Mme nr 1 eller 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.738 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. december 2016

Babytiime

Profilbillede for Babytiime

Hej min søn fylder snart 8 mdr. Han får pt babyanme nr 1. Jeg er i tvivl om han skal have nr 2? Han er stadig meget glad for at drikke mælk. Han drikker omkring de 900-1000 ml i døgnet. Han spiser også mad. Så meget som han kan.. men ofte vil han afslutte et måltid mad med en flaske mælk og om natten drikker han mælk hver 3. Time..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2016

Guldlok88

2eren er fra 6 måneder 

Anmeld Citér

6. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Babytiime skriver:

Hej min søn fylder snart 8 mdr. Han får pt babyanme nr 1. Jeg er i tvivl om han skal have nr 2? Han er stadig meget glad for at drikke mælk. Han drikker omkring de 900-1000 ml i døgnet. Han spiser også mad. Så meget som han kan.. men ofte vil han afslutte et måltid mad med en flaske mælk og om natten drikker han mælk hver 3. Time..

Du må give nr 2 fra 6 mdr, men det er slet, slet ikke nødvendigt. Du kan sagtens bruge nr 1 indtil det er slut med mme. Forskellen er at nr 2 ikke indeholder nok næringsstoffer til at baby kan leve udelukkende af det, så man må ikke give det før baby spiser andet mad også. 

Min sp sagde at hun ikke ville anbefale det, fordi det mest af alt var et salgstrick fra producenternes side, for at tjene flere penge. 

Jeg brugte arlas babymælk brikker fra min datter var 8-9 mdr, fordi det bare var nemmere (og ikke specielt dyrere) da hun var nede på 2-3 flasker i døgnet.

Anmeld Citér

6. december 2016

Babytiime

MummiT skriver:

Du må give nr 2 fra 6 mdr, men det er slet, slet ikke nødvendigt. Du kan sagtens bruge nr 1 indtil det er slut med mme. Forskellen er at nr 2 ikke indeholder nok næringsstoffer til at baby kan leve udelukkende af det, så man må ikke give det før baby spiser andet mad også. 

Min sp sagde at hun ikke ville anbefale det, fordi det mest af alt var et salgstrick fra producenternes side, for at tjene flere penge. 

Jeg brugte arlas babymælk brikker fra min datter var 8-9 mdr, fordi det bare var nemmere (og ikke specielt dyrere) da hun var nede på 2-3 flasker i døgnet.

Tak for svar  Tror vi holder os til nr 1 så. Hvor mange ml drak din datter ca? Min søn drikker langt mere end 2-3 flasker og jeg tænker egentlig at hans indtag af mme er lidt voldsomt. Eftersom han også spiser grød, frugtmos, bondebrød osv..

Anmeld Citér

6. december 2016

Soonmom

2'ern er kun en tilskudsblanding derfor skal du bruge nr.  1 til flasker  

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym

Babytiime skriver:

Tak for svar  Tror vi holder os til nr 1 så. Hvor mange ml drak din datter ca? Min søn drikker langt mere end 2-3 flasker og jeg tænker egentlig at hans indtag af mme er lidt voldsomt. Eftersom han også spiser grød, frugtmos, bondebrød osv..

Vores datter er nu 15 måneder. Hun får stadig lidt flaske. (aften og en enkelt inden kl 00) 

Hun får kun mme 1. Netop pga af at det ikke er nødvendigt at skifte over til 2. (som en siger længere oppe - et slagstrick) Vores sundhedsplejeske anbefaldede også kun at bruge Mme 1, så længe der var lidt flaske

Anmeld Citér

6. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Babytiime skriver:

Synes også det lyder som om han får rigtig meget mme. 

- Min datter fik 200 ml pr flaske, så maks 600 ml i døgnet. 

Det lyder som rigtig meget han spiser om natten? Min datter fik intet om natten i den alder, men hun sagde også selv fra ifht natmaden da hun var 5½ mdr. 
Jeg ville nok starte med at forsøge at skære ned på natmaden.

Anmeld Citér

6. december 2016

Babytiime

MummiT skriver:

Synes også det lyder som om han får rigtig meget mme. 

- Min datter fik 200 ml pr flaske, så maks 600 ml i døgnet. 

Det lyder som rigtig meget han spiser om natten? Min datter fik intet om natten i den alder, men hun sagde også selv fra ifht natmaden da hun var 5½ mdr. 
Jeg ville nok starte med at forsøge at skære ned på natmaden.

Ja han spise faktisk omkring de 500-600 ml om natten.. vi har prøver at skære nee dog uden held. Han er helt utrøstelig hvis han ikke får sin mælk om natten desværre

Anmeld Citér

6. december 2016

Liland

Profilbillede for Liland
Babytiime skriver:

Ja han spise faktisk omkring de 500-600 ml om natten.. vi har prøver at skære nee dog uden held. Han er helt utrøstelig hvis han ikke får sin mælk om natten desværre

har i pøvet med en flaske vælling inden sengetid??

Det virkede for os, datteren var helt lille.

hun åd helt vildt om natten, men efter at hun fik vælling i stedet for hendes godnatflaske, var der helt ro om natten

Anmeld Citér

6. december 2016

Babytiime

Liland skriver:

har i pøvet med en flaske vælling inden sengetid??

Det virkede for os, datteren var helt lille.

hun åd helt vildt om natten, men efter at hun fik vælling i stedet for hendes godnatflaske, var der helt ro om natten

Vi har nemlig prøvet med vælling ved sengetid, men det virkede desværre ikke ellers en rigtig god ide. Han var ellers kommet ind i en god rutine med godnat flaske kl 19.00 og spiste igen kl 23.00 og så kl 04.00. Efter 2 uger med diarre hvor han drak en masse ekstra mælk er vi ikke kommet væk fra alle flaskerne om natten

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.