Hvilket badetøj til baby på 3 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.062 visninger
10 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2016

Loa

Vi skal til Tenerife i start december, hvor vores mindste vil være lige knap 3 måneder, men aner ikke hvilket badetøj der er bedst til hende. 

Ville i vælge blot en ble badebuks eller en dragt? Og i så fald, hvilken str ville i så vælge? Synes det er svært at gennemskue når/hvis den skal købes på nettet.

Hun er 56/62 nu og er godt i stand

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2016

Venterpålillesøster

Loa skriver:

Vi skal til Tenerife i start december, hvor vores mindste vil være lige knap 3 måneder, men aner ikke hvilket badetøj der er bedst til hende. 

Ville i vælge blot en ble badebuks eller en dragt? Og i så fald, hvilken str ville i så vælge? Synes det er svært at gennemskue når/hvis den skal købes på nettet.

Hun er 56/62 nu og er godt i stand

Jeg ville vælge en uv dragt, så er de bedre beskyttet med solen. Ville nok købe en str 68 til hende, så bliver den jo bare det længere på arme og ben. 

Anmeld Citér

7. november 2016

lineog4

For alle andres skyld ville jeg uden tvivl vælge en blebuks der kan holde noget inde - det kan en uvdragt ikke og så ville jeg sørge for hun aldrig var i solen (så godt der nu kan lade sig gøre). Tænker hun alligevel kun er i vandet hvis en voksen er med og i den alder ikke er der længe plus hele kroppen er i vandet og ansigtet alligevel ikke er dækket af en uv dragt. Resten af tidener hun i skyggen oppe af vandet med en ble og body (det var sådan jeg gjorde med mine da de var så små, det er jo først når de bliver mobile de ikke kan holdes i skyggen)

Anmeld Citér

7. november 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis
lineog4 skriver:

For alle andres skyld ville jeg uden tvivl vælge en blebuks der kan holde noget inde - det kan en uvdragt ikke og så ville jeg sørge for hun aldrig var i solen (så godt der nu kan lade sig gøre). Tænker hun alligevel kun er i vandet hvis en voksen er med og i den alder ikke er der længe plus hele kroppen er i vandet og ansigtet alligevel ikke er dækket af en uv dragt. Resten af tidener hun i skyggen oppe af vandet med en ble og body (det var sådan jeg gjorde med mine da de var så små, det er jo først når de bliver mobile de ikke kan holdes i skyggen)

Jeg synes bestemt også der skal ble på. Den kan man dog sagtens have på inden under UV-dragten:-) Især hvis man køber en str. større end baby normalt bruger.

Anmeld Citér

7. november 2016

Loa

lineog4 skriver:

Jeg tænkte nemlig også blot en blebuks, men min mand mente hun blev for kold, så derfor en dragt. 

Men jeg tænker også at hun vel netop bliver kold når hun kommer op af vandet i sådan en dragt 

Anmeld Citér

7. november 2016

lineog4

Loa skriver:

Jeg tænkte nemlig også blot en blebuks, men min mand mente hun blev for kold, så derfor en dragt. 

Men jeg tænker også at hun vel netop bliver kold når hun kommer op af vandet i sådan en dragt 

Altså vandet kan jo være for koldt, men det beskytter en uv dragt ikke for så er du ude i en svømmedragt der isolerer. 

Når jeg har været afsted og de var små har de ikke været i vandet hvis vandet var for koldt. Var de i vandet så fik de skiftet over til ble med det samme og blev tørret og vel derfor også varmer.  Mener man siger max 20 min i vandet til sådan en lille en.

Anmeld Citér

7. november 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Med mindre poolen er meget opvarmet kommer hun ikke til at kunne bade. Men blebuks er obligatorisk og evt uv dragt over men de bliver hurtigt kolde i dem. 

Anmeld Citér

7. november 2016

lineog4

nemisis skriver:

Jeg synes bestemt også der skal ble på. Den kan man dog sagtens have på inden under UV-dragten:-) Især hvis man køber en str. større end baby normalt bruger.

Ja en blebadebuks kan vel formodentlig sagtens være under, jeg har bare på en del ferier set små babyer kun i uvdragt og været adrrrr...! 

Personligt ville jeg ikke investere i uv dragt il en på 3 mnd men det er også fordi jeg tænker baby enten er med kroppen i vandet eller er i skyggen hele tiden - mine er kommet lige så lækre kridhvide hjem de gange de har været afsted 

Anmeld Citér

7. november 2016

(august)

Badebukser fra Imse Vimse ville jeg klart vælge. Vi har aldrig haft nogen uheld med dem. 

Anmeld Citér

7. november 2016

Mortilah

Vi har bare brugt badedragt med indbygget ble i fra 4 uger gammel. Vi bader ofte og meget og jeg synes jeg har langt bedre fat om min datter når hun har badedragt på- hun er for "glat" når vi nøjes med badebuksebleen;-) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.