SU under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
5 svar
1 synes godt om
14. november 2016

Papillon

Når man får fødselsklip under barsel med andet barn, hvor meget SU lån kan man så tage?

Får faren forsørgertillæg, mens mor er på barsel, når man har et barn sammen i forvejen? Hvad kan han tage af lån?

Håber nogen kan hjælpe mig med svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2016

A. Nonymsen

Papillon skriver:

Når man får fødselsklip under barsel med andet barn, hvor meget SU lån kan man så tage?

Får faren forsørgertillæg, mens mor er på barsel, når man har et barn sammen i forvejen? Hvad kan han tage af lån?

Håber nogen kan hjælpe mig med svar

Man kan kun få ganske alm SU under barsel, ikke noget forsørger tillæg. Dvs du får 5*** i SU og kan tage 3*** i lån.

hvis far også er på du kan han stadig få forsørgertillægget og ekstra SU lån 

Anmeld Citér

14. november 2016

Papillon

A. Nonymsen skriver:

Man kan kun få ganske alm SU under barsel, ikke noget forsørger tillæg. Dvs du får 5*** i SU og kan tage 3*** i lån.

hvis far også er på du kan han stadig få forsørgertillægget og ekstra SU lån 

Mange tak for svar!

Troede faktisk ikke han havde ret til forsørgertillæg eller supplerende lån under min barsel, men det hjælper da meget, hvis det er tilfældet

Anmeld Citér

14. november 2016

A. Nonymsen

Papillon skriver:

Mange tak for svar!

Troede faktisk ikke han havde ret til forsørgertillæg eller supplerende lån under min barsel, men det hjælper da meget, hvis det er tilfældet

Det er jeg ret sikker på..

hvis begge forældre er på SU har begge forældre ret til tillægget, men når man er på barsel tæller man ikke som forsørger, hvilket overhovedet ikke giver nogen mening, men min kæreste fik ihvertfald tillægget da han var på su

Anmeld Citér

14. november 2016

Papillon

A. Nonymsen skriver:

Det er jeg ret sikker på..

hvis begge forældre er på SU har begge forældre ret til tillægget, men når man er på barsel tæller man ikke som forsørger, hvilket overhovedet ikke giver nogen mening, men min kæreste fik ihvertfald tillægget da han var på su

Jeg er enig, det virker lidt fjollet. I hvert fald at man ikke kan få lov til at låne ekstra i det mindste 

Anmeld Citér

14. november 2016

A. Nonymsen

Papillon skriver:

Jeg er enig, det virker lidt fjollet. I hvert fald at man ikke kan få lov til at låne ekstra i det mindste 

Ja det er virkeligt underligt. SU vejlederen jeg snakkede med kunne heller ikke forklare mig logikken i ikke at være forsørger når man lige havde født 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.