Vægt tab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2016

Jyden31

Rockertand skriver:

Nysgerrig: Hvad synes du, der er svært?

Jeg fik en mentor inde på Facebook, det er gratis, og de besvarer dine spørgsmål rigtigt fint.

Hele konceptet. 

Hvordan starter man og hvad må man spise og hvad må man ikke spise osv

hvad kan man indtage til morgen mad osv osv 

det bedste for mig ville være hvis der var en der gav mig en direkte madplan så at sige så ville jeg ku finde ud af det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2016

Kattha

Jyden31 skriver:

Hele konceptet. 

det bedste for mig ville være hvis der var en der gav mig en direkte madplan så at sige så ville jeg ku finde ud af det

Prøv at kigge på Madbanditten.dk 

Jeg har rigtig gode erfaringer med lchf, og jeg fik en masse inspiration fra denne hjemmeside. Hun har virkelig mange opskrifter, alt fra aftensmad til desserter osv. Vist nok også noget madplan, og ellers gode tips og alt muligt om hele konceptet,så man kan blive klogere på alt det.. Du kan i hvert fald nemt sammensætte din madplan ud fra hendes opskrifter/forslag.

Anmeld Citér

16. november 2016

(august)

Prøv en diætist. 

Anmeld Citér

16. november 2016

Rockertand

Jyden31 skriver:

Hele konceptet. 

Jeg startede med at melde mig i FB-grupperne og læse med, der er også fastgjorte opslag, der beskriver rigtigt meget.

Du må spise det, der indeholder mindre end 5 g kulhydrat pr 100 gram, man fratrækker kostfibre.

Der er undtagelser fra alt, men absolut intet pasta, ris, kartofler, brød, sukker. Vi spiser ovenjordsgrøntsager og gode fedtkilder, bacon er gud.

Man bliver MÆT af alt det lækre mad med ret højt fedtindhold, i sådan en grad at du ikke har lyst til at spise noget udover de 1-2 gange i døgnet, man som regel ender på.

Glem alt om at tælle kalorier, glem "6 stk frugt om dagen".

Den største udfordring er dog at tilsætte fedtet, vi er opdraget så fedtforskrækkede, og det er svært at tro på, at man kan spise så suverænt god mad og stadig tabe sig - men det gør man!

Man bliver ikke fed af at spise fedt, man bliver fed af at spise kulhydrater, 1 gram kulhydrat lagrer 3 gram væske og fedt i kroppen, 1 stykke rugbrød vejer omkring 80 gram, du laver selv regnestykket.

Der er ingen begrænsninger på madindtag, du skal spise til du ikke er sulten mere (altså ikke til du er stopmæt!!), lær din krop at kende forskel.

Der er ingen morgenmad, middagsmad, aftensmad, du skal spise, når du er sulten og ellers ikke - mange snubler, fordi vi er opdraget til at spise sammen og til bestemte tider. Der er også kultur for at spise foran fjernsynet, det skal af-læres igen!!

Vi spiser enorme mængder grøntsager hver dag, halvdelen af tallerkenen er grønt, 1/4 kød og 1/4 fedt.

Det allerbedste råd er at tænke på alt det lækre, vi spiser, i stedet for at tænke begrænsninger og hvad, der er gift for kroppen.

Anmeld Citér

16. november 2016

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)

Hej

Jeg vil som (august) også foreslår dig en diætist. 

Jeg har i Ca 6 år vejet Ca 30 kg for meget. 

Jeg har siden maj 2015 forsøgt at blive gravid. Det lykkedes i oktober sidste år. Men endte desværre i en SA i december sidste år. 

Jeg har siden haft en meget ustabil cyklus. 

Jeg besluttede mig derfor for at tage kontakt til en diætist. Som jeg startede et forløb op med i august måned. Hun tager udgangspunkt i hvad jeg plejer at spise, og justere det der fra. Jeg har siden midt i august tabt 7 kg. 

Hun hjælper mig hele tiden med at være motiveret. 

Jeg havde ikke tabt mig uden hendes hjælp. 

Min cyklus er i mellemtiden blevet stabil. Så jeg ved jeg er på rette vej.

Held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

16. november 2016

Skouboe

Jyden31 skriver:

Det har jeg været inde og læse om men fatter totalt hat af deres fremgangsmåde trods jeg gentagne gange har været inde og læse og er indad medlem af deres Fb side

jeg syns bare det er svært når alle omkring mig siger husk nu at spise tre måltider om dagen så din krop har noget at arbejde med men det dæmme svært når man er ved at kaste ud bare ved tanken altså

Den her er meget ligetil

http://www.madbanditten.dk/boger/striks-lchf-en-praktisk-guide-e-bog/ 

Anmeld Citér

16. november 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Nu må du endelig ikke tage det ilde op, for det er kun for at hjælpe dig. 

Men det handler om kalorie indtag. Hvad enten du spiser fedt kulhydrater eller proteiner. Hvis du spiser mindre end du forbrænder taber du dig. 

Når du har prøvet i et år vil jeg også anbefale dig proffesionel hjælp men ellers prøv at notere præcis hvad du spiser og drikker. Der skal ikke mange små godbidder til at spise for meget. Jeg ved godt forbrændingen kan påvirkes men med mindre du lider af for lavt stofskifte (som skal behandles) vil du tabe dig. Anoretikere taber sig jo også når de intet spiser. 

Det er super godt du træner men det er kosten der skal skrues på hvis du vil tabe dig. Der går 7000 kcal på et kilo fedt. Til en times vand zumba forbrænder du måske 400 kcal og de kan hurtigt blive spist igen af lidt mad. Man siger man forbrænder en kcal pr km man løber pr kg  kropsvægt så hvis man vejer 70 kg skal du løbe 100 km for at forbrænde et kilo fedt. Det er vel og mærket uden at indtage energi. De fleste bliver overraskede over hvor lidt de reelt forbrænder ved træning og kommer derfor Til at spise de forbrændte kcal op. 

Igen vil jeg virkelig anbefale dig en diætist så du for bugt ned overvægten. Med professionel hjælp og en reel indsats kan du hurtigt få smidt nogle kilo. 

Rigtig meget held og lykke

Anmeld Citér

17. november 2016

Pianisten

Nu har jeg selv tabt 35 kg, og min vægt stod allermest stille der hvor jeg spiste mindst. Man SKAL altså i gang med at spise, om man vil det eller ej, for at holde kroppen i gang. Kroppen har BRUG for energi for at smide fedtet - ellers går den i sultestrejke og gør alt hvad den kan for at holde på det hele. Det allerbedste du kan gøre er faktisk at spise små måltider 5 gange om dagen. Let morgenmad, mellemmåltid, frokost, mellemmåltid og aftensmad. Og så må du ikke spise mere efter aftensmad - fordi du forbrænder rigtigt meget når du sover. 

Hvis du ingen appetit har kan jeg godt se det er svært, men det er virkelig bedre at spise småt hele tiden end at skulle kaste en masse indenbords 2 gange om dagen. Det er også bevist at man mister appetitten af at skulle tage stilling til for store portioner  

Ellers så prøv at skriv alt ned hvad du spiser i løbet af en dag - synder du nogen steder? Jeg synes det er rigtig flot at du allerede har droppet pasta, kartofler osv, så nu mangler du bare at skrue op for alt det andet - så skal det nok komme. Krydser fingre for dig 

Anmeld Citér

17. november 2016

Paddehatten

Jeg startede med at melde mig i FB-grupperne og læse med, der er også fastgjorte opslag, der beskriver rigtigt meget.

Du må spise det, der indeholder mindre end 5 g kulhydrat pr 100 gram, man fratrækker kostfibre.

Der er undtagelser fra alt, men absolut intet pasta, ris, kartofler, brød, sukker. Vi spiser ovenjordsgrøntsager og gode fedtkilder, bacon er gud.

Man bliver MÆT af alt det lækre mad med ret højt fedtindhold, i sådan en grad at du ikke har lyst til at spise noget udover de 1-2 gange i døgnet, man som regel ender på.

Glem alt om at tælle kalorier, glem "6 stk frugt om dagen".

Den største udfordring er dog at tilsætte fedtet, vi er opdraget så fedtforskrækkede, og det er svært at tro på, at man kan spise så suverænt god mad og stadig tabe sig - men det gør man!

Man bliver ikke fed af at spise fedt, man bliver fed af at spise kulhydrater, 1 gram kulhydrat lagrer 3 gram væske og fedt i kroppen, 1 stykke rugbrød vejer omkring 80 gram, du laver selv regnestykket.

Der er ingen begrænsninger på madindtag, du skal spise til du ikke er sulten mere (altså ikke til du er stopmæt!!), lær din krop at kende forskel.

Der er ingen morgenmad, middagsmad, aftensmad, du skal spise, når du er sulten og ellers ikke - mange snubler, fordi vi er opdraget til at spise sammen og til bestemte tider. Der er også kultur for at spise foran fjernsynet, det skal af-læres igen!!

Vi spiser enorme mængder grøntsager hver dag, halvdelen af tallerkenen er grønt, 1/4 kød og 1/4 fedt.

Det allerbedste råd er at tænke på alt det lækre, vi spiser, i stedet for at tænke begrænsninger og hvad, der er gift for kroppen.

Ej jeg bliver altså lige nødt til at slå den her skrøne ned! Du bliver ikke fed af at spise kulhydrater! Det er noget værre vrøvl. 

Du bliver fed af at indtage mere end du forbrænder! Så simpelt er det  og mange mennesker har et væsentligt større kalorieindtag end de selv tror. Det kan godt være TS kun spiser et reelt måltid om dagen, men så må der være en masse skjulte kalorier i små nipserier i løbet af dagen eller fx i drikkevarerne. Hvis man forbrænder mere end man indtager vil man tabe sig  

Et lille tip til TS er at prøve at logge din mad i bare 14 dage, du kan evt bruge Madlog appen. Det er super til at få øje på allede kalorier man ikke anede "fyldte så meget" i ens samlede indtag. 

Anmeld Citér

18. november 2016

Jyden31

Tak for alle jeres skønne råd. 

Jeg ved at jeg ikke snyder med nogen hapser da jeg har lagt slik osv alt det fra mig og det har aldrig været mit speciale så at sige. 

Jeg kan snyde ved at spise en digistive kiks og det gør jeg nok en til to gange om ugen da jeg lider af kronisk morgen kvalme og den er virkelig led. 

Jeg vil tage alle jeres råd til mig og forsøge at kæmpe mig til at spise flere små måltider om dagen. 

Har i dag også talt med min læge og han anbefalet brændenælde the for at sparke gang i forbrændingen

jeg kæmper videre. Men kors hvor er det dog frustrerende 

Tak til alle 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.