Stort vægttab uden grund, er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.658 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. december 2016

Anonym trådstarter

Godaften 

Jeg har tabt mig ret meget det sidste års tid. Jeg er ikke helt sikker på præcis hvor meget, men over 30 kg, nok også over 40 kg. Jeg har intet ændret i mine spisevaner, jeg går en smule mere, men det er måske maks en halv-hel time om ugen. Jeg fik en blodprop i hjertet for to måneder siden, men det er jeg nu medicineret for. De mente det var genetisk og jeg er henvist til genetisk afdeling. 

Jeg er 28 år og var ret stor før, og er nu helt normalvægtig. Udover stress over at være enlig mor til en tumling uden netværk så har jeg det ellers fint. Dog undrer det mig lidt at jeg har tabt mig så meget uden rigtig at gøre boget og på forholdvis kort tid. Men fordi jeg har det fint i hverdagen har jeg ikke tænkt mere over det. Jeg har ikke rigtig nogen at tale med i min hverdag og ved godt i ikke kan svare på om det er normalt eller ej, men kunne bare godt tænke mig at høre hvad andre umiddelbart tænker, om det er bekymrende eller ej? 

Håber det er ok at spørge herinde, har ikke så mange andre steder jeg føler jeg kab spørge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Godaften 

Jeg har tabt mig ret meget det sidste års tid. Jeg er ikke helt sikker på præcis hvor meget, men over 30 kg, nok også over 40 kg. Jeg har intet ændret i mine spisevaner, jeg går en smule mere, men det er måske maks en halv-hel time om ugen. Jeg fik en blodprop i hjertet for to måneder siden, men det er jeg nu medicineret for. De mente det var genetisk og jeg er henvist til genetisk afdeling. 

Jeg er 28 år og var ret stor før, og er nu helt normalvægtig. Udover stress over at være enlig mor til en tumling uden netværk så har jeg det ellers fint. Dog undrer det mig lidt at jeg har tabt mig så meget uden rigtig at gøre boget og på forholdvis kort tid. Men fordi jeg har det fint i hverdagen har jeg ikke tænkt mere over det. Jeg har ikke rigtig nogen at tale med i min hverdag og ved godt i ikke kan svare på om det er normalt eller ej, men kunne bare godt tænke mig at høre hvad andre umiddelbart tænker, om det er bekymrende eller ej? 

Håber det er ok at spørge herinde, har ikke så mange andre steder jeg føler jeg kab spørge 

Er du ikke blevet undersøgt da du var indlagt med blodprop? 

Jeg tænker da at det er et meget stort vægttab, om man har gjort noget eller ej. og der kan være rigtig mange grunde til det. 

Har du tabt meget muskelmasse ved vægttabet? 

Og hvis du har tabt 30-40 kg og nu er normal vægtig, lyder det til at du har været en stor kvinde førhen. det kan vel også belaste kredsløbet og give komplikationer? 

Har du spurgt din læge hvad han mener årsagen til vægttabet kan være? 

Anmeld Citér

9. december 2016

Frk.S

Jeg synes du skal gå til din læge.

Det er ikke normalt bare at tabe sig så meget uden at gøre noget for det selv. Hvad grunden er, kan vi umuligt svare på her. Det kan skyldes mange ting og bør undersøges af en læge.

Anmeld Citér

9. december 2016

Nel

Jeg synes absolut også at du skal gå til din læge og fortælle det som du har skrevet herinde. Selvom at det vel kan siges at være positivt at du har tabt dig, hvis du var overvægtig før, så er det stadig ikke normalt at tabe så meget uden at være klar over hvorfor. 

Anmeld Citér

9. december 2016

MetteT

Jeg synes du skal gå til læge og blive undersøgt for diabetes... Det kan godt medføre stort vægttab.. 

Anmeld Citér

9. december 2016

heaven

Jeg ville drøfte det med lægen, må jeg også sige..... giv gerne Update 

Anmeld Citér

9. december 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Ja du må hellere få en tid ved lægen det er ikke normalt 

Tænker om du evt kan have for højt stofskifte så taper man sig nemlig 

Anmeld Citér

9. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Et smut forbi lægen skader ikke - men prøv evt. lige at tælle kalorier i et par dage inden? 

Jeg har også tabt mig relativt meget efter jeg blev mor, uden at gøre meget andet end at sidde på cafe og spise kage Men da jeg her efter et halvt års tid lige gjorde noget bevidst ud af at holde øje med hvad jeg spiste (var normælvægtig før og synes at vægttabet var ved at tage lidt overhånd), så opdagede jeg at jeg faktisk spiser væsentligt mindre i løbet af en dag, end jeg gjorde før i tiden.

Nu er min datter knapt 8 måneder og spiser derved selv "rigtig" mad, hvilket hjælper mig lidt til at huske selv at få noget ned i løbet af en dag 

Anmeld Citér

10. december 2016

Rsa

som en anden nævner, er en af symptomerne på for højt stofskifte vægttab.. jeg har selv en stofskiftesygdom, forhøjet. Det giver også en masse andre følgesymptomer og tænker, hvis du lige har været forbi sygehuset, havde de nok opdaget, hvis dit stofskifte er for højt.. Dog er det den bedste forklaring jeg kan finde på dit vægttab! 

Stofskiftesygdomme kan findes via en blodprøve, måske det vil være en god ide at få taget sådan en ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.