fys eller kranio?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
7 svar
10 synes godt om
10. december 2016

Rsa

vores datter på 11 uger har lidt problemer med at dreje hovedet til den ene side og er en smule flad på ynglingssiden! 

hun kom til verden med den ene arm langs hovedet i bedste superman stil �� - og måske kan det være det der er kilden til udfordringerne med at vende hovedet til den ene side. 

Sundhedsplejersken har anbefalet en fysioterapeut, en veninde en Kranio sekral terapeut og jeg er lidt i syv sind om, hvilke ekspert der er bedst til sådanne problemstillinger. 

Vil derfor høre, om I har erfaringer med hvilke der bedst kan afhjælpe hvis der i så fald skulle være noget der sidder i klemme eller muskler der driller.

på forhånd tak for hjælpen ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2016

Julemusen

Normalt henvises der til en kiopraktor i sådan tilfælde. jeg har selv haft to børn igennem et kiopraktor forløb kort efter fødslen pga en låst nakke og skulder. 

Jeg ville aldrig vælge "alternative"  behandlingsformer som craniosacral terapi og zoneterapi er. jeg vil altid gå til en kiopraktor eller fysioterapeut med sådan et problem. 

Derudover har jeg brugt zoneterapi til mit ene barn som døjede med forstoppelse. 

Anmeld Citér

10. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Istedet for en fysioterapeut vil jeg anbefale osteapat. De har en uddannelse over fysioterapeut og er klart de mest kompetente jeg hat været i behandling hos. 

Anmeld Citér

10. december 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Helt klart kiropraktor.

Anmeld Citér

10. december 2016

larven

Mariehøne123 skriver:

Istedet for en fysioterapeut vil jeg anbefale osteapat. De har en uddannelse over fysioterapeut og er klart de mest kompetente jeg hat været i behandling hos. 

Helt enig. Min datter havde også problemer med nakken  da hun var lille. Hun sad fast ved fødslen og ville bare ikke ud. Var til behandling med hende et par gange hos en osteapat. Det var det eneste der hjalp på hende. 

Anmeld Citér

10. december 2016

Abracadabra

10. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Rsa skriver:

vores datter på 11 uger har lidt problemer med at dreje hovedet til den ene side og er en smule flad på ynglingssiden! 

hun kom til verden med den ene arm langs hovedet i bedste superman stil �� - og måske kan det være det der er kilden til udfordringerne med at vende hovedet til den ene side. 

Sundhedsplejersken har anbefalet en fysioterapeut, en veninde en Kranio sekral terapeut og jeg er lidt i syv sind om, hvilke ekspert der er bedst til sådanne problemstillinger. 

Vil derfor høre, om I har erfaringer med hvilke der bedst kan afhjælpe hvis der i så fald skulle være noget der sidder i klemme eller muskler der driller.

på forhånd tak for hjælpen ��

Kiropraktor.

De er bedre uddannet end fys, og kan meget bedre hjælpe. 

Jeg har personligt meget bedre erfaring med kiro end fys. - Og jeg har været meget til fys, hos mange forskellige! Jeg har kroniske spændinger i skuldrene, og har derfor gennem flere år været til mange forskellige fysser. 

Først i går, da jeg var til kiropraktor for første gang, fandt jeg noget der faktisk virker til at løsne ordenligt op, og fik at vide at jeg faktisk er temmelig låst i nakken også. - Det er der ingen fys der er kommet frem til i løbet af de snart 5 år jeg har rendt rundt med problemet.

Anmeld Citér

10. december 2016

nanan78

Profilbillede for nanan78
Julemusen skriver:

Normalt henvises der til en kiopraktor i sådan tilfælde. jeg har selv haft to børn igennem et kiopraktor forløb kort efter fødslen pga en låst nakke og skulder. 

Jeg ville aldrig vælge "alternative"  behandlingsformer som craniosacral terapi og zoneterapi er. jeg vil altid gå til en kiopraktor eller fysioterapeut med sådan et problem. 

Derudover har jeg brugt zoneterapi til mit ene barn som døjede med forstoppelse. 

Nu er zoneterapi i allerhøjeste grad også "alternativ" terapi som du kalder det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.