søger erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er jeres erfaringer med blødning tidligt i graviditeten ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.201 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. december 2016

Anonym trådstarter

Indtil videre er jeg anonym, da meget få kender til vores babyplaner.

Sagen er den, at vi gik i gang med projekt baby tilbage i august... vi blev gravide i første forsøg. Lykken var desværre kort, da jeg knap 8 uger henne, havde en spontan abort. Efterfølgende var der uregelmæssige blødninger, hvorfor jeg blev henvist til terminsscanning,  da testene endnu engang viste positiv, i starten af november. Ifølge scanning onsdag,  var jeg 6+0 og der var hjerteblink. Samme morgen for scanningen,  altså onsdag, begyndte jeg at bløde igen. En blanding af frisk og gammel blod, som aftog i løbet af dagen.  Scanningen kunne ikke umiddelbart give en forklaring på blødningen. Dagen efter,  og i dag, har jeg fortsat blødninger on/off og en konstant murren i underlivet. Pga tidligere abort, er vi naturligvis hamrende bange for, at det er den vej det går igen. Jeg har brug for at høre jeres erfaringer vedrørende blødning tidligt i graviditeten, og hvad endte det med? Er der nogen, der har oplevet flere spontane aborter i træk? 

Er i tvivl, hvorvidt jeg har overvejet alle muligheder i afstemningen. Hvis ikke, så bare stem blankt og evt. knyt en kommentar i tråden.

Hilsen Anomor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Kan godt forstå i er urolige. Det er forfærdeligt at gå med frygten for at midste.

Jeg blødte omkring uge 7 og en uge frem. Frisk blod som en mens.

Jeg har en sund og rask datter.

Håber det bedste for jer.

Anmeld Citér

2. december 2016

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Kan godt forstå i er urolige. Det er forfærdeligt at gå med frygten for at midste.

Jeg blødte omkring uge 7 og en uge frem. Frisk blod som en mens.

Jeg har en sund og rask datter.

Håber det bedste for jer.

Det er simpelthen så ulideligt at være i den uvished  her.... aner ikke, hvilket ben jeg skal stå på. Dejligt at høre,  at det også kan være harmløst... og det ved jeg jo også godt. Det er bare svært at holde fast i den, når vores nylige erfaring jo netop ikke er positiv

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

Opper lige til forsiden 

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym

Jeg blødte en del da jeg var knappe 10 uker på vej. Endte i spontanabort af et foster - men der var et tilbage, som hang fast. Efterhånden fik jeg svangerskapsforgiftning, så helt problemfri var graviditeten ikke. Da barnet blev født havde det nogen medfødte fejl som resultere i at baby var syg og mere på sykehus end hjemme det første halve år. Men efterhånden kom der styr på ting, og i dag er barnet ni år og frisk som en fisk. Om blødningen og spontanaborten kun handlede om det foster, jeg mistede, ved jeg ikke. Så jeg har krysset af to steder, siden det strengt taget var tvillinger.

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym

Jeg blødte frisk blod og gammelt blod on og off fra uge 5 til uge 14, og derefter havde jeg "menstruation" 1 gang om måneden frem til jeg var i 8. Måned, så det kan ende godt ��

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blødte en del da jeg var knappe 10 uker på vej. Endte i spontanabort af et foster - men der var et tilbage, som hang fast. Efterhånden fik jeg svangerskapsforgiftning, så helt problemfri var graviditeten ikke. Da barnet blev født havde det nogen medfødte fejl som resultere i at baby var syg og mere på sykehus end hjemme det første halve år. Men efterhånden kom der styr på ting, og i dag er barnet ni år og frisk som en fisk. Om blødningen og spontanaborten kun handlede om det foster, jeg mistede, ved jeg ikke. Så jeg har krysset af to steder, siden det strengt taget var tvillinger.

Sikke da en omgang i har været igennem.  Ked af at høre, at I mistede den ene omend jeg er glad for at høre, at den anden holde fast og kom ud som planlagt

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blødte frisk blod og gammelt blod on og off fra uge 5 til uge 14, og derefter havde jeg "menstruation" 1 gang om måneden frem til jeg var i 8. Måned, så det kan ende godt ��

Tusind tak for svar. Det er lige netop en blanding af frisk og gammelt blod, som jeg bløder, on/off. Det ene øjeblik en smule, det næste kommer der en "skylle" af frisk blødning for derefter at aftagennemføre.  Indimellem er der små koagler og trevler andre gange ingenting..... jeg fik målt hcg i torsdags og skal igen mandag, mhp. Stigning  eller fald. Jeg ved næsten ikke hvilket ben jeg skal stå på, for mine symptomer tyder jo både på en harmløs blødning,  men kan også være spontan abort under opsejling :/ indtil nu, har jeg heldigvis ikke blødt i dag, andet end lidt små pletter, der knap kan ses på papiret. 

Men endnu engang, tusind tak for den  positive beretning

Anmeld Citér

3. december 2016

Baby2017

Jeg passer ikke lige ind i afstemningen da jeg ikke har født endnu. 

Jeg har haft blødning i uge 7, 10 og 16.

I uge 7 var det en mandag med først frisk og senere hen gammelt og varede en dag.  Fik så en omgang magen til om fredagen.  

I uge 10 og 16 var det igen bare en enkel dag med først frisk og senere gammelt..  Alle blødninger har været minimale og uden smerter.  Der var self. Murren i underlivet,  men det var der jo hele tiden i starten. 

Jeg ernu 28 uger henne og har ikke haft komplikationer endnu..  7-9-13 og baby er sund og rask..  

Som en læge sagde så var det vidst 20% der har blødninger og ender med en sund og rask baby

Anmeld Citér

3. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg passer ikke lige ind i afstemningen da jeg ikke har født endnu. 

Jeg har haft blødning i uge 7, 10 og 16.

I uge 7 var det en mandag med først frisk og senere hen gammelt og varede en dag.  Fik så en omgang magen til om fredagen.  

I uge 10 og 16 var det igen bare en enkel dag med først frisk og senere gammelt..  Alle blødninger har været minimale og uden smerter.  Der var self. Murren i underlivet,  men det var der jo hele tiden i starten. 

Jeg ernu 28 uger henne og har ikke haft komplikationer endnu..  7-9-13 og baby er sund og rask..  

Som en læge sagde så var det vidst 20% der har blødninger og ender med en sund og rask baby

Tak for svar... det er rart at høre, at der er mange, der oplever harmløse blødninger. 

Mit har været med smerter on/off og self den sædvanlige murren hele tiden. Jeg har aldrig tidligere oplevet blødninger i graviditeten, som jeg har oplevet i denne. Kun med den mindste var der lidt fra uge 16-25, men det var kun en smule pletblødning og slet ikke i samme mængde eller omfang som denne.

Jeg ved, at graviditeter kan være forskellige, men for søren, hvor er det svært ikke at sammenligne tidligere graviditeter, som har været relativ ukomplicerede 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.