Du skal have alt med til dig selv og baby undtagen bind og bleer, hvis I bliver overført til barselshotellet (fødte selv i maj i år). Tøj (til dig og baby), babydyne og betræk, stofbleer og plejesager. Hvis I får en stor baby vil det måske være en idé med lidt bleer i str 2. Min basse vejede over 4 kg, og de liberobleer, de har, var lige til den lille side...
Hvis I kommer på barselshotellet, kan jeg fortælle, at I får et værelse for jer selv, men deler toilet med et andet par ude på gangen. Vi var så heldige, at der ikke var så mange, da jeg fødte, så vi havde faktisk vores for os selv indtil den sidste dag. Riget giver en taxa til barselshotellet, da det ligger et andet sted. De sørger også for autostol, så det behøver I ikke have med.
Maden var ikke værd at skrive hjem om, og den sidste aften hentede min mand faktisk udefra, fordi vi simpelthen ikke kunne holde det ud længere.
Det kostede i maj 250 kr pr overnatning for manden, mens mor og baby er gratis.
Opstår der komplikationer eller kejsersnit, bliver I i stedet indlagt på Riget. Og det skulle ikke være så fedt. Dels har de kun dobbelt- og firemandsstuer, så I kommer til at dele stue med mindst en anden nybagt mor, og dels er der ikke mulighed, for at manden kan overnatte. Så det skal I være forberedte på, hvis det skulle blive nødvendigt.
Men hold nu op, hvor er de dygtige! På trods af en ret lang fødsel med forskellige komplikationer (grønt fostervand, epidural, vedrop, uregelmæssig puls hos baby mm), sidder jeg i dag og kalder det for en drømmefødsel. For det var det virkeligt! De var så professionelle og dygtige og gjorde mig tryg og rolig. Har kun ros til de dygtige jordemødre og læger på stedet!