Hvordan give i jeres baby mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.788 visninger
10 svar
6 synes godt om
4. november 2016

prinsesse2016

Hej piger 

Jeg vil gerne hører hvordan i give jeres baby mad. Her hjemme give vi vores datter. At jeg amme hende halv og give hende halv flaske.

Så jeg amme hende 15-30 min og så give vi hende 160 ml. 

Men hun vågne hurtigt efter max. 2 timer og vil have mad igen. 

hun har en vægt på 5100 gram og hun er 5 uger. 

Så vil hører om i har nogle ide, jeg måske kan bruge. Hun vil også meget gerne hænge på os. Så vi bruge en slynge til hende, så hun er tætte på os . 

Håber i vil hjælpe mig.

Venlig hilsen 

prinsesse2016

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Mon ik hun er ramt ind i 5 ugers tigerspring / appetitspring . Det kunne godt lyde sådan 

Anmeld Citér

4. november 2016

prinsesse2016

Mulllesmor skriver:

Mon ik hun er ramt ind i 5 ugers tigerspring / appetitspring . Det kunne godt lyde sådan 

Det kan godt være. Tænk jeg måske også på det var.

Anmeld Citér

4. november 2016

Kløver

prinsesse2016 skriver:

Hej piger 

Jeg vil gerne hører hvordan i give jeres baby mad. Her hjemme give vi vores datter. At jeg amme hende halv og give hende halv flaske.

Så vil hører om i har nogle ide, jeg måske kan bruge. Hun vil også meget gerne hænge på os. Så vi bruge en slynge til hende, så hun er tætte på os . 

Håber i vil hjælpe mig.

Venlig hilsen 

prinsesse2016

Hun kan både være i appetit spring men det kan også være noget med den mme i bruger, hvilken bruger i ? Men synes ikke hver 2 time lyder unormalt når hun kun er 5 uger, det kan også være mængden elker feks tigerspring  

Anmeld Citér

4. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har aldrig målt eller holdt øje med hvor meget min datter fik. Jeg giver hende mad når hun er sulten og den mængde hun beder om. 

De første måneder ammede jeg fuldt ud. Derefter supplerede vi en overgang med aftenflaske, så meget hun behøvede.

Nu er hun 6,5 måneder og får en blanding af min mælk, lidt modermælkserstatning før lure og natten, og så alt mulig forskellig "blød" mad i løbet af dagen i det omfang hun er sulten og vil spise. Hun gider ikke grød og mos, så det har vi droppet.

Hun er en meget glad og tilfreds pige, som altid har sovet godt og været meget nem.

Anmeld Citér

4. november 2016

modesty

prinsesse2016 skriver:

Hej piger 

Håber i vil hjælpe mig.

Venlig hilsen 

prinsesse2016

Det er helt normalt at en baby på den alder vågner og vil have mad hver anden time.

Anmeld Citér

4. november 2016

prinsesse2016

Årgangs Mor skriver:

Hun kan både være i appetit spring men det kan også være noget med den mme i bruger, hvilken bruger i ? Men synes ikke hver 2 time lyder unormalt når hun kun er 5 uger, det kan også være mængden elker feks tigerspring  

vi bruger arla babymælk. ved ikke om det har noget med det at gøre. 

Anmeld Citér

4. november 2016

Venterpålillesøster

Jeg har også en pige på 5 uger, med en vægt på 5 kg. Hun bliver fuldammet så ved ikke hvor meget, men hun spiser når hun er sulten ;-) der kan gå mellem 1-4 timer i mellem at hun spiser, og det er helt normalt de spiser ofte. Hun er også ret pylret i de her dage og vil egentligt bare gerne sove :-)

Anmeld Citér

5. november 2016

Kløver

prinsesse2016 skriver:

vi bruger arla babymælk. ved ikke om det har noget med det at gøre. 

Nogle mætter på en anden måde og feks kan barnet mangle næring hvis man er kommet til at købe den forkerte feks nan1 kontra Nan 2 derudover er der også forskel på hvor længe barnet er mæt på feks Nan 1- Nan ha 1 og Nan sensilac (alle 3 til de små spædbørn under 6 mdr)

vi brugte kun Arla yderst kort ved en af vores da det skummede en del og desuden gav meget luft i maven. Er afføring fin og gode tisse bleer ?

Hvis i er startet på d dråber kan dette også have betydning da de er lavet forskelligt og feks indeholder nogle en olie som nogle babyer kan få ondt i maven af  

Anmeld Citér

5. november 2016

prinsesse2016

Årgangs Mor skriver:

Nogle mætter på en anden måde og feks kan barnet mangle næring hvis man er kommet til at købe den forkerte feks nan1 kontra Nan 2 derudover er der også forskel på hvor længe barnet er mæt på feks Nan 1- Nan ha 1 og Nan sensilac (alle 3 til de små spædbørn under 6 mdr)

vi brugte kun Arla yderst kort ved en af vores da det skummede en del og desuden gav meget luft i maven. Er afføring fin og gode tisse bleer ?

Hvis i er startet på d dråber kan dette også have betydning da de er lavet forskelligt og feks indeholder nogle en olie som nogle babyer kan få ondt i maven af  

Ja vi bruger d-dråber. Det kan da så god være at vi skal skrift til andre modermælkserstatning. men hvad skal jeg så vælg for en. ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.