katten tisser på gulvet - hvad kan vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.567 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. november 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

vi har en dejlig hunkat på 10-11 mdr. Vi fik hende som lille, og hun blev meget hurtigt renlig og gik enten i sin kattebakke eller under én busk i haven, men nu er hun begyndt at tisse på gulvet i vores soveværelse og ene stue.

for 2-3 uger siden var hun ved et uheld blevet lukket inde i soveværelset, og endte med at besørge i det ene hjørne. Da vi opdagede det skyndte vi os at få det fjernet, og den første gang eller to troede jeg at det var fordi hun kunne dufte sig selv, men nu har hun lige gjort det igen.

Hvad kan jeg gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2016

Wallflower

Det kan være et tegn på den er syg. Mine forældre havde en kat som begyndte at tisse andre steder end kattebakken og den var syg, men jeg kan ikke huske hvad den præcist fejlede, men kan huske det tissede andre steder end bakken fordi den forbandt den med noget der gjorde ondt. Efter den blev rask brugte den bakken igen uden problemer. Men mit råd ville være at ringe til en dyrelæge for at være sikker på at den ikke gør det fordi den er syg. 

Anmeld Citér

10. november 2016

Falk43

Sæt en kattebakke det sted den tisser , hvis ikke det hjælper Skal du tage den til dyrelægen . Den kan evt have blærebetændelse eller FIV  

Anmeld Citér

10. november 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ville tage den til dyrlæge. Nogle gange er det tegn på urinvejsinfektion...  

Anmeld Citér

10. november 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Har du brugt Rodalon eller andet for at fjerne lugten helt? I kan også prøve at lukke døren til værelset i et par uger. Jeg er dog enig i at hun skal en tur til dyrlægen.

Anmeld Citér

10. november 2016

Kattha

Er hun steriliseret? Det kunne skyldes løbetid, eller at hun er stresset over noget. Måske er der noget der har ændret sig i familien eller fysisk inde i hjemmet? Min kat gjorde det i en periode da jeg blev gravid, og hvis den var sur over noget. Men stil noget på det sted hun tisser. Nogle siger man skal stille madskålen der, for de vil ikke tisse samme sted som de spiser. Og ellers dyrlægen. Held og lykke med det, det er bare så træls med kattetis!

Anmeld Citér

11. november 2016

Ms.Momo

Kattha skriver:

Er hun steriliseret? Det kunne skyldes løbetid, eller at hun er stresset over noget. Måske er der noget der har ændret sig i familien eller fysisk inde i hjemmet? Min kat gjorde det i en periode da jeg blev gravid, og hvis den var sur over noget. Men stil noget på det sted hun tisser. Nogle siger man skal stille madskålen der, for de vil ikke tisse samme sted som de spiser. Og ellers dyrlægen. Held og lykke med det, det er bare så træls med kattetis!

Hun er steriliseret, det blev hun for 5-6 mdr siden.

Indtil videre har hun tisset på vores soveværelses gulv to gange (uden at tælle  med da hun var lukket inde) en gang i den lille stue og to gange i entreen - hver gang er det gået udover mine ting.

Anmeld Citér

11. november 2016

FrøMor

Min kat tisse de på gulvet et par gange og det viste sig at han havde urinsten, så han havde ret ondt når han tissede. Han prøvede i starten at klare det på bakken, men gik efterfølgende ud af bakken og tissede på gulvet.

Katte kan tisse på gulvet af utrolig mange grunde, jeg vil som mange skriver undersøge at få katten til dyrlægen, da man så kan udelukke sygdom. ligemeget hvor meget du skrubber gulvet kan der stadig af og til være lugte som kun kattene kan opfange, som de godt kan finde på at tisse på gulvet.

Igen som flere skriver, det kan være en god idé at flytte kattebakke hen hvor den er begyndt at tisse og se om der sker en ændring.

Det er vigtigt at bakken altid er tømt og ren.

Luk eventuelt ind til værelset, og se om katten bruger bakken som normalt eller begynder at tisse andre steder. 

Anmeld Citér

11. november 2016

Ms.Momo

MommyX2 skriver:

Min kat tisse de på gulvet et par gange og det viste sig at han havde urinsten, så han havde ret ondt når han tissede. Han prøvede i starten at klare det på bakken, men gik efterfølgende ud af bakken og tissede på gulvet.

Katte kan tisse på gulvet af utrolig mange grunde, jeg vil som mange skriver undersøge at få katten til dyrlægen, da man så kan udelukke sygdom. ligemeget hvor meget du skrubber gulvet kan der stadig af og til være lugte som kun kattene kan opfange, som de godt kan finde på at tisse på gulvet.

Igen som flere skriver, det kan være en god idé at flytte kattebakke hen hvor den er begyndt at tisse og se om der sker en ændring.

Det er vigtigt at bakken altid er tømt og ren.

Luk eventuelt ind til værelset, og se om katten bruger bakken som normalt eller begynder at tisse andre steder. 

Hvis døren til værelset er lukket, så bruger den kattebakken. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.