Autostol med sele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. november 2016

Anonym trådstarter

Jeg har brug for lidt viden og råd. Min datter skal køres af sin dagplejemor, hvilket er helt fint. Men den autostol hun skal sidde i er sådan en der "klistres" fast til sædet og barnet sættes i og få selen over. Så selen holder vel både barnet og stolen. Og det er bare bilens sele som så sidder som på en voksen.

Jeg kan ikke rigtig finde noget om det er okay eller ikke lovmæssigt. Men jeg er bare ikke særlig tryg ved det. I vores egen autostol er hun godt spændt over begge skuldre og selerne er samlet mellem benene, altså stolens egne seler.

Min datter er 2,5 år, men næsten 17 kg, og ifølge dagplejemoren er autostolen op til 23kg. Hendes datter på 6 bruger den også. Så vi tænkte jo begge at det lyder ganske fornuftigt. 

Er det bare mig der er for bekymret, og er den slags autostole sikre nok? På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2016

Tip!

Du kan vel bare bede om at se om den er godkendt inden de skal på tur? 

Jeg ville nu blot pænt spørge om dp mor ikke vil låne den i selv plejer at bruge.. 

Anmeld Citér

9. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har brug for lidt viden og råd. Min datter skal køres af sin dagplejemor, hvilket er helt fint. Men den autostol hun skal sidde i er sådan en der "klistres" fast til sædet og barnet sættes i og få selen over. Så selen holder vel både barnet og stolen. Og det er bare bilens sele som så sidder som på en voksen.

Jeg kan ikke rigtig finde noget om det er okay eller ikke lovmæssigt. Men jeg er bare ikke særlig tryg ved det. I vores egen autostol er hun godt spændt over begge skuldre og selerne er samlet mellem benene, altså stolens egne seler.

Min datter er 2,5 år, men næsten 17 kg, og ifølge dagplejemoren er autostolen op til 23kg. Hendes datter på 6 bruger den også. Så vi tænkte jo begge at det lyder ganske fornuftigt. 

Er det bare mig der er for bekymret, og er den slags autostole sikre nok? På forhånd tak.

Jeg mener det er fra 15 kg at man må bruge selepude med ryg. - Altså en autostol hvor man bruger bilens sele. Dog skal dp lige være opmærksom på om din datter er høj nok, til at sidde ordenligt sådan. Selen må ikke sidde så den generer på halsen, og den må ikke sidde under armen. Hvis den ikke kan sidde ordenligt på hende skal hun bruge en anden autostol.

Anmeld Citér

9. november 2016

TNBC

Anonym skriver:

Knægten her på næsten 4 bruger sådan en stol, bare alm sele.

Men som en anden siger, være sikker på at selen sidder ordentligt på hende.. og at hun sidder rigtigt i stolen.. så den ikke skader hende.

Anmeld Citér

10. november 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Vi har sådan en til vores pige på 4 og den hedder fra 15 kg. Vores på 19 mdr sidder i en med stolens egne seler og den hedder fra 9 kg, men de seler kan man pille af og så bruge bilens sele fra 15 kg, og så igen kan man pille ryglænet af så det ender med bare at blive en selepude når den tid kommer. Hvis hun ellers kan sidde ordentligt så er den helt lovlig vægtmæssigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.