Gæstemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2016

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg skal have gæster om 14dage. Jeg er virkelig dårlig til at lave mad til gæster, så jeg har brug for nogle gode ideer til en nem hovedret, som smager godt, det må ikke være fisk.  Vi bliver både voksne og børn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2016

tarkoflen

merethe skriver:

Jeg skal have gæster om 14dage. Jeg er virkelig dårlig til at lave mad til gæster, så jeg har brug for nogle gode ideer til en nem hovedret, som smager godt, det må ikke være fisk.  Vi bliver både voksne og børn.

Hvis l er til roastbeef er denne opskrift fantastisk 

https://gastromand.dk/opskrift-roastbeef/

Til tilbehør vil jeg lave nogle lækre kartofler, vi laver tit disse:

forkog nogle kartofler, så de er bløde i overfladen. Rids den hele vejen rundt med en gaffel, vend dem i smeltet smør eller olie og drys med salt og smid dem i ovnen til de er gyldne og sprøde og selvfølgelig gennemstegt

Dæk nogle persillerødder i halv fløde halv mælk og uden salt og kog dem til de er møre. Når de er kogt blend dem sammen med væsken tilsæt det lidt ad gangen og smag til med salt og peber til sidst. 

Og steg nogle grønne asparges til  

Anmeld Citér

4. november 2016

EnGodMor

Nemt og enkelt, alle burde kunne li det,  det smager godt og passer jo næsten sig selv:

Hamburgerryg med alm kartofler, broccoli eller blandet grøntsager og en hvid sovs. 

Bom færdig, dejligt nemt

Anmeld Citér

4. november 2016

MetteT

Jeg er heller ikke vanvittig god til at finde på, så det blir tit det samme.. Men det er til gengæld også en sikker vinder hver gang.. 

Flødekartofler

svinemørbrad flækket med fyld af hvidløgs flødeost og hk løg og bacon omkring..

Og så tomatsalat til.. 

Nemt at tilberede og passer sig selv..

Anmeld Citér

4. november 2016

Ena

merethe skriver:

Lige for tiden består min nemme ynglingsret af:

Stegt kylling eller ovnbagt laks i mindre stykker

Finthakket grønkål, spinat og evt. palme- eller rød spidskål

Kikærter, grønne linser eller hvide eller sorte bønner

Grøn pesto af god kvalitet (fx fra Løgimose, der kan købes i Netto)

Chili aioli eller chili humus (begge dele bliver alligevel lidt for meget)

Og så en slags drys fx i form af hampefrø, chiafrø, ristede kerner eller  nødder.

Det er mega mums og mega nemt, fordi det eneste man skal er at tilberede kyllingen eller laksen i ovnen, hvor det jo nærmest passer sig selv, skylle kålen (hvis du køber det i poser, hvor det både er skyllet og hakket, er det jo endnu nemmere), og så anrette på tallerkner. Mætter oveni rigtig godt og er sundt 

Anmeld Citér

4. november 2016

Anonym

En skinke skåret lidt i toppen, og med en blanding af sennep og honning over, ind i ovnen. Med kartofler og en salat til.

Anmeld Citér

5. november 2016

Morlivet.dk

Sidst vi holdt fødselsdagsfest, lavede vi byg-selv clubsandwich. Det er nemt og hurtigt at forberede alt tilbehøret på forhånd og lige røre en god karrymayo. Det var et stort hit blandt både børn og voksne 

Anmeld Citér

5. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
merethe skriver:

Jeg laver stort set altid et eller andet i römertopf når jeg skal lave gæstemad. F.eks. nakkefilet stegt som vildt, oso bucco, eller kylling. Det er møg lækkert, og passer sig selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.