fortælle det til 3 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.241 visninger
7 svar
5 synes godt om
7. december 2016

migmigher

Hvordan fortæller man en 3 årig at far flytter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2016

Rauw

Man fortæller det stille og roligt, og fortæller at mor og far begge to stadig elsker barnet himmelhøjt og altid vil være der for ham/hende, men at far skal bo et andet sted men at de stadig skal ses. Nu det meget forskelligt hvor meget børn på tre år forstår. Men hvis det er dig der vil ha din veninde og hendes børn til at flytte ind i det andet indlæg ville jeg tænke gevaldigt over om dit lille barn måske lige har brug for et par mdr til at vænne sig til at far er væk, før der flytter andre ind og tar fars plads. Tror det vil være ekstremt forvirrende og stressende for sådan en lille en. 

Anmeld Citér

7. december 2016

migmigher

Rauw skriver:

Man fortæller det stille og roligt, og fortæller at mor og far begge to stadig elsker barnet himmelhøjt og altid vil være der for ham/hende, men at far skal bo et andet sted men at de stadig skal ses. Nu det meget forskelligt hvor meget børn på tre år forstår. Men hvis det er dig der vil ha din veninde og hendes børn til at flytte ind i det andet indlæg ville jeg tænke gevaldigt over om dit lille barn måske lige har brug for et par mdr til at vænne sig til at far er væk, før der flytter andre ind og tar fars plads. Tror det vil være ekstremt forvirrende og stressende for sådan en lille en. 

De har boet her længe, så det er ikke nyt. 

Anmeld Citér

7. december 2016

FruK

Fortæller som det er, at I ikke skal bo sammen alle sammen mere, men at mor og far skal bo hvert sit sted.

At I (forhåbentlig) stadig er gode venner og skal snakke sammen og at barnet skal se jer begge. Og at I begge elsker h** rigtig meget. 

Anmeld Citér

8. december 2016

tobogsylsmor27

jeg vil sæt mig lige så stille ned og fortælle mor og far skal ikke bor sammen mere men i elsker ham/hende stadig væk højt og i stadig væk er venner 

Anmeld Citér

13. december 2016

Emma2013

Åh. Vi står samme sted pt. Kram til dig!

Jeg fortalte bare stille og roligt, at far ikke bor her længere, men at han stadig kommer og besøger hende og hun også snart skal besøge ham. 

Anmeld Citér

13. december 2016

migmigher

Emma2013 skriver:

Åh. Vi står samme sted pt. Kram til dig!

Jeg fortalte bare stille og roligt, at far ikke bor her længere, men at han stadig kommer og besøger hende og hun også snart skal besøge ham. 

Det er jeg ked af at høre. 

Han flytter først ud efter nytår, så vi venter lidt endnu med at sige det.

Anmeld Citér

14. december 2016

Emma2013

migmigher skriver:

Det er jeg ked af at høre. 

Han flytter først ud efter nytår, så vi venter lidt endnu med at sige det.

Ja.. det er lidt øv at det skal gå sådan ��

pøj til jer. Håber i finder ud af det på bedst mulig vis.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.