ny mødom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.285 visninger
21 svar
0 synes godt om
3. oktober 2009

malou

Mange muslimske kvinder der står foran et ægteskab... bliver nødsaget til at få en "ny mødom" fordi de ikke er jomfruer som deres tro og især kommende ægtemand kræver og regner med!! Jeg tænker lidt.... - det er jo helt til grin i mine øjne at skulle starte et ægteskab basseret på en STOR løgn!! Og hvem er det de mister deres mødom til?? muslimske drenge/mænd der kender konsekvensen for pigen men som er ligeglade fordi de ikke skal giftes med dem?? Nogle der ved noget om det her emne fordi jeg synes da det er meget langt ude...

knus malou

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1232296.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Uh, er det ikke liiiidt farligt og generaliserende at begynde og konkludere på hvem de mister deres "første" mødom til? Det er der vel streng taget ingen der ved?! 

Men det er da (fra vores kulturelle synspunkt) dybt problematisk at en opfindelse som en kunstig mødom overhovedet har et marked...

Rosa

Anmeld

3. oktober 2009

sarahb

jeg kender mange udlandske kvinder der har mistet deres mødom.
Det er sket for dem at de har været sammen med fyren i mange år og så har de været i seng med ham fordi de troede de også skulle giftes på et tidspunkt. men det skete så ikk og så er de ikk jomfruer mere. Men ikk eneste af dem jeg kender har skulle starte deres ægteskab med en løgn eftersom deres nuværende mænd ved det, bare ikk svigerfamilien. Og der er ingen af dem der skulle vise lagen.
Det er ikk alle der bløder første gang og mange kvinder har en mødom der ikk er intakt selvom de ikke har haft sex så synes dette er skræmmende at der skal bevis på det og svgerfamilien vil sende dem til læge for at få bevis. synes det er en sag mellem kommende mand og kone. hvis han synes det er fint at hun ikk er jomfru så er der ikk noget problem mellem dem..

Anmeld

3. oktober 2009

sarahb

Rosa skriver:

Uh, er det ikke liiiidt farligt og generaliserende at begynde og konkludere på hvem de mister deres "første" mødom til? Det er der vel streng taget ingen der ved?! 

Men det er da (fra vores kulturelle synspunkt) dybt problematisk at en opfindelse som en kunstig mødom overhovedet har et marked...

Rosa

jo meget farligt at sige de kun har sex med muslimske mænd... de har vel sex med den de lyster uanset farve, religion m.m.

Anmeld

3. oktober 2009

malou

sarahb skriver:

jo meget farligt at sige de kun har sex med muslimske mænd... de har vel sex med den de lyster uanset farve, religion m.m.

nej nej det var ikke det jeg mente... så har jeg bare forklaret mig forkert. Jeg ved skam godt der er kæresterier påtværs af relgion, hudfarve osv. Jeg har selv haft en japansk/dansk kæreste. Mente bare at hvis det nu var en muslimsk mand de havde mistet deres mødom til udenfor ægteskabet.. og selv sammen mand så "kræver" at hans kommende hustru skal være jomfru... hvor er vi så henne.... men det er nok bare min uvidenhed....

knus malou

Anmeld

3. oktober 2009

Unalisa

Muslimske piger og drenge burde  ikke have sex før ægteskab, det er hvad de er blevet opdraget til. deres religion forbuder det og dermed forventer enhver muslim at at reglen bliver overholdt, og da man ikke kan se på drenge om de har haft sex eller ej, er der ingen der følge op i det, men derimod kan man se om en pige har haft sex før ægteskab eller ej. om det er helt til grin eller ej vil jeg ikke afgør.   Islam er en religion der har regler og normer som enhver muslim skal respektere og derfor er det op til en selv om man ønsker at konventere til islam eller ej. vælge man at bliver muslim, skal man også lever efter den. Om det er lang ude eller ej, skal  DU eller jeg ikke vurdere.  Jeg synes heller ikke at hverken piger eller drenge skal gå rund og have sex til højre og venstre, men det er ikke noget jeg kan bestemme 

Jeg er selv muslim og har ikke haft sex før jeg blev forlovet med min kæreste, og han har ikke krævet at jeg skulle vise et eller andet for at jeg er jomfru.

Meget sjusket skrevelse,, undskyld for det,,, men min mening

Anmeld

3. oktober 2009

malou

Limya skriver:

Muslimske piger og drenge burde  ikke have sex før ægteskab, det er hvad de er blevet opdraget til. deres religion forbuder det og dermed forventer enhver muslim at at reglen bliver overholdt, og da man ikke kan se på drenge om de har haft sex eller ej, er der ingen der følge op i det, men derimod kan man se om en pige har haft sex før ægteskab eller ej. om det er helt til grin eller ej vil jeg ikke afgør.   Islam er en religion der har regler og normer som enhver muslim skal respektere og derfor er det op til en selv om man ønsker at konventere til islam eller ej. vælge man at bliver muslim, skal man også lever efter den. Om det er lang ude eller ej, skal  DU eller jeg ikke vurdere.  Jeg synes heller ikke at hverken piger eller drenge skal gå rund og have sex til højre og venstre, men det er ikke noget jeg kan bestemme

Jeg er selv muslim og har ikke haft sex før jeg blev forlovet med min kæreste, og han har ikke krævet at jeg skulle vise et eller andet for at jeg er jomfru.

Meget sjusket skrevelse,, undskyld for det

Hej Limya.

Tak for svar.... jeg har blot et spørgsmål... som Sarah også nævner.... hvad nu... og kun hvis.. det nu ikke skulle holde mellem dig og din forlovede og i ikke bliver gift. Ville du så få lavet en ny mødom? Undskyld hvis jeg spørger for direkte og forstår udemærket hvis du ikke vil svare... bare dunk mig oveni hovedet så... smiler

knus malou

Anmeld

3. oktober 2009

Unalisa

Det er helt fint at du spørge søde 

Jeg vil ikke vise noget som helst for om jeg er jomfru eller ej til svigerfamile,, ( det rager slet ikke dem) det er noget  mellem min kæreste og mig,, ingen andre!!!  Jeg ville i hvert fald ikke få lavet en ny modøm bare for at vise svigerfamilie at jeg er jomfru, de skal det overhoved ikke blande sig ind i. 

Anmeld

3. oktober 2009

sarahb

hvis man er gift og skilt igen så er der jo ikk noget at vise frem til en ny svigerfamilie..

Anmeld

3. oktober 2009

Unalisa

sarahb skriver:

hvis man er gift og skilt igen så er der jo ikk noget at vise frem til en ny svigerfamilie..

Nej slet ikke

jeg forstår slet ikke at svigerfamilie skal forvente at pigen skal vise noget for dem, det synes jeg er lang ude og det har slet ikke noget med religion at gøre.
Man skal ikke forbinder tradition med religion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.