Anonym skriver:
Hejsa.
Jeg søger lidt råd omkring hvordan jeg kan komme til en psykiater.
Da jeg var 12 fik jeg diagnosen OCD med bordeeline tendenser, efter et ophold på børnepsyk i Ca 1 år. Jeg har derefter bare blevet kastet ud til en side og har ikke fået noget hjælp what so ever. Da jeg blev 15 blev jeg henvist til psykiater, men der skete bare ikke mere i den sammenhæng. Blev sat på venteliste og hørte ikke mere. Jeg mistede min mor i 2012 (jeg var 21) og gik psykisk ned.. Jeg er idag 25 og og jeg syntes ikke jeg er kommet op af det hul som jeg drog ned i, i 2012. Jeg begynder lidt at tvivle om jeg egentlig har ocd da de ting jeg gjorde da jeg var 12 er forsvundet. Jeg har stadig angst hvilet jeg har har haft hele livet, men nu er jeg ved at være træt af at ikke fungere i hverdagen.
Jeg har ikke ret mange penge, og vil ikke kunne have råd til at betale for en psykiater.
Hvad muligheder har jeg? Psykolog kan ikke du, da jeg skal have medicin med i behandlingen.
Kære trådstarter.
Hvor er jeg ked af at høre du mistet din mor i 2012. Du fortæller flere ting her i dit indlæg.
1. Sorgen og savnet omkring din mor kan du få gratis terapi hos Unge og Sorg, da du er indenfor målgruppen. Du vil blive kaldt ind til en første håndssamtale, hvorefter psykologerne vurdere om du skal gå i ene terapi eller gruppeterapi. De har nogen vildt gode redskaber til at arbejde med sorgen/savnet på. -Også selvom du har angst og har brug for medicinsk behandling. ( andre deltagere får også psykofarmaka og er i behandling hos psykiater).
2. Mht de symptomer du nævner i form af: angst, træthedsfornemmelse, tristhed mm. skal du tale med din egen læge om og blive bedst om at blive henvist til en psykiater. Der kan måske forekomme ventetid men i mellemtiden må du benytte dig af egen læge. Hvis du får medicin, går jeg udfra at du går til kontrol?
Jeg håber du får hjælp til at få det bedre
Anmeld
Citér