Hvordan er reglerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
9 svar
1 synes godt om
4. december 2016

Anonym trådstarter

jeg er i et barselsvikariat, jeg søger selvfølgelig jobs ved siden af og er i den heldige situration at jeg er blevet kaldt til jobsamtale. 

Hvis jeg er så heldig at gå hele vejen og jobbet bliver mit, kan jeg så starte med det samme eller er der opsigelse periode i mit vikariat ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

jeg er i et barselsvikariat, jeg søger selvfølgelig jobs ved siden af og er i den heldige situration at jeg er blevet kaldt til jobsamtale. 

Hvis jeg er så heldig at gå hele vejen og jobbet bliver mit, kan jeg så starte med det samme eller er der opsigelse periode i mit vikariat ? 

Det fremgår af din kontrakt, hvor lang tids opsigelse, du har. De fleste har en måned fra den første.

held og lykke med jobsamtalen 

Anmeld Citér

4. december 2016

Benjamins'mor

Morogbarn skriver:

Det fremgår af din kontrakt, hvor lang tids opsigelse, du har. De fleste har en måned fra den første.

Det kommer helt an på faget. Min kæreste har kun 14 dages opsigelse i følge hans kontrakt.  

Til TS: Det fremgår af din kontrakt, men ellers er nogen steder til at snakker med. Min kæreste var i et vikariat lige efter han fik lastbil kørekort og han kunne få lov at stoppe fra den ene dag til den anden. 

Anmeld Citér

4. december 2016

Anonym trådstarter

Og hvis der ikk står noget i kontrakten? 

Mange tak 

Anmeld Citér

4. december 2016

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Det kommer helt an på faget. Min kæreste har kun 14 dages opsigelse i følge hans kontrakt.  

Til TS: Det fremgår af din kontrakt, men ellers er nogen steder til at snakker med. Min kæreste var i et vikariat lige efter han fik lastbil kørekort og han kunne få lov at stoppe fra den ene dag til den anden. 

Må lige kigge den igennem imorgen, den kontrakt  så man har den del på plads hvis de spørg til det ved samtalen 

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Der står ikke noget i min kontrakt. Men chefen mener det løbende måned + en måned.. Ka det godt passe? Burde det ikke stå i min kontrakt?

Anmeld Citér

5. december 2016

Miti's mama

Anonym skriver:

Der står ikke noget i min kontrakt. Men chefen mener det løbende måned + en måned.. Ka det godt passe? Burde det ikke stå i min kontrakt?

Jo det skal staa i din kontrakt. Lyder lidt som noget rod. Snak med din HR afdeling hvis de har en, ellers faa noget skriftligt fra chefen der naevner opsigelsesperioden (fra begge parter). Ellers har du jo egentlig ingen opsigelsesperiode...

Held og lykke med samtalen 

Anmeld Citér

5. december 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Det kan sagtens passe. Løbende måned, + 1 måned er et helt normalt varsel.

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Det kan sagtens passe. Løbende måned, + 1 måned er et helt normalt varsel.

Okey  

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Jo det skal staa i din kontrakt. Lyder lidt som noget rod. Snak med din HR afdeling hvis de har en, ellers faa noget skriftligt fra chefen der naevner opsigelsesperioden (fra begge parter). Ellers har du jo egentlig ingen opsigelsesperiode...

Held og lykke med samtalen 

Det står der ikk. Chefen ga mig os ret i at det ikke stod der, og h*n vil finde ud af det, men h*n mente det var løbende måned + en måned . 

Mange tak, håber virkelig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.