Maven efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.421 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. november 2016

Tascha26

Hej piger

Vvil hører hvornår jeres mave var faldet helt på plads og så normal ud efter kejsersnittet?

det en uge siden jeg fik kejsersnit og min mave er stadig udspilet og hævet og mere faldet sammen i venstre side end højre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2016

Kløver

Tascha26 skriver:

Hej piger

Vvil hører hvornår jeres mave var faldet helt på plads og så normal ud efter kejsersnittet?

det en uge siden jeg fik kejsersnit og min mave er stadig udspilet og hævet og mere faldet sammen i venstre side end højre. 

Uanset om det er fødsel eller kejsersnit kan der gå mange mdr inden det ser ud som før og fir nogle bliver det aldrig som før. Min mave (efter 4 ks og 4 graviditeter) bliver aldrig som før både pga snittene skaber en fold og huden er blevet løsere osv det er over 1 år siden jeg fik min yngste 

Anmeld Citér

23. november 2016

Tascha26

Årgangs Mor skriver:

Uanset om det er fødsel eller kejsersnit kan der gå mange mdr inden det ser ud som før og fir nogle bliver det aldrig som før. Min mave (efter 4 ks og 4 graviditeter) bliver aldrig som før både pga snittene skaber en fold og huden er blevet løsere osv det er over 1 år siden jeg fik min yngste 

Er godt klar over det nok ikke blir helt som før.. men efter min første graviditet og fødsel blev maven helt som før og nu sys jeg bare maven ser underlig ud.. ved godt der kun er gået en uge, men alligevel 

Anmeld Citér

23. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

For mig gik der et par uger, før vægten var som før graviditeten. En måned eller to før maven faldt helt og så nogle måneder hvor huden var lidt "blød og slap"... nu har jeg det røde ar tilbage fra kejsersnittet, efter 7 måneder - men det bliver stadig pænere. Amningen har indtil nu snuppet yderligere 5-6 kilo, så der er ingen folder. Min krop har forandret sig efter graviditet, kejsersnit og amning, men jeg kan egentlig meget godt lide den. 

Anmeld Citér

23. november 2016

Kløver

Tascha26 skriver:

Er godt klar over det nok ikke blir helt som før.. men efter min første graviditet og fødsel blev maven helt som før og nu sys jeg bare maven ser underlig ud.. ved godt der kun er gået en uge, men alligevel 

Hold øje med risikoen for brok. Men samtidig er eet sværere 2 gang og så skal du tænke på at mavemuskler osv er skåret op. Det skal have tid og der kan gå lang tid. Det vigtige er at du overholder løftereglerne og venter med træning til min 8 ufer efter fødslen og gerne mere. Det hele skal ha tid til at gro ordentligt sammen. Du må nok have en del tålmodighed endnu 

Anmeld Citér

23. november 2016

Tascha26

ErDuHerIkkeSnart skriver:

For mig gik der et par uger, før vægten var som før graviditeten. En måned eller to før maven faldt helt og så nogle måneder hvor huden var lidt "blød og slap"... nu har jeg det røde ar tilbage fra kejsersnittet, efter 7 måneder - men det bliver stadig pænere. Amningen har indtil nu snuppet yderligere 5-6 kilo, så der er ingen folder. Min krop har forandret sig efter graviditet, kejsersnit og amning, men jeg kan egentlig meget godt lide den. 

Ved dog det tager længere tid for mig før vægten er nede i normal da jeg denne gang har taget 23kg på .. har tabt de første 11kg og Adrian er 7 dage gammel, så det går da den rigtige vej. Håber bare maven blir normal igen uden en kæmpe fold og sådan.. må nok bare væbnes med tålmodighed

Anmeld Citér

23. november 2016

Newsence

Ved kejsersnit kan der nemt gå længere tid før det hele falder så at sige..

Mange oplever at de de første 3 måneder render rundt med en top mave. Altså at huden er slap forneden ved arret men er helt udspilet for oven.. 

jeg oplevede det selv og fik afvide at sådan er der bare nogen der får det.. Det er også kun en uge siden og alle nerver osv er jo skåret over. Så ro på. Når først du begynder at bevæge dig rigtig rundt så komemr det stille og roligt.. 

Anmeld Citér

24. november 2016

Mortilsnart4

Tascha26 skriver:

Hej piger

Mit 4 barn kom os ud ved akut kejsersnit 

hun er 9 mdr nu efter 2 mdr var min mave flad og ingen delle over aret mere 

nu ser min mave ud som før jeg overhovedet blev gravid med den 1 kun en fint lille ar der næsten ik er tydelig mere 

Anmeld Citér

24. november 2016

Tascha26

Mortilsnart4 skriver:

Mit 4 barn kom os ud ved akut kejsersnit 

hun er 9 mdr nu efter 2 mdr var min mave flad og ingen delle over aret mere 

nu ser min mave ud som før jeg overhovedet blev gravid med den 1 kun en fint lille ar der næsten ik er tydelig mere 

Det var en god historie  håber det er samme tilfælde ved mig.. kunne godtnok være skønt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.