advent/julegave traditioner.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: skal traditionerne med nisser og gaver være ens?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.384 visninger
8 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2016

Anonym trådstarter

som overskriften og afstemningen siger; skal de være ens?

Min mand og jeg har valgt at vores børn får besøg af nisser hver søndag i advent, men min eks (der er far til min ældste) og hans partner mener at børnene skal have en lille gave i en sok hver dag i december.

Det er jo 1. søndag i advent i dag, og derfor fik børnene besøg af nissen i nat. Den ældste var her, så h*n fik jo også en gave, og da far kom for at hente fortalte h*n stolt at da h*n vågnede lå der en gave i sengen, og hvad der så var i gaven. Min eks tog det pænt lige der, men efter de var kommet hjem fik jeg en SMS om at det jo ikke er 1. december endnu, og at jeg jo godt ved hvad de har af traditioner - inklusiv at nissen bor på loftet i deres stald.

Vi bor i en større by, og har valgt en anden historie, og vores fælles barn kan sagtens forstå at vi har forskellige historier.

I må meget gerne begrunde hvorfor I har svaret som I har.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Min mand og jeg har valgt at vores børn får besøg af nisser hver søndag i advent, men min eks (der er far til min ældste) og hans partner mener at børnene skal have en lille gave i en sok hver dag i december.

Det er jo 1. søndag i advent i dag, og derfor fik børnene besøg af nissen i nat. Den ældste var her, så h*n fik jo også en gave, og da far kom for at hente fortalte h*n stolt at da h*n vågnede lå der en gave i sengen, og hvad der så var i gaven. Min eks tog det pænt lige der, men efter de var kommet hjem fik jeg en SMS om at det jo ikke er 1. december endnu, og at jeg jo godt ved hvad de har af traditioner - inklusiv at nissen bor på loftet i deres stald.

Vi bor i en større by, og har valgt en anden historie, og vores fælles barn kan sagtens forstå at vi har forskellige historier.

På ingen måde. 

I har jeres traditioner og din eks har sine. 

Han kan ikke forlange at i danser efter hans pibe bare fordi hans tradition er anderledes. 

Desuden findes der mere end en nisse jo, men de alle samarbejder 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

På ingen måde. 

I har jeres traditioner og din eks har sine. 

Han kan ikke forlange at i danser efter hans pibe bare fordi hans tradition er anderledes. 

Desuden findes der mere end en nisse jo, men de alle samarbejder 

vores børn tror på at der findes nisser på Nordpolen, som hjælper julemanden med at lave alle julegaverne, og så findes der de nisser der bor rundt om i verden og at det er dem der laver og giver advents- eller kalendergaver. Vores to store er enige om at den ældste får hver dag i december hos sin far fordi de ikke er lige så mange børn på landet som i byen.

Anmeld Citér

27. november 2016

mpr

Anonym skriver:

Det er en af de ting som man ikke kan styre når man ikke er en familie længere.. Man skal nok bare gå ud fra at barnet ikke får så meget af det magiske med, fordi det jo med tiden hitter ud af at det er mor og far der ligger gaverne når der er så stor forskel på det. 

Vi tog en periode hvor vi kørte gaver hver dag, det blev for bøvlet så vi gik over til advents gaver i stedet, hendes mor har altid kun kørt advents gaver.. 

Gør det i vil, og lad far om at gøre det på hans måde, I hverken kan eller skal styre hinandens måde at gøre tingene på. 

Anmeld Citér

27. november 2016

AnoMom

vores børn tror på at der findes nisser på Nordpolen, som hjælper julemanden med at lave alle julegaverne, og så findes der de nisser der bor rundt om i verden og at det er dem der laver og giver advents- eller kalendergaver. Vores to store er enige om at den ældste får hver dag i december hos sin far fordi de ikke er lige så mange børn på landet som i byen.

Fedt! 

Og når ungerne kan forlig sig med den tanke og tror på der så burde din eks også. Sørgeligt at ungerne er mere voksne end ham og det er små individer der tror på nisser. 

Anmeld Citér

27. november 2016

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Det er en af de ting som man ikke kan styre når man ikke er en familie længere.. Man skal nok bare gå ud fra at barnet ikke får så meget af det magiske med, fordi det jo med tiden hitter ud af at det er mor og far der ligger gaverne når der er så stor forskel på det. 

Vi tog en periode hvor vi kørte gaver hver dag, det blev for bøvlet så vi gik over til advents gaver i stedet, hendes mor har altid kun kørt advents gaver.. 

Gør det i vil, og lad far om at gøre det på hans måde, I hverken kan eller skal styre hinandens måde at gøre tingene på. 

Da min ældste blev født kørte vi historien om at nissen boede på halmloftet og kom med gaver hver dag, og i de første par år efter bruddet kørte jeg da samme tradition (gaver hver dag) men efter jeg fandt min mand og vores familie voksede til at tælle tre børn - og jeg kom på SU, så valgte vi at skære ned til adventsgaver.

Anmeld Citér

29. november 2016

Mortilsnart4

Anonym skriver:

Hos os er det mor der giver advents gaver  

og drille Nissen der giver mundgodt i sokken hver dag de ved os godt at hvis de en dag har været krop umulige så kan den søde nisse blive til en drille nisse også er der sten, ris  el andet i sokken i stedet 

������

de er så fantastiske 

julen er magiens tid herhjemme 

Nissen driller hele tiden ��

Anmeld Citér

29. november 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Selvfølgelig har I lov til at gøre som I ønsker, men hvorfor ikke lave et system med, at I samarbejder, således at barnet får gaver dér, hvor det nu befinder sig den morgen? Så hvis det fx er kalendergaver, og I kører 7/7, så får h*n gaver hos Jer den ene uge og hos far den næste..

Anmeld Citér

29. november 2016

Babilooo

Personligt synes jeg at advent er en kristen og kirkelig tradition. .. dvs det har ikke i mine øjne noget med nisser at gøre overhoved. Det er to ting der blandes sammen.

jeg ville lave min egen tradition med advent og tænde lys og gave .. men uden en nissehistorie. Og så ville jeg spredt over december lege drillenisse- der engang imellem giver pebernødder eller slik eller bare driller med farvet mælk fx.

og så ville jeg aftale at far giver kalendergave fra Nissen på loftet. I kan sagtens have en drillenisse også.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.