Heste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.846 visninger
5 svar
4 synes godt om
24. november 2016

EnGodMor

Ja sorry, men det er måske et virkelig åndsvagt spørgsmål det her, men tanken kom til mig, efter at have set nogle vinter billeder af heste

og tænkte at herinde var med sikkerhed en masse der vidste en masse om heste, da jeg ikke selv ved en pind om dem.

Men spørgsmålet lyder således:

Hvordan sover en hest? Sover den med åbne eller lukket øjne, ligger den ned og sover eller står den op?

Og Jeps, totalt skørt spørgsmål, men nu ville jeg sgu vide det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2016

FHR

Ja sorry, men det er måske et virkelig åndsvagt spørgsmål det her, men tanken kom til mig, efter at have set nogle vinter billeder af heste

og tænkte at herinde var med sikkerhed en masse der vidste en masse om heste, da jeg ikke selv ved en pind om dem.

Men spørgsmålet lyder således:

Hvordan sover en hest? Sover den med åbne eller lukket øjne, ligger den ned og sover eller står den op?

Og Jeps, totalt skørt spørgsmål, men nu ville jeg sgu vide det

Hej du, 

En hest kan både sove op rejst og liggende. Grunden til den kan sove stående, er fordi den kan "låse sig i knæene" 

Både i stald og på mark/fold skiftes hestene til at sove stående, da de fra naturens side, skal kunne se om der komme rovdyr. 

Umiddelbart sover en hest med lukkede øjnene

Håber det var lidt svar du kunne bruge 

Anmeld Citér

24. november 2016

FHR

FHR skriver:

Hej du, 

En hest kan både sove op rejst og liggende. Grunden til den kan sove stående, er fordi den kan "låse sig i knæene" 

Både i stald og på mark/fold skiftes hestene til at sove stående, da de fra naturens side, skal kunne se om der komme rovdyr. 

Og selvfølgelig fordi heste er flok dyr 

Anmeld Citér

24. november 2016

EnGodMor

FHR skriver:

Hej du, 

Ha ha ha ha, se det vidste jeg overhovedet ikke, så mange tak for dit svar 

Anmeld Citér

24. november 2016

FHR

EnGodMor skriver:

Ha ha ha ha, se det vidste jeg overhovedet ikke, så mange tak for dit svar 

Det var så lidt  det er et fantastisk dyr! 

Anmeld Citér

25. november 2016

Linkaa

Mange ældre heste sover stående, da det kræver en del at lægge sig og rejse sig. Samtidig har de ikke godt af at ligge i længere tid, da det kan give tarmslyng.

Ofte sover føl og ungheste liggende, og de ligger gerne med lukkede øjne. De kan sågar ligge og drømme tydeligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.