Brugte babyting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.156 visninger
19 svar
30 synes godt om
21. november 2016

Susanneholm

Hej!

Jeg står i den situation at jeg er blevet gravid med min kæreste. Jeg har dog ikke råd til alle babyting osv, kun det meget essentielle. Så derfor overvejer jeg at tage et lån. Enten hos min bank eller hos  https://justmoney.dk/.
Jeg er selv meget i tvivl om det er en dårlig ide at tage lån, eller om jeg bare skal spare sammen ligeså stille. Nogen der har erfaringer med brugte babyting? Sider?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Susanneholm skriver:

Hej!

Jeg står i den situation at jeg er blevet gravid med min kæreste. Jeg har dog ikke råd til alle babyting osv, kun det meget essentielle. Så derfor overvejer jeg at tage et lån. Enten hos min bank eller hos  https://justmoney.dk/.
Jeg er selv meget i tvivl om det er en dårlig ide at tage lån, eller om jeg bare skal spare sammen ligeså stille. Nogen der har erfaringer med brugte babyting? Sider?

Det er en kæmpe stor fejl at optage lån, synes jeg. 

Der er flere herinde der har klaret baby-start-pakken til under 5000 kr for eksempel. 

Baby behøver ikke fancy ting som fx babysam ellers er gode til at lave reklamer om. 

Tag i mødrehjælpen og se efter tøj, evt få deres  babypakke. Køb generelt brugt tøj og andre ting. 

Hvorfor starte jeres nye familieliv med gæld? Hvad så med barnedåben, vil I så også låne der? Og andre gange? 

Spar op nu! Og køb tingene hen ad vejen. 

Anmeld Citér

22. november 2016

AnoMom

Susanneholm skriver:

Hej!

Jeg er enig med ovenstående. 

Lad være at optage lån. Kan sagtens finde brugt billigt. Er du på Facebook kan du melde dig ind i diverse køb/salg grupper. Der er mange der sælger barnevogne, tøj, legetøj osv. 

Hvis i vil vide kønnet og skulle det være en dreng har jeg en IKEA pose fyldt med tøj str 62, 68, 74 og 80. Over 100 dele med blandede mærker fra h&m til molo

udover det en masse babylegetøj. 

Det hele sælges billigt :-)

Anmeld Citér

22. november 2016

k&k&k&k

Susanneholm skriver:

Hej!

Du skal ikke starte jeres familie med et lån! Man kan finde rigtig flotte brugte ting til ingen penge på b.la Facebook i de forskellige køb og salg sider, gul og gratis osv. 

Jeg går MEGET ind for brugt/genbrug og mine unger er fra spæd til nu og forhåbentlig i fremtiden klædt, svøbt og opvokset i genbrug.

vores yngste købte vi en brugt barnevogn til 100 kr til, den var velholdt, brugt til 3 børn. Efter vires er færdig med og bruge den skal den dog bare kasseres da den tydelig er "gammel og slidt" men hey, tror den er tæt på 6-7 år, og de bliver altså skidt efter mange turer ind og ud af bilen. Og det gør knapt så ondt og sende en barnevogn til de evige jagtmarker når den kun har kostet 100 kr som en til 10.000. 

Og så er der tøjet, jeg vil hellere sende mine unger afsted i pænt genbrug som kan "tåle" og få hul på knæene, maling ud over det hele, til 10 kr pr del som et par bukser til 200 kr. 

Men meld dig ind i diverse køb/salg/bortgives på Facebook i dit område og se hvad de kan tilbyde. 

Go jagt ! 

Anmeld Citér

22. november 2016

lineog4

Når pengene er til det så skal man netop ikke købe andet end det essentielle. Ja det er yndigt at indrette er babyværelse, have alt tøjet klart i flere størrelser og farveafstemt. Det er vidunderligt at sætte den helt rigtige højestol ind i køkkenet og have et fanzy puslebord. Men det er ikke essentielt. Essentielt er: en barnevogn/klapvogn med lift og dennkan købes brugt også til 500 kr, en dyne (den ville jeg så købe fra ny), et par sengesæt (kan købes brugt), bleer, tøj (kan købes meget billigt brugt), stofbleer (ikke for mange) og eventuelt en puslepude. Det er også dejligt at have et babybadekar, men har man en stor vask kan det også klares i den. Alt udover det er ikke essentielt og er absurd at tage lån for at dække. Dvs. Du sagtens kan skabe rammerne for under 2000 kr og så give lidt gas når der kommer de første børnepenge og købe lidt af det du ønsker dig til baby. 

Jeg startede sådan med første barn, en brugt barnevogn, brugt tøj, hjemmesyet sengetøj, en plade på kommoden som udgjorde det for puslebord, intet babyværelse. Og jeg elskede det, jeg nød at blive mor, elskede min datter og tiden med hende også uden penge og de rigtige babyting i huset. 

Anmeld Citér

22. november 2016

Benjamins'mor

Susanneholm skriver:

Hej!

Det ville være en rigtigt dårlig ide. 

Hvis du har Facebook, så findes der alverdens lokale salgssider, der er jeg helt sikker på du kan finde en billig pæn barnevogn samt tremmeseng. Jeg solgte selv min tremmeseng for 100,- 

Ofte falder jeg også over tøjpakker, så måske der er nogen i dit område der sælger en tøjpakke i str. 50, 56, 62 for fx 400-500,- hvor der er en masse tøj. 

Det er bare med at holde øje.

Anmeld Citér

22. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Susanneholm skriver:

Hej!

Jeg ville aldrig tage et lån for at købe babyting!

- Jeg var på su og alene om at købe udstyr da jeg var gravid. Jeg fik alt (og jeg mener virkelig alt nødvendigt) til 3000 kr fordi jeg købte det brugt. Det kan sagtens lade sig gøre! Barnevognen (som havde været brugt til 2 børn da jeg købte den) er lige givet videre til barn nr 4 som altanbarnevogn. 

Jeg brugte hovedsageligt dba.dk til at finde babyting, og nogle grupper på facebook. 

Tøj fik jeg dog foræret, af familie.

Anmeld Citér

22. november 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Susanneholm skriver:

Hej!

Stort set alt vi havde var købt brugt. Husk de små ikke når at bruge tøjet særlig længe før de er vokset ud af det igen. 

Og mht. babyting - så er de jo babyer. De slider ikke tingene op. Du kan sagtens købe brugt tremmeseng, brugt uro, brugt aktivitetstæppe. Man kan finde så fine ting i den blå avis til "småpenge". 

Vi har købt den lækreste odder barnevogn til 2000kr. Den har vi brugt til begge vores børn og skulle vi have en tredje så bliver den helt sikkert tager frem igen. Det er en barnevogn 90'erne. Men den var super velholdt 

Anmeld Citér

22. november 2016

tarkoflen

Stort tillykke med at du er gravid

Jeg ville som andre aldrig tage lån til babyting  

hvis du bor i Århus området har jeg en tremmeseng du må få, den kunne trænge til lidt maling, men det fik Vi aldrig gjort og derudover findes det et hav af sider hvor man kan få ting enten gratis eller meget billigt! Gå allerede nu i gang med at kigge efter de store ting nu, så du har god tid til at finde det du gerne vil have til billige penge. 

Anmeld Citér

22. november 2016

Miti's mama

Tillykke!

Jeg vil stemme i koret med de andre. Det er ikke værd at tage et lån. Vi har købt stort set alt brugt, har fået fra familie/venner og endda fået foræret så meget tøj fra størrelse 0-18 mdr at jeg har givet en stor del af det væk igen. 

Vi køber denne gang en barnevogn i Grønne Rollinger, som er en baby genbrug i Køge, ellers er næsten alt andet givet til os gratis fra diverse. (min ældste er født i USA, så vi var nødt at efterlade de fleste småbaby ting derovre da vi flyttede hertil). Det er ikke ret mange penge du skal af med hvis du tager dig god tid og finder nogle gode køb.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.