Til jer der bruger brystpumpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. november 2016

MRS.Thomsen

Hej håber der er nogle der kan give et godt råd. 

Lang historie kort - min søn (6 uger) tager ikke på som han skal og han bliver derfor suppleret. Jeg malker ud 3-4 gange i døgnet, for at han skal få så meget af mit mælk som muligt. For 2 uger siden ammede jeg fra et bryst ad gangen og malkede ud bagefter fra begge - jeg fik 60 ml ud hver gang i alt. Nogle gange lidt mere. Jeg holdte 4 dages pause med Brystpumpen. Jeg ammer fra begge bryster nu. Men udmalkningsmængdener langsomt faldende. Har lige ramt en all time low og kun fået 10 ml ud  

Nogen der har oplevet noget lignende? 

Frygter at min produktion er faldende eller kan det skyldes at han får mere hos mig, og jeg derfor ikke har særlig meget? Eller Stimulerer pumpen bare mindre? 

Håber der er nogle der kan hjælpe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2016

Miti's mama

Jeg pumpede fordi jeg havde så lidt, og ville at hun fik den smule der var. Jeg havde ca 3ml per gang. Pumpen er ikke særlig effektiv og er dårlig til at stimulere mælkeproduktionen. Kan være derfor. Men bliv ved, drik rigeligt  med vand og pump evt lidt oftere for at give det et skub. Husk produktionen også skal stimuleres om natten.

Anmeld Citér

11. november 2016

Cola Zero

Ved ikke hvilken brystpumpe du har brugt, men her er hvad jeg gjorde, da jeg malkede ud med en elektrisk malkemaskine i to mdr til min for tidligt fødte søn. 

Du kan leje en maskine i de fleste babybutikker. Jeg malkede ud hver 3 time, på begge bryster, døgnet rundt. Jeg havde et billede af min søn jeg så på, hvis jeg ikke kunne se direkte på ham, det stimulerer produktionen, også gerne noget der dufter af dit barn. Jeg blev ved med at malke ud et par minutter selvom de var tomme, for at mimikere et sultent barn, for at øge produktionen. Det var ikke altid det virkede. For på en eller anden crazy måde, så er det meget svært at øge produktionen, med maskinen fordi kroppen ved, at det ikke er et barn der ligges til. Men i alt fald, så leverede jeg mellem 150 og 200 ml af gangen. Og hvis du pludseligt har overproduktion.. Pyt med det, hæld det på sterile flasker, skriv dato på og frys med det samme, du kan sælge det til modermælkscentralen, hvis du er i nærheden af en sådan. Du får en 200 kr literen, hvis du bliver godkendt. Held og lykke. 

Anmeld Citér

11. november 2016

Cola Zero

Og ellers pump ud med hånden, det stimulerer også, men kan være lidt hårdt for de stakkels bryster, for der skal tages lidt fat...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.