Græder om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2016

Thp

Min søn på 11 måneder har de seneste mange uger sovet meget dårligt. Han vågner og græder. Som regel, kan jeg bare lægge ham ned igen, og så sover han videre efter at have fået sin sut eller en tår vand. Andre nætter græder han rigtig meget, og jeg kan kun få ham til at sove en times tid ad gangen. 

Er det normalt - har andre oplevet det, eller er det nogle, der har et par råd til, hvordan jeg giver ham en bede nattesøvn?

Han sover ok om formiddagen. Hans eftermiddagslur er mere usikker, da de ikke altid kan få ham til at sove nede i vuggestuen. De dage må jeg lægge ham i seng kl 18. Når han har sover eftermiddagslur, lægger jeg ham kl 19. Men der er ikke en sammenhæng mellem, hvornår han sover dårligt, og hvornår han ikke har fået eftermiddagslur. 

Han spiser som regel lige omkring kl 18. Så det er så tæt på hans sengetid, at jeg er ret sikker på, at han er mær - og det virker ikke helt oplagt at begyndt at give ham grød bare ti minutter efter, han har fået sin aftensmad. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2016

God-mor

Thp skriver:

Min søn på 11 måneder har de seneste mange uger sovet meget dårligt. Han vågner og græder. Som regel, kan jeg bare lægge ham ned igen, og så sover han videre efter at have fået sin sut eller en tår vand. Andre nætter græder han rigtig meget, og jeg kan kun få ham til at sove en times tid ad gangen. 

Er det normalt - har andre oplevet det, eller er det nogle, der har et par råd til, hvordan jeg giver ham en bede nattesøvn?

Han sover ok om formiddagen. Hans eftermiddagslur er mere usikker, da de ikke altid kan få ham til at sove nede i vuggestuen. De dage må jeg lægge ham i seng kl 18. Når han har sover eftermiddagslur, lægger jeg ham kl 19. Men der er ikke en sammenhæng mellem, hvornår han sover dårligt, og hvornår han ikke har fået eftermiddagslur. 

Han spiser som regel lige omkring kl 18. Så det er så tæt på hans sengetid, at jeg er ret sikker på, at han er mær - og det virker ikke helt oplagt at begyndt at give ham grød bare ti minutter efter, han har fået sin aftensmad. 

Det er helt normalt! Det kan være det er tænder som driller lidt, mareridt, behov for ekstra tryghed om natten i en periode

Anmeld Citér

2. november 2016

Thp

God-mor skriver:

Det er helt normalt! Det kan være det er tænder som driller lidt, mareridt, behov for ekstra tryghed om natten i en periode

Tak. Så finder jeg lidt tålmodighed - og ekstra kaffe frem og satser på, at det snart går over igen!

Tror tænder er en plausibel forklaring! Han putter ofte en finger i munden, nemlig

Anmeld Citér

2. november 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Det gjorde min datter også i perioder. Særligt slemt var det i den periode hvor hun tilegnede sig evnen til at kravle, og senere da hun lærte at stå og gå.

Det var lige som om hun havde en konstant uro i kroppen, hun fik så tit møvlet sig op at sidde eller ind imellem endda op og stå, og så kunne hun ikke rigtig selv finde ud af at lægge sig ned. Så hun var helt ulykkelig. Når jeg lagde hende ned igen, faldt hun som regel i søvn igen med det samme.

Mon ikke han er ved at lære nyt og kroppen kan bruges på en ny måde?

Anmeld Citér

2. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Måske ørerne? Eller tænder?

Anmeld Citér

2. november 2016

Miti's mama

Min datter begyndte i den alder at blive bange for mørke - især fordi lyset svinder, også som det gør lige nu. Vi løste problemet med en nat lampe. Prøv engang, ellers kan det jo være en periode, eller ørene eller noget helt tredje...

Anmeld Citér

7. november 2016

Thp

EBK skriver:

Måske ørerne? Eller tænder?

Ja, der er vist et par tænder på vej, Han er også begyndt at savle meget og putter fingre i munden.

Anmeld Citér

7. november 2016

Thp

Miti's mama skriver:

Min datter begyndte i den alder at blive bange for mørke - især fordi lyset svinder, også som det gør lige nu. Vi løste problemet med en nat lampe. Prøv engang, ellers kan det jo være en periode, eller ørene eller noget helt tredje...

Måske mørket har en betydning, Han falder dog fint nok i søvn. Men måske han er så træt, at han bare skal sove til at starte med - og det så første senere på natten er mørket, der generer ham. Vi prøver med en natlampe

Anmeld Citér

7. november 2016

Miti's mama

Thp skriver:

Måske mørket har en betydning, Han falder dog fint nok i søvn. Men måske han er så træt, at han bare skal sove til at starte med - og det så første senere på natten er mørket, der generer ham. Vi prøver med en natlampe

Hun faldt også i søvn fint og også i løbet af dagen. Det var i de små vågne perioder om natten hun blev bange. Købte en lille natlampe i bilka for 70kr, placerede den i stikkontakten ved døren og det var nok. Håber det bare er det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.