Ved ikke hvilken brystpumpe du har brugt, men her er hvad jeg gjorde, da jeg malkede ud med en elektrisk malkemaskine i to mdr til min for tidligt fødte søn.
Du kan leje en maskine i de fleste babybutikker. Jeg malkede ud hver 3 time, på begge bryster, døgnet rundt. Jeg havde et billede af min søn jeg så på, hvis jeg ikke kunne se direkte på ham, det stimulerer produktionen, også gerne noget der dufter af dit barn. Jeg blev ved med at malke ud et par minutter selvom de var tomme, for at mimikere et sultent barn, for at øge produktionen. Det var ikke altid det virkede. For på en eller anden crazy måde, så er det meget svært at øge produktionen, med maskinen fordi kroppen ved, at det ikke er et barn der ligges til. Men i alt fald, så leverede jeg mellem 150 og 200 ml af gangen. Og hvis du pludseligt har overproduktion.. Pyt med det, hæld det på sterile flasker, skriv dato på og frys med det samme, du kan sælge det til modermælkscentralen, hvis du er i nærheden af en sådan. Du får en 200 kr literen, hvis du bliver godkendt. Held og lykke.
Anmeld
Citér