Jyden31 skriver:
Hele konceptet.
Hvordan starter man og hvad må man spise og hvad må man ikke spise osv
hvad kan man indtage til morgen mad osv osv
det bedste for mig ville være hvis der var en der gav mig en direkte madplan så at sige så ville jeg ku finde ud af det
Jeg startede med at melde mig i FB-grupperne og læse med, der er også fastgjorte opslag, der beskriver rigtigt meget.
Du må spise det, der indeholder mindre end 5 g kulhydrat pr 100 gram, man fratrækker kostfibre.
Der er undtagelser fra alt, men absolut intet pasta, ris, kartofler, brød, sukker. Vi spiser ovenjordsgrøntsager og gode fedtkilder, bacon er gud.
Man bliver MÆT af alt det lækre mad med ret højt fedtindhold, i sådan en grad at du ikke har lyst til at spise noget udover de 1-2 gange i døgnet, man som regel ender på.
Glem alt om at tælle kalorier, glem "6 stk frugt om dagen".
Den største udfordring er dog at tilsætte fedtet, vi er opdraget så fedtforskrækkede, og det er svært at tro på, at man kan spise så suverænt god mad og stadig tabe sig - men det gør man!
Man bliver ikke fed af at spise fedt, man bliver fed af at spise kulhydrater, 1 gram kulhydrat lagrer 3 gram væske og fedt i kroppen, 1 stykke rugbrød vejer omkring 80 gram, du laver selv regnestykket.
Der er ingen begrænsninger på madindtag, du skal spise til du ikke er sulten mere (altså ikke til du er stopmæt!!), lær din krop at kende forskel.
Der er ingen morgenmad, middagsmad, aftensmad, du skal spise, når du er sulten og ellers ikke - mange snubler, fordi vi er opdraget til at spise sammen og til bestemte tider. Der er også kultur for at spise foran fjernsynet, det skal af-læres igen!!
Vi spiser enorme mængder grøntsager hver dag, halvdelen af tallerkenen er grønt, 1/4 kød og 1/4 fedt.
Det allerbedste råd er at tænke på alt det lækre, vi spiser, i stedet for at tænke begrænsninger og hvad, der er gift for kroppen.