Pædagogisk assistent

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.269 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2016

Anonym trådstarter

Er uddannelsen spild af tid eller er det rent faktisk muligt at finde job efterfølgende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2016

Junipige15

Der er virkelig ikke mange jobs at komme efter. 

Min kæreste tog den, og var heldig at han fik job der hvor han var i sin sidste praktik. Men der er stadig en 15 stykker der ikke er kommet i arbejde selvlm han blev færdig i 14. De fleste af dem arbejder med andre områder eller har læst videre. Jeg ville satse på at læse til pædagog i stedet. 

Anmeld Citér

7. december 2016

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Er uddannelsen spild af tid eller er det rent faktisk muligt at finde job efterfølgende?

Følger med på denne, jeg overvejer selv den uddannelse rigtig meget  

Anmeld Citér

7. december 2016

Mor1986

Jeg er i gang med den. Fik på et tidspunkt at vide Århus kommune vil skifte medhjælpere ud med assistent. Om det holder ved jeg ikke 

Anmeld Citér

7. december 2016

God-mor

Anonym skriver:

Spild af tid! Har selv læst på uddannelsen og de fleste har i dag slet ikke arbejde indenfor det felt. 

Anmeld Citér

7. december 2016

Malene76

Det er spild af tid. Der er ikke mange institutioner der vil give det mere for en uddannet medhjælper. De steder jeg har været ansat som pædagog der bliver de sorteret fra med det samme. De forholder sig slet ikke til ansøgningen. 

Min opfattelse er også at skolen fortæller at pædagogiske assistenter kan erstatte pædagoger og det er endnu ikke tilfældet der hvor jeg har arbejdet. 

Hvis man tager uddannelsen med henblik på videreuddannelse som eks. pædagog eller andet så gider det mening men ikke som selvstændig uddannelse. 

Mvh. Malene 

Anmeld Citér

7. december 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Min mand blev færdig for 3 år siden med pædagogisk assistent uddannelsen. Han har ikke været arbejdsløs endnu. 

Før pædagogisk assistent uddannelsen, var han udlært tømrer, hvor han gik arbejdsløs efter endt uddannelse.

Han har haft job to steder, begge er med voksne som var sent hjerneskadet, han vil ikke have med børn at gøre i hans fag, da han er bange for Hvad bøgernes forældre tænker, han er mange for at blive beskyldt for pædofili, da han var i praktik i en børnehave, var han bange for at skifte ble på ungerne og han turde ikke sidde med dem på skødet, for tænk nu hvis andre så det forkert. Så han har valgt at have med voksne hjerneskadet at gøre og det var og er han rigtig glad for. 

Nu ved jeg jo så kun noget om hvordan det gik efter han havde taget uddannelsen, hvordan det er for alle ved jeg ikke. Men jeg ved at om to år kan han få betalt den fulde pædagog uddannelse af kommunen, så det er vist det han gerne vil, han er meget glad for faget og lønnen bliver bedre med den fulde uddannelse. 

Anmeld Citér

7. december 2016

Aristocats

Det er totalt spild af tid, i hvert fald i forhold til alt det jeg hører. Faktisk forstår jeg slet ikke folk tager den uddannelse med alt det man ved om den i forhold til arbejdsløshed mm.

Anmeld Citér

7. december 2016

Soonmom

Selve uddannelsen er super god, men nej det er ikke til at få job bagefter, medmindre du er en mand (det gør det væsentlig lettere, er min erfaring.)

- Jeg kunne ikke få job og var nødt til at tage pædagogen, og det er en uddannelse, man virkelig kan tale om spild af tid 

Anmeld Citér

7. december 2016

esioul

Anonym skriver:

Det er ikke spild af tid, men jeg tror desværre du bliver uddannet til ledighed. 

De steder jeg har været ansat, vil de ikke ansætte pæd. assistenter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.