2,5 årig snakker ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2016

Diduu

Hej. 

Jeg er blevet bekymret for min lille datter,  så meget at jeg har svært ved at sove over det. 

Min datter på 2,5 år har ingen sprog. Hun kan sige et par enkelte ord og der er ikke kommet nye ord de sidste 6 mdr. 

Hun kan sige Hej, kom,her, hop. Og lidt mere.

Der kommer mange lyde som f.eks. Mammam, dada, baaa. 

Hendes øre og hørelse er blevet tjekket flere gange og der er intet at komme efter. Så problemet ligger ikke i hørelse. 

Jeg øver og øver, har haft både dagplejemor og sundhedsplejerske inde over med gode råd. 

der sker ingenting. Mine tanker går på om der kan være noget i vejen, tungebånd eller sådan noget. Nogen der har erfaring med dette. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2016

TNBC

Diduu skriver:

Hej. 

Jeg er blevet bekymret for min lille datter,  så meget at jeg har svært ved at sove over det. 

Min datter på 2,5 år har ingen sprog. Hun kan sige et par enkelte ord og der er ikke kommet nye ord de sidste 6 mdr. 

Hun kan sige Hej, kom,her, hop. Og lidt mere.

Der kommer mange lyde som f.eks. Mammam, dada, baaa. 

Hendes øre og hørelse er blevet tjekket flere gange og der er intet at komme efter. Så problemet ligger ikke i hørelse. 

Jeg øver og øver, har haft både dagplejemor og sundhedsplejerske inde over med gode råd. 

der sker ingenting. Mine tanker går på om der kan være noget i vejen, tungebånd eller sådan noget. Nogen der har erfaring med dette. 

Min nevø var også sen om at snakke.

Her fylder knægten 4 til dec og er ikke klar i talen, men der kommer hele tiden nye ord, vi snakker meget, siger ord, peger på ting.. over de sidste 6måneder er der bare blevet bedre og bedre. (Lært meget fra tegnefilm.. han kopiere næsten alt, fordi han elsker det)

Nogen er sen snakkende, men det kommer. bliv ved med at snak, peg på ting og spørg hvad det er.

Anmeld Citér

1. november 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Har I fået tjekket hendes tungebånd? Forkort tungebånd kan påvirke talen. Min mellemste datter fik forlænget tungebåndet da hun var 3 år. Hun havde meget dårlig sprog inde. 

Man kan se det når barnet rækker tunge, hvis den bliver hjerteformet, så er tungebåndet for kort.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.