Metoder til og lærer baby falde i søvn selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. december 2016

brevkassen-37115

Har en lille søn på 8 mrd, og nu synes jeg det er på tide han skal lærer og falde i søvn selv. 

Nogle der bruger metoden med og sige godnat og så gå, til og lærer baby og falde i søvn selv ?

Tænker og gøre sådan: 

Vores putteritual, også ind i seng og sige godnat også gå. 

Hvis han bliver ked af det, går jeg selvføgelig ind til ham. 

Men mit spørgsmål er nu. Gør i det kun om aften eller ved alle lurerne . 

Altså også om dagen eller starter i bare med om aften ?

Et andet spørgsmål er at normalt kommer han ind i vores seng og sover videre, men det skal jeg jo stoppe med. men så får han jo ikke de timer han plejer ?

( Ved godt mange har noget imod denne metode, og hvis i har andre ideer må i gerne komme med ideer )

Tusind tak på forhånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
brevkassen-37115 skriver:

Har en lille søn på 8 mrd, og nu synes jeg det er på tide han skal lærer og falde i søvn selv. 

Nogle der bruger metoden med og sige godnat og så gå, til og lærer baby og falde i søvn selv ?

Tænker og gøre sådan: 

Vores putteritual, også ind i seng og sige godnat også gå. 

Hvis han bliver ked af det, går jeg selvføgelig ind til ham. 

Men mit spørgsmål er nu. Gør i det kun om aften eller ved alle lurerne . 

Altså også om dagen eller starter i bare med om aften ?

Et andet spørgsmål er at normalt kommer han ind i vores seng og sover videre, men det skal jeg jo stoppe med. men så får han jo ikke de timer han plejer ?

( Ved godt mange har noget imod denne metode, og hvis i har andre ideer må i gerne komme med ideer )

Tusind tak på forhånd 

Det sværeste ved at lære børn at sove selv er at man som forældre skal holde ved.

Syntes det lyder fint det i gør.

Men jeg vil også sige det har aldrig virket ved Mine børn. At man puttet siger godnat og går. Og kommer igen når de er ked. 

Selvfølgelig skal du gå ind igen putte og gå uden at snakke for meget hvis det er sådan i vil gøre. SkalI bare holde ud og så lærer han det.

Vil dog lige fortælle hvordan vi lærte vores børn det.

Vi giver slf nattøj på osv. Puttet i sengen og så sidder en af os ved siden af sengen så baby kan se. Så synger vi en sang. Og bil er siddende til han/Hun sover.

Når de har lært at sove på den måde rykker vi længere væk fra sengen så vi stadig kan ses. Og sådan forsætter vi tilVi sidder helt ved døren.

Det tager noget tid men virker her.

Anmeld Citér

7. december 2016

brevkassen-37115

hannetheis skriver:

Det sværeste ved at lære børn at sove selv er at man som forældre skal holde ved.

Syntes det lyder fint det i gør.

Men jeg vil også sige det har aldrig virket ved Mine børn. At man puttet siger godnat og går. Og kommer igen når de er ked. 

Selvfølgelig skal du gå ind igen putte og gå uden at snakke for meget hvis det er sådan i vil gøre. SkalI bare holde ud og så lærer han det.

Vil dog lige fortælle hvordan vi lærte vores børn det.

Vi giver slf nattøj på osv. Puttet i sengen og så sidder en af os ved siden af sengen så baby kan se. Så synger vi en sang. Og bil er siddende til han/Hun sover.

Når de har lært at sove på den måde rykker vi længere væk fra sengen så vi stadig kan ses. Og sådan forsætter vi tilVi sidder helt ved døren.

Det tager noget tid men virker her.

Lyder som en rigtig god måde. Lidt det jeg gjorde igår.

For lige så snart jeg ligger ham i sengen blev han ked, så sad hos ham, og prøvet og trøste ham. men så blev han meget ked og jeg tog ham op og han faldt i søvn med det samme. 

Men mit spørgsmål er så bare, gør i det kun om aften i starten eller tager i alle lurerne også om dagen ?

Anmeld Citér

7. december 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
brevkassen-37115 skriver:

Lyder som en rigtig god måde. Lidt det jeg gjorde igår.

For lige så snart jeg ligger ham i sengen blev han ked, så sad hos ham, og prøvet og trøste ham. men så blev han meget ked og jeg tog ham op og han faldt i søvn med det samme. 

Men mit spørgsmål er så bare, gør i det kun om aften i starten eller tager i alle lurerne også om dagen ?

Vi gjorde det kun om aften. De andre lur sov de I barnevognen. Og der stod vi ofte ved siden af den til de sov.

Vi lærte vores at holde en hånd lidt ud gennem tremmerne så vi kunne holde i hånden. På den måde kunne de mærke os hvis de var lidt ked. Så vi ikke skulle tage dem op.

Vores børn forvirrede det at vi tog dem op igen for at trøste og så lagde tilbage.

Men det kommer jo an på hvilket barn det er.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.