Den der middagslur!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
7 svar
1 synes godt om
5. november 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

hvad gør man ved en stædig 2 årig, der ikke vil sove middagslur?????

I vuggestuen sover han gladeligt 2-3 timer, så man skulle jo tro, han har brug for søvnen... men herhjemme i weekenderne vil han død og pine ikke sove 

Nogen gode råd???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2016

Soonmom

Ham bruger jo væsentlig mere energi i vuggestuen,  så kan være han ikke behøver den hjemme i weekenden ,  har du prøvet at han bare for "stille tid"  altså at I fx. Sidde og læser bøger,  slappe af med stille musik i 30-60 min.  Der hvor han plejer at skulle have lur

Anmeld Citér

5. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Hvordan sover han i vuggestuen.

Min søn havde samme problem. Vi puttede på vores måde i barnevognen. Og prøvede også hans seng.

Snakkede så med vuggestuen om hvad de gjorde. Og de sagde at børnene sov på madrasser med stille musik.

Det prøvede vi så hjemme. Og så vendte det og han Han begyndte at sove igen.

Anmeld Citér

5. november 2016

Morogbarn

Soonmom skriver:

Ham bruger jo væsentlig mere energi i vuggestuen,  så kan være han ikke behøver den hjemme i weekenden ,  har du prøvet at han bare for "stille tid"  altså at I fx. Sidde og læser bøger,  slappe af med stille musik i 30-60 min.  Der hvor han plejer at skulle have lur

Ja måske... vi har prøvet at lade ham springe luren over for at se, om han kunne undvære den. Men så er han bare helt færdig kl. 16.00, så vi synes jo han er lidt for lille til at undvære den. Han fylder først 2 år til december. Men ja hvis vi ikke kan få ham til at sove, må han jo få lidt stilletid i stedet 

Anmeld Citér

5. november 2016

Morogbarn

hannetheis skriver:

Hvordan sover han i vuggestuen.

Min søn havde samme problem. Vi puttede på vores måde i barnevognen. Og prøvede også hans seng.

Snakkede så med vuggestuen om hvad de gjorde. Og de sagde at børnene sov på madrasser med stille musik.

Det prøvede vi så hjemme. Og så vendte det og han Han begyndte at sove igen.

Der kunne du måske godt have en pointe. I vuggestuen sover han i krybbe. Herhjemme sover han i sin seng. Måske skulle vi prøve at putte ham i barnevognen i stedet i en periode... 

Anmeld Citér

5. november 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Morogbarn skriver:

I vuggestuen sover han gladeligt 2-3 timer, så man skulle jo tro, han har brug for søvnen... men herhjemme i weekenderne vil han død og pine ikke sove 

Nogen gode råd???

Vi har samme problem. Har en datter fra juni 14. 

Vi ser på hvornår hun vågner og hvor aktiv formiddagen har været. Udfra det vurderer vi om vi skal tage kampen(og vinde) eller om vi skal droppe den og så putte hende 1,5 time tidligere. 

Fx hvis hun vågner kl 8 og vi bare har hygget herhjemme så ville vi droppe luren. Men har hun været oppe siden 6 og vi har været på legeplads og drønet rundt og leget vildt, så ville vi tage kampen op og blive ved indtil hun faldt i søvn. 

I dagplejen sover hun også uden problemer 2-3 timer. Men ja, det er bare et andet aktivitetsniveau og andre børn gør også noget

Anmeld Citér

5. november 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Sørger i for at komme udenfor om formiddagen så han får brændt lidt krudt af?

det er nok en fase min datter var også sværere omkring de 2 år men vi holdt fast og hvilede ofte med hende. Hun havde brugt for den og nu som 3 årig sover hun uden problemer næsten lur hver dag 

Anmeld Citér

5. november 2016

MorTil3+

Morogbarn skriver:

Nogen gode råd???

Vi har samme problem herhjemme og vores er 19 mdr, nogle weekender sover han ikke middagslur og virker heller ikke til at have brug for det. Og andre gange hvis han har været tidligt oppe eller haft en dårlig nat tager jeg kampen med ham og så lægger jeg mig sammen med ham i vores seng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.