Baby 7 måneder med humørsvingninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. november 2016

Anonym trådstarter

Er sådan lidt små bekymret for min dreng så håber virkelige nogle kan komme med gode råd eller erfaring inde for det her. 

her de sidste 14 dage døjer min lillemand med humørsvingninger - han bliver hurtig utilfreds og vil ikke rigtig noget- sådan noget som at ligge på pusle puden er bare no go og når han skal have flyverdragt, tøj ble på osv. Han begynder græde og lige det tænker jeg er en fase, han tager kun små powernaps og nogle dage tager han nogle lange lure de sidste lange tid har han heller ikke sovet igennem natten

Han kan sidde og lege og bliver lige pludselig sur og han kan generelt bare blive hidsig over mange ting - men lige så sur han er kan han os grine lege og smile når man distraher ham lidt er der ingenting,

Derudover er han os ekstrem træt og ved ikke om det er det som gør han har humørsvingninger ? Er der nogle af jer der har prøvet noget lignende og hvornår gik det over ? Hvad kan det dog være.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er sådan lidt små bekymret for min dreng så håber virkelige nogle kan komme med gode råd eller erfaring inde for det her. 

her de sidste 14 dage døjer min lillemand med humørsvingninger - han bliver hurtig utilfreds og vil ikke rigtig noget- sådan noget som at ligge på pusle puden er bare no go og når han skal have flyverdragt, tøj ble på osv. Han begynder græde og lige det tænker jeg er en fase, han tager kun små powernaps og nogle dage tager han nogle lange lure de sidste lange tid har han heller ikke sovet igennem natten

Han kan sidde og lege og bliver lige pludselig sur og han kan generelt bare blive hidsig over mange ting - men lige så sur han er kan han os grine lege og smile når man distraher ham lidt er der ingenting,

Derudover er han os ekstrem træt og ved ikke om det er det som gør han har humørsvingninger ? Er der nogle af jer der har prøvet noget lignende og hvornår gik det over ? Hvad kan det dog være.

Slet ingen ??

Anmeld Citér

2. november 2016

GrønStjerne

Altså umiddelbart tænker jeg det lyder som de der perioder børn ind imellem får.
Men når du er bekymret ville jeg ringe til sundhedsplejersken, eller tage ned til de her "Åbne konsultationer" der findes i flere kommuner.

Du kender ham selvfølgelig bedst, men der sker også så meget i løbet af det første år, så det kan sagtens være en fase i hans udvikling.

Spiser og sover han godt? Og har du tjekket det der med "tigerspring"...

Anmeld Citér

2. november 2016

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Altså umiddelbart tænker jeg det lyder som de der perioder børn ind imellem får.
Men når du er bekymret ville jeg ringe til sundhedsplejersken, eller tage ned til de her "Åbne konsultationer" der findes i flere kommuner.

Du kender ham selvfølgelig bedst, men der sker også så meget i løbet af det første år, så det kan sagtens være en fase i hans udvikling.

Spiser og sover han godt? Og har du tjekket det der med "tigerspring"...

Han appetit fejler ikke noget men det mere det med at sove der kniber og ja kender godt til tigerspring men nu har det her stået på længe - kan det evt være tænder ?

Anmeld Citér

2. november 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Han appetit fejler ikke noget men det mere det med at sove der kniber og ja kender godt til tigerspring men nu har det her stået på længe - kan det evt være tænder ?

Nogle tigerspring varer op til 1 måned 

Anmeld Citér

2. november 2016

A-1995

Synes det lyder som en af de der perioder de små bare har. Nogle perioder kan være lange, og det trækker tænder ud, men det er helt naturligt, og fordi der sker så meget med dem på kort tid. 

Anmeld Citér

2. november 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Altså jeg synes det lyder helt normalt ifht hans udvikling. Han er så stor nu at han kan komme op og sidde, og bliver dermed bevidst om at kroppen kan mere end bare ligge...pludselig vil han kunne se ting der er uden for rækkevidde, og som han gerne vil have fat i..eller han vil gerne hen til dig men kan ikke. I søvnen kan han have megen uro i kroppen, da den gerne vil bruges, lære at kravle og gå osv. jeg synes min datter havde de perioder hver gang hun blev mere bevidst,  kunne mere end før eller var ved at lære det. I den alder sker der så meget, at det kun var korte perioder hvor hun ikke var i sådan en fase ☺ hold ud, det bliver bedre igen...i perioder☺

Anmeld Citér

3. november 2016

Super-Mom

Min dreng er også pt, præcis som du beskriver og har er 6 mdr lige om lidt. og er overbevist om at det er fordi han bliver mere og mere bevidst om at man kan andet end at ligge ned osv for hvis man underholder ham så er der intet og han griner og smiler... men bliver han lagt et sted så pylre han for sin syge moster !! lige indtil vi samler ham op igen  

hvis vi bare underholder ham 24/7 så er han den gladeste dreng, men viger vi blikket fra ham et sekundt er han et lille monster hehe 

det er heldigvis kun en fase man skal igennem, men som flere skriver så kan det godt vare op til 1 mdr, med de der spring... så hold ud, det bliver bedre når han finder fidusen til de nye og spændende ting + det er helt naturligt at de bliver mere trætte og sultne i takt med spring fordi alle de nye indtryk godt kan være en hård kamel at sluge for de små. min datter på 3 år havde også de perioder

Anmeld Citér

4. november 2016

Anonym trådstarter

Super-Mom skriver:

Min dreng er også pt, præcis som du beskriver og har er 6 mdr lige om lidt. og er overbevist om at det er fordi han bliver mere og mere bevidst om at man kan andet end at ligge ned osv for hvis man underholder ham så er der intet og han griner og smiler... men bliver han lagt et sted så pylre han for sin syge moster !! lige indtil vi samler ham op igen  

hvis vi bare underholder ham 24/7 så er han den gladeste dreng, men viger vi blikket fra ham et sekundt er han et lille monster hehe 

det er heldigvis kun en fase man skal igennem, men som flere skriver så kan det godt vare op til 1 mdr, med de der spring... så hold ud, det bliver bedre når han finder fidusen til de nye og spændende ting + det er helt naturligt at de bliver mere trætte og sultne i takt med spring fordi alle de nye indtryk godt kan være en hård kamel at sluge for de små. min datter på 3 år havde også de perioder

Ja jeg håber os bare det er en fase for hold da op en temperament og personlighed han har fået skrabet til sig  

Anmeld Citér

4. november 2016

modesty

Anonym skriver:

Det lyder meget bekendt.  Jeg kan huske at min dreng også var sådan i den alder. Det gik over, eller blev i hvert fald meget bedre, da han lærte at kravle. For mig var det tydeligt at hans hjerne udviklede sig og han fik en vilje, men at hans krop ikke var i stand til at følge med. Så snart han selv kunne bevæge sig rundt, blev han gladere.

Hvis din dreng har sovet igennem indtil nu, så er du en af de heldige. Det er normen at en baby på den alder vågner flere gange i løbet af natten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.