HJÆLP!!!!! Ang. vuggestuestart!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. april 2008

Natasja

Josefine tager det rigtig fint nede i vuggestuen og græder ikk.. MEN...!!!!

Når vi kommer hjem, og hun har sovet til middag græder hun og hvis min opmærksom er for lang tid på andet græder hun..

Når hun ska i seng er hun ogs begyndt at græde.. Har altid bar lagt hende og gået ind et par gange når hun ligger 180 grader af hvordan hun er blevet lagt..

I nat GRÆD hun virkelig som om jeg ville gå og aldrig komme tilbage.. Hun sov i mine arme i sengen i 10 min før jeg ku ligge hende ved siden af mig!

Er det normalt eller hvad?? Samtidig er hun vist ogs ved at få tænder..
Nogen der har oplevet det før ved opstart i dp/vg??

Natasja & Josefine 220907

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2008

Honningblomst

Ja, det er det da. For du forlader hende jo hver dag og hun er så lille, at det jo er svært for hende at forstå hvorfor du er væk. Hej Natasja. Du skal tænke på at du er hende primær person, hendes tryghed, hele hendes verden og nu er du væk i mange timer hver dag og det kan hun jo hverken forstå eller forklare dig, kun føle og agere på. Hun er også meget lille er sende ud i vuggestue, men det er vel desværre nødvendigt for jer.:'( men føler med dig. Det eneste du kan gøre, er at være der hundrede procent for hende og alt det hun har brug for, så hun kan mærke du er der. Hvordan har i kørt hende ind...de "kloge" siger at man skal bruge 3 uger...den første uge hvor du er med og den næste hvor du kører i meget kort tid og så langsomt kører det op. Efter tre uger skulle hun så være kørt ind og på en god og tryg måde....sådan har jeg gjort med mine.,..og jeg har ikke oplevet de store reaktioner. De har stadig perioder hvor de er kede når jeg kører, men det ville næsten være mere mærkeligt hvis ikke det var sådan. Knus og held og lykke,...og bare lige min mening. Eva

Anmeld

8. april 2008

Pia.

Hej Natasja...

Mig igen... ;)... Måske burde jeg ikke svare fordi vi er jo slet ikke enige på det her område, men jeg er lige nød til at spørge om du går fra hende allerede ??? - tager jeg fejl hvis hun startede i går ????

Knus Pia..

Anmeld

8. april 2008

Natasja

Hey..

Hun er vant til at blive passet, også med overnatning, men det er af min mor..

Og hun var der 2½ time, hun sov den ene time.

Så ja det gør jeg.. De sagde til mig at jeg godt kunne prøve at gå, for hun er jo meget glad osv nede i vuggestuen.. Det er først når vi kommer hjem at hun bliver sådan.

Det er mest derfor jeg undrer mig.. Om det er fordi hun kender min mor, at hun ikk bliver sådan (man ka godt mærke hvis hun er blevet passet, men hun er ikk ked som her med vuggestuen)

Jeg har faktisk fået af vide, at det er bedre med kort indkøring (hvis man kan) end lang indkøring.. Hehe.. Ka ikk huske hvorfor..

Natasja

Anmeld

8. april 2008

Honningblomst

Du kan ikke sammenligne et kendt trygt sted med den store verden en vuggestue er...selvfølgelig reagerer hun når bare hun afleveres et fremme og utrygt sted som det jo er for et lille barn som ikke kender til det eller hvordan og hvorfor.
Hvis jeg var dig, ville jeg starte på en frisk og hvis du har mulighed, så køre hende langsomt ind...lad hende blive tryg ved det hele evt med dig de første dage eller ved at du til at starte med kun går 10 min, så hun opdager du kommer igen og så bare længere og længere tid hver dag.
Din datter fortæller dig med hendes adfærd at det er hårdt og det må du jo så handle på, så hun ikke bliver utrg.
Knus Eva...som gerne vil se de teorier der bekræftiger at hurtig indkøring uden mor er bedst. Jeg kender dem ikke og kan slet ikke se hvad det gode ved dem er, andet end goggerne slipper for at have forældre gående.

Anmeld

8. april 2008

Pia.

Nå okay... den med kort indkøring den tror jeg ikke på, jeg tror på at en lang indkøring giver trykke børn, børn har brug for at se at mor eller far siger god for de mennesker og det sted de skal tilbringe mange timer... men nok om det vi bliver ikke enige...;) - jeg er nok også af den type at jeg selv skal se folk an før de skal passe mine børn og ikke mindst stedet... *S* så det er nu også det jeg bruger indkøring på... jeg vil nemlig gerne lærer de mennesker at kende jeg skal stole på og hvordan skal jeg komme til at stole på folk jeg ikke kender... ?

Jeg har arbejdet i vuggestue i børnehave og dagplejer i mit eget hjem jeg syntes indkøringen er meget vigtig....

Håber alt vel for din lille pige og jeg håber hun bliver tryk med tiden for hendes reaktion er helt sikkert tegn på hun har svært ved at rumme alt det nye... men det ændre sig med tiden, det er jeg sikker på...

Held og lykke med det hele

Knus Pia

Anmeld

8. april 2008

Joan ( Smallie )

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] Ja, det er det da. For du forlader hende jo hver dag og hun er så lille, at det jo er svært for hende at forstå hvorfor du er væk. Hej Natasja. Du skal tænke på at du er hende primær person, hendes tryghed, hele hendes verden og nu er du væk i mange timer hver dag og det kan hun jo hverken forstå eller forklare dig, kun føle og agere på. Hun er også meget lille er sende ud i vuggestue, men det er vel desværre nødvendigt for jer.:'( men føler med dig. Det eneste du kan gøre, er at være der hundrede procent for hende og alt det hun har brug for, så hun kan mærke du er der. Hvordan har i kørt hende ind...de "kloge" siger at man skal bruge 3 uger...den første uge hvor du er med og den næste hvor du kører i meget kort tid og så langsomt kører det op. Efter tre uger skulle hun så være kørt ind og på en god og tryg måde....sådan har jeg gjort med mine.,..og jeg har ikke oplevet de store reaktioner. De har stadig perioder hvor de er kede når jeg kører, men det ville næsten være mere mærkeligt hvis ikke det var sådan. Knus og held og lykke,...og bare lige min mening. Eva[/citat] Vil bare lige at min søn startet den 1 april og den første dag var han der fra 7.30 til 14.30. Vi var der da han vågnet af hans middagssøven. Og han er mega glad for at være der og hane r en dejlig dreng at få hjem også. Men vil helt sikkert give dig ret i at nogen børn har brug for at det ikke går for hurtig. Men ham her har bare været så klar til at komme i dp den sidste månede. Så det er gået dejligt nemt Men havde taget de første 14 dage til at køre han ordenligt ind men det har slet ikke været nødvendig. Men Natasja jeg vil sige du skal give hende tid til at komme ind i det hele. Der er jo rigtig mange nye ting. Men det skal nok komme så hold ud min ven :) Hilsen Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.