Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Vi bor ikke i Danmark, og jeg elsker navnet Ivy... men hvordan ville du udtale det på dansk?
Jeg kan egentlig godt lide alle mulighederne forneden, men er bare ikke sikker på hvad folk ville sige sådan helt automatisk?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Altså hvis man skulle sige det på dansk ville jeg sige i-vy men nu kan man jo godt se at det ikke er et dansk navn og så ville jeg bare udtale det som på engelsk. I øvrigt et smadder flot navn
Blahia skriver: Vi bor ikke i Danmark, og jeg elsker navnet Ivy... men hvordan ville du udtale det på dansk? Jeg kan egentlig godt lide alle mulighederne forneden, men er bare ikke sikker på hvad folk ville sige sådan helt automatisk?
Jeg havde en Klasselærer for 37 år siden, der hed I-vy, så sådan ville jeg udtale det.
Som den engelske måde "eye-vi".
Tak for alle stemmerne -keep 'en coming!
Spændende! Jeg troede der ville have været flere stemmer for 'i-vi' og 'i-vy' (synes selv de begge lyder søde!) men det ville jo egentlig være rart nok hvis udtalen var den samme på de to sprog -altså 'Eye-vi'.
Personligt ville jeg udtale det på engelsk, men jeg tror den lidt ældre generation ville udtale det I-vy med hård y lyd. - Det synes jeg nu egentlig også er rigtig sødt!
Ekstra spørgsmål:
ville det være helt åndssvagt at hedde Ivy (med engelsk udtale) i DK? (Faren er amerikaner hvis det hjælper!)
Man ved jo aldrig om vi flytter engang i fremtiden.
og mange mange tak for er mange stemmer på tråden, herligt at få det afklaret!
Blahia skriver: Ekstra spørgsmål: ville det være helt åndssvagt at hedde Ivy (med engelsk udtale) i DK? (Faren er amerikaner hvis det hjælper!) Man ved jo aldrig om vi flytter engang i fremtiden. og mange mange tak for er mange stemmer på tråden, herligt at få det afklaret!
Det synes jeg ikke, der er så mange nye navne med specielle udtaler Det er normalt i dag at hedde noget mere specielt.
I dag hedder børn alt fra Altan til Ørnulv til Ikea.. Så jeg tror bestemt ikke, at Ivy ville være det navn som fik løftede øjenbryn!
Jeg synes det er smukt
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128