Økonomi når man bruger bekendt som donor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.349 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. december 2016

Anonym trådstarter

Hej debattører. 

Sagen er den at jeg er enlig, og jeg overvejer et donorbarn - en bekendt har tilbudt hans sæd, men vil egentlig ikke være en del af det ellers. 

I et sådan tilfælde, hvordan står man så økonomisk? Skal han stå som far eller vil det være lige som hvis man brugte en sæddonor fra klinikken? 

Nogle der har prøvet noget lignende som kan fortælle lidt om det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2016

modesty

Anonym skriver:

Hej debattører. 

Sagen er den at jeg er enlig, og jeg overvejer et donorbarn - en bekendt har tilbudt hans sæd, men vil egentlig ikke være en del af det ellers. 

I et sådan tilfælde, hvordan står man så økonomisk? Skal han stå som far eller vil det være lige som hvis man brugte en sæddonor fra klinikken? 

Hvorfor ændrer det noget ved økonomien hvis han står som far?

Altså, du kan jo komme ud for at han ikke vil stå med navn fordi han kan risikere at du på et tidspunkt vil kræve børnepenge af ham. Så for ham vil det være en tillidssag.

Det er lovpligtigt at oplyse hvem faren er hvis man ved det. Men du kan selvfølgelig vælge at bryde loven og sige at faren er ukendt.

Anmeld Citér

1. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Inde på regnbuebarn.dk står der en del om det, og det juridiske i at vælge en privat donor. 

Jeg mener det hænger sådan sammen:
I kan enten vælge at gå gennem en klinik, hvor han leverer en klat og du bliver insermineret på klinikken. Så skal han ikke stå som far, da det sidestilles med hvis du har købt donorsæd. 

Ellers kan I selv sørge for insermineringen derhjemme, men så skal han stå som far, og du vil i princippet kunne søge om børnebidrag fra ham, som han vil blive tvunget til at betale.

Anmeld Citér

1. december 2016

Lykkelig-Kvinde

Anonym skriver:

Hej debattører. 

Jeg har ikke stået i situtationen men tænker 2 tanker 

1. Snak med ham, tænker han selv at han skal stå som far og hvad tænker han om det med børne penge 

2. Idet han ikke vil have noget med barnet at gøre lige ummidlbart ville jeg nok hverken skrive ham som far eller forlange børnepenge 

gør du det her er det de næste 18 år med et barn uden en far tik hjælp aflastning eller til at dele de skønne øjeblikke med 

gør det du føler er rigtigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.