vi har ikke bil så vi går meget og tager ofte med bus og tog.

Nu er spørgsmålet så, skal det være en Emmaljunga med drejbar forhjul til 8.500 eller en Odder X dream til næsten 10.000????

Vi venter til Januar og ser om der er et super godt tilbud i BabySam hvor vi måske kan være heldige at få rabat på enten Emmaljunga eller Odder. 

Modtog lige denne mail i dag fra BabySam 20 % på Odder vogne - Det var måske værd at tjekke ud 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. december 2016

Soffy27

Jeg havde en Odder zip på x-dream stel til min første knægt fra 2010. Den var så lækker - vi nåede at have den i 10 måneder inden den blev stjålet desværre. Den havde ikke en eneste skavank eller mislyd overhovedet. Den var fantastisk at køre med og nem at håndtere.

Denne gang har vi valgt en Emmaljunga med drejehjul foran, da den kunne få i en fantastisk lækker lilla farve.. vi havde ellers besluttet os for en Odder igen. 

Men denne Emmaljunga er blevet brugt i 5 måneder sammenlagt og står kun indenfor - der er kun en lille bebs i vognen og intet ståbræt eller andet belastning har den været udsat for. Desværre er den allerede "slap" i stellet (som ikke kan spændes) - dens trykknapper på kalechen har jeg efterhånden opgivet at trykke ind, da de simpelthen er for hårde for mine tynde fingre og så er den ikke synderligt fantastisk at køre med (dette fortæller jeg dog ikke manden, som vildt gerne ville have en Odder men lod mig få min vilje).. elsker nu min Emmaljunga, men elskede min Odder højere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.