Forkortet/blød livmoderhals

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.223 visninger
14 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. november 2016

Neel

Har simpelthen haft et forfærdeligt forløb indtil videre. Vi konstaterede min graviditet da jeg var 4+3 (er i dag 11+1) Jeg har fra start haft pletblødninger af varierende styrke. For en lille uge siden, røg jeg så på sygehuset med styrtblødning. Jeg troede baby var tabt, men lægen konstaterede fortsat liv og hjerteblink. Jeg blev sendt hjem, med tid til opfølgende scanning dagen efter. Her blev det bekræftet at baby havde det godt, og at min livmoderhals var 3 cm. Jeg har siden været beordret sengeliggende og får magnesium. Det har blødt lidt, men ikke i de sidste 48 timer. Da jeg i dag, 4 dage senere, igen kom til kontrolscanning kunne min gynækolog konstatere, at min livmoderhals var 2,6 cm og at baby pressede på - man kunne se en lille udposning ned mod livmoderhalsen. Jeg er igen blevet sendt hjem med magnesium og sygemelding indtil næste tjek mandag. Jeg lider nu som bonus også af forstoppelse, da jeg psykisk er helt i panik over alt der 'presser på' dernede og tidligere har haft blødninger i forbindelse med afføring. Jeg fik for nogle år siden en spontan abort i uge 19, hvor slap livmoderhals også var årsagen. Jeg er simpelthen så frustreret, træt og opgivende. Er der nogen der kan genkende problemstillingen eller har haft lignende oplevelser? (Helst ikke for mange 'det ender galt' beskeder - psyken er allerede presset 

Hilsen en der pt ikke elsker det her graviditet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2016

MorTilN

Neel skriver:

Har simpelthen haft et forfærdeligt forløb indtil videre. Vi konstaterede min graviditet da jeg var 4+3 (er i dag 11+1) Jeg har fra start haft pletblødninger af varierende styrke. For en lille uge siden, røg jeg så på sygehuset med styrtblødning. Jeg troede baby var tabt, men lægen konstaterede fortsat liv og hjerteblink. Jeg blev sendt hjem, med tid til opfølgende scanning dagen efter. Her blev det bekræftet at baby havde det godt, og at min livmoderhals var 3 cm. Jeg har siden været beordret sengeliggende og får magnesium. Det har blødt lidt, men ikke i de sidste 48 timer. Da jeg i dag, 4 dage senere, igen kom til kontrolscanning kunne min gynækolog konstatere, at min livmoderhals var 2,6 cm og at baby pressede på - man kunne se en lille udposning ned mod livmoderhalsen. Jeg er igen blevet sendt hjem med magnesium og sygemelding indtil næste tjek mandag. Jeg lider nu som bonus også af forstoppelse, da jeg psykisk er helt i panik over alt der 'presser på' dernede og tidligere har haft blødninger i forbindelse med afføring. Jeg fik for nogle år siden en spontan abort i uge 19, hvor slap livmoderhals også var årsagen. Jeg er simpelthen så frustreret, træt og opgivende. Er der nogen der kan genkende problemstillingen eller har haft lignende oplevelser? (Helst ikke for mange 'det ender galt' beskeder - psyken er allerede presset 

Har ingen erfaring med hensyn til dit dilemma men villeikke gå vidre uden lige at give et  øv en situation at stå i (igen)

For at det går godt for dig og baby bliver hvor den skal

Anmeld Citér

10. november 2016

Neel

10. november 2016

modesty

Neel skriver:

Har lægerne snakket om at sy din livmoderhals sammen? Jeg ved at det er en mulighed for nogle med samme problem. 

Anmeld Citér

10. november 2016

Neel

De har nævnt cerlage som mulighed, hvis der ikke er fremskridt på mandag ved scanning... Kan bare mærke at bekymringen for forværring eller tab af baby inden da har taget helt over, så jeg føler mig bare utryg :/

Anmeld Citér

10. november 2016

modesty

Neel skriver:

De har nævnt cerlage som mulighed, hvis der ikke er fremskridt på mandag ved scanning... Kan bare mærke at bekymringen for forværring eller tab af baby inden da har taget helt over, så jeg føler mig bare utryg :/

Det kan jeg godt forstå. Men godt at vide at der bliver taget hånd om dig. 

Anmeld Citér

10. november 2016

Anonym

Neel skriver:

Vores venner havde også problemet pga keglesnit. Hun fik det du snakkede om, alligevel troede lægerne kun hun ville gå til uge 24. Hun var dog sengeliggende i 4 mdr men holdte på baby til uge 37����

Anmeld Citér

10. november 2016

Falk43

Ligger selv her med forkortet livmoder på 2,3 and going Down  og masser af plukkeveer i uge 24 og klemmer sammen . Jeg er ikke blevet tilbud cerclage eller Progesteronbehandling . Jeg vil spørge til det på tirsdag når jeg skal til kontrol . Jeg har dog læst om mange! Der er nede på 1,5 og q1,3  som har lagt sig og så uden anden beh. Er gået over tid ! Elller i det mindste har født omkring termin . 

Her er en udemærket artikel af Ovl. Gorm Greisen som jeg kender som ualmindelig kompetent fagligt, som jeg printer ud og tager med og spørger ud fra på tirsdag , læs den og så xxxxxx jeg alt for at det går godt for dig. Jeg forstår udemærket at du er bekymret med det du har i bagagen https://www.rigshospitalet.dk/afdelinger-og-klinikker/julianemarie/videnscenter-for-tidligt-foedte-boern/tidlig-foedsel/Sider/Behandling.aspx

Anmeld Citér

10. november 2016

Neel

Kunne simpelthen ikke finde ro - ringede og forklarede situationen for  vagtlægen der vurderede det samme som jeg tænkte - at odds for forbedring ved egen hjælp ikke var sandsynligt med min tidligere historie taget i betragtning. Jeg er derfor nu på vej til undersøgelse hvor de vil tage akut-celage i betragtning. Kryds fingre for os 

Anmeld Citér

10. november 2016

Falk43

xxx det hele , giv lige lyd  om resultatet hvis du orker, 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.