Addisons syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2016

Anonym trådstarter

Hej

vil lige høre om nogen herinde har addisons syndrom. jeg er i udredning men de er nærmest 100 % sikker på det er det.

jeg er 25 år men føler mig seriøst som en på 100.

jeg er træt træt træt ja når jeg vågner er jeg faktisk mere træt ind når jeg står op.. det først om aften jeg får overskud til noget som helst. jeg sidder hjemme dagen lang for kan ikke overskue at gå en tur eller ligne er træt og mine muskler og led gør ondt. jeg arbejder pt kun 12 timer i ugen så i kan selv regne ud hvor lidt jeg laver på en dag.. har længe haft det sådan men troede bare det var pjat.. gik til lægen og nu viser det sig der er noget galt  jeg har også problemer med at styre mit blodsukker. det er altid lavt uanset hvad jeg gør og spiser... men de fandt ud af i sidste uge at mit kortisol er lavt?? så der blev lavet nogle flere prøver... men får pludselig den der panik for vi vil rigtig gerne have børn... men vis det er addisons vil jeg nogensinde kunne få energi nok til at blive mor?? for ikke engang rengøring kan jeg overskue er træt træt træt... drikker pt 2 liter cola de dage jeg skal på job for at kunne fungere og de pisse usundt men kan ikke fordrage kaffe.... jeg håber seriøst jeg en dag vil kunne få overskud igen til at være aktiv og ikke sidde på min flade dagen lang. er led og ked af mig selv for ved det dårligt for en bare at Dovne herhjemme.. men kan ikke trække mig igang det som om trætheden hæmmer min krop føler mig tung og mærkelig tilpas.. mine øjnlåg er svære at holde åben har bare lyst til at sove hele tiden.. er blevet tjekket og mangler ingen vitaminer ....... andre der har oplevet dette eller kender nogen ?? vil jeg nogensinde få et normalt liv igen??? undskyld rodet men skrevet på mobilen fra sofaen orket ikke at sætte mig op til pc 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Har du prøvet at google det? På net doktor står der:  Når sygdommen opdages og behandles i tide, kan man leve et normalt og aktivt liv. Kvinder med velbehandlet Addisons sygdom kan uden problemer bliver gravide og gennemføre en normal fødsel. Behovet for kortisol kan stige i sidste tredjedel af graviditeten.

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej

vil lige høre om nogen herinde har addisons syndrom. jeg er i udredning men de er nærmest 100 % sikker på det er det.

jeg er 25 år men føler mig seriøst som en på 100.

jeg er træt træt træt ja når jeg vågner er jeg faktisk mere træt ind når jeg står op.. det først om aften jeg får overskud til noget som helst. jeg sidder hjemme dagen lang for kan ikke overskue at gå en tur eller ligne er træt og mine muskler og led gør ondt. jeg arbejder pt kun 12 timer i ugen så i kan selv regne ud hvor lidt jeg laver på en dag.. har længe haft det sådan men troede bare det var pjat.. gik til lægen og nu viser det sig der er noget galt  jeg har også problemer med at styre mit blodsukker. det er altid lavt uanset hvad jeg gør og spiser... men de fandt ud af i sidste uge at mit kortisol er lavt?? så der blev lavet nogle flere prøver... men får pludselig den der panik for vi vil rigtig gerne have børn... men vis det er addisons vil jeg nogensinde kunne få energi nok til at blive mor?? for ikke engang rengøring kan jeg overskue er træt træt træt... drikker pt 2 liter cola de dage jeg skal på job for at kunne fungere og de pisse usundt men kan ikke fordrage kaffe.... jeg håber seriøst jeg en dag vil kunne få overskud igen til at være aktiv og ikke sidde på min flade dagen lang. er led og ked af mig selv for ved det dårligt for en bare at Dovne herhjemme.. men kan ikke trække mig igang det som om trætheden hæmmer min krop føler mig tung og mærkelig tilpas.. mine øjnlåg er svære at holde åben har bare lyst til at sove hele tiden.. er blevet tjekket og mangler ingen vitaminer ....... andre der har oplevet dette eller kender nogen ?? vil jeg nogensinde få et normalt liv igen??? undskyld rodet men skrevet på mobilen fra sofaen orket ikke at sætte mig op til pc 

Jeg kender ikke til den sygdom du nævner, men har selv narkolepsi og det minder lidt om det du fortæller. 

Jeg håber for dig at du snart får en diagnose. :35 er svært at leve med en sygdom ingen kan se! 

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym trådstarter

tak for jeres svar. forstår nu også bedre hvorfor de her dage bare er helt umulig for mig min mens er lige kommet og det gør mig endnu mere træt bare det at skal ud og tisse er hårdt haha føles åndsvagt men orker seriøst ikke gå derud så holder mig så længe som muligt   det som om at mens gør symtomperne værre. bliver rart at få besked om en uge... har ventet i mange år på dette fordi jeg troede det var pjat og dovenskab men seriøst selv lige efter måltid føles min krop total flad for energi ..... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.