Verdens nemmeste sunde ret??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.252 visninger
9 svar
1 synes godt om
6. november 2016

A. Nonymsen

om mandagen har vi altid travlt med unger og mig der går til gymnastik/træning. Derfor spiser vi hver mandag noget mega nemt, det ender ofte i pariser toast hvilket jo også er lækkert nok, men nærende vil jeg ikke kalde det min kæreste har børnene alene til aften mad og jeg kommer senere hjem og spiser "rester". vi har rugbrøds dag om fredagen fordi det funger rigtig godt i forhold til Disney sjov og fredags guf 

men de hersens toasts kunne jeg godt tænke mig at skifte ud med noget lidt sundere. Noget der tager fem minutter at lave, og kan laves med en baby på armen og et stort barn der hele tiden skal vise sine tegninger og andre tusind ting

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2016

Moster Lagkage

A. Nonymsen skriver:

om mandagen har vi altid travlt med unger og mig der går til gymnastik/træning. Derfor spiser vi hver mandag noget mega nemt, det ender ofte i pariser toast hvilket jo også er lækkert nok, men nærende vil jeg ikke kalde det min kæreste har børnene alene til aften mad og jeg kommer senere hjem og spiser "rester". vi har rugbrøds dag om fredagen fordi det funger rigtig godt i forhold til Disney sjov og fredags guf 

men de hersens toasts kunne jeg godt tænke mig at skifte ud med noget lidt sundere. Noget der tager fem minutter at lave, og kan laves med en baby på armen og et stort barn der hele tiden skal vise sine tegninger og andre tusind ting

Mou suppe fra frost. Børn elsker tit tomatsuppe.

Anmeld Citér

6. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi laver bare ekstra store portioner mad dagen før en travl dag, så det kun skal varmes op. Eller laver en stor portion "kødsovs" - som hos os oftest er kødløs, men med linser -  som spises med blomkålsris eller pasta på førstedagen og fx i tortillas eller tacoskaller dagen efter - der skal så lige snittes salat etc.

Pitabrød med den lette løsning i form af salatrester eller supermarkedets færdiglavede salat plus rejer, tun eller skinkestrimler er også hurtigt klaret. Eller grøntsagstærter på frost eller fra delikatessen. 

Anmeld Citér

6. november 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi laver næsten altid til to dage! Det er så nemt. Så kan I sørge for at der er masser af fx wok fra dagen før som I så lige steger. Eller rester af salat og pitabrød/tortilla. 

Anmeld Citér

16. marts 2017

Sila1317

Måske lidt sent at svare, men når det skal gå stærkt herhjemme, laver vi mini pizzaer.

køb noget groft pisabrød, smør et lag tomatpure på, derefter ost og det ønskede fyld (skinke, forstegt kylling & bacon, peperoni eller hvad man nu er til) og så 5-10 min i ovnen.

evt. Med en god salat til hvis man har tiden til at lave den, og ellers kan pizzaerne sagtens stå alene.

vores datter på snart 4 elsker at lave sin egen pizza på denne måde.

Anmeld Citér

16. marts 2017

Moster Lagkage

One pot pasta fra valdemarsro.dk eller rugbrødstoast. Pizza knækbrød. Eller rester fra dagen før.  Hjemmelavet retter fra fryseren. 

Anmeld Citér

16. marts 2017

frkchili

Når jeg har travlt laver jeg ofte det jeg kalder "smadret omelet" - det er bare scrambled eggs tilsat det man nu lige har på lager. Jeg laver det tit med forårsløg og minitomater, som jeg skærer i stykker og steger lidt på panden inden æggene kommer på. Evt bacon (eller røget mørbrad hvis det skal være lidt mere kalorielet), og så med ristet rugbrød til. Det er dødlækkert og tager 5-10 minutter at lave 

Anmeld Citér

17. marts 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Moster Lagkage skriver:

One pot pasta fra valdemarsro.dk eller rugbrødstoast. Pizza knækbrød. Eller rester fra dagen før.  Hjemmelavet retter fra fryseren. 

Hvad er pizza knækbrød?? Vh stine

Anmeld Citér

17. marts 2017

Carina:-)

Her har vi også travlt på sportsaftner og der får vi 

Flæskesteg burgere hvor stegen er stegt dagen før.

Wok hvor alt er snittet dagen før og er i en boks på køl eller den endnu lettere køber en pose frossen wok mix 

Tortillas på panden i et minut ligger stegt kylling lidt mild salsasovs tomater i skiver og masser af revet cheddar en tortillas ovenpå vender og 2 min mere så osten smelter. Server med mere salsa og creme fraiche. 

Suppe med enten kylling eller kødboller i 

Svensk pølseret lavet dagen før og så lige varmer 

Hotdogs 

Anmeld Citér

17. marts 2017

Moster Lagkage

StineW79 skriver:

Hvad er pizza knækbrød?? Vh stine

Istedet for pizza dej, putter du bare pizzasovs, ost og skibe på knækbrød

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.