Potentielt dilemma!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.613 visninger
11 svar
34 synes godt om
31. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg står overfor et potentielt dilemma i forbindelse med min kommende fødsel af min kæreste og jegs fælles barn. Dilemmaet er at jeg har termin  dagen efter min kærestes søns fødselsdag og der er en lille risiko for jeg jo godt kunne gå i fødsel på hans fødselsdag. Jeg vil gernr tale med min kæreste om hvad vi gør hvis det skulle ske. For jeg vil jo for alt i verden ha min kæreste med til fødslen af vores fælles barn, men samtidig så kan jeg jo sagtens sætte mig ind i at hans søns fødselsdag også betyder alverden og skal prioriteres virkrlig højt. Jeg tænker absolut at han ville blive ked af det hvis hans far ikke kan holde fødselsdag for ham og det ville også gøre mig ondt at såre ham da han betyder alverden for mig også. Så egentlig ville jeg til hver en tid godt kunne forstå at han ville vælge sin søns fødselsdag frem for alt andet, men nu er det sat op i mod en fødsel af vores fælles søn og jeg ville virkrlig også være ked af hvis min kæreste ikke var med til fødslen.  

Hvordan ville i andre gribe det and? Jeg ved godt at sandsynligheden for at det sker lige på hans fødselsdag ikke er kæmpe stor, men den er der alligevel, og jeg vil gerne ha talt med min kæreste om hvad vi gør i sådan en situation så vi er forberedte og mine følelser kan nå og vende sig til tanken om hvad planen så er.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2016

TNBC

Anonym skriver:

Jeg står overfor et potentielt dilemma i forbindelse med min kommende fødsel af min kæreste og jegs fælles barn. Dilemmaet er at jeg har termin  dagen efter min kærestes søns fødselsdag og der er en lille risiko for jeg jo godt kunne gå i fødsel på hans fødselsdag. Jeg vil gernr tale med min kæreste om hvad vi gør hvis det skulle ske. For jeg vil jo for alt i verden ha min kæreste med til fødslen af vores fælles barn, men samtidig så kan jeg jo sagtens sætte mig ind i at hans søns fødselsdag også betyder alverden og skal prioriteres virkrlig højt. Jeg tænker absolut at han ville blive ked af det hvis hans far ikke kan holde fødselsdag for ham og det ville også gøre mig ondt at såre ham da han betyder alverden for mig også. Så egentlig ville jeg til hver en tid godt kunne forstå at han ville vælge sin søns fødselsdag frem for alt andet, men nu er det sat op i mod en fødsel af vores fælles søn og jeg ville virkrlig også være ked af hvis min kæreste ikke var med til fødslen.  

Hvordan ville i andre gribe det and? Jeg ved godt at sandsynligheden for at det sker lige på hans fødselsdag ikke er kæmpe stor, men den er der alligevel, og jeg vil gerne ha talt med min kæreste om hvad vi gør i sådan en situation så vi er forberedte og mine følelser kan nå og vende sig til tanken om hvad planen så er.

Hvor gammel er drengen?

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Anonym trådstarter

TNBC skriver:

Hvor gammel er drengen?

Han er 6 og bliver så 7 år dagen inden min termin. Hans far er hans primært omsorgsperson og betyder alt for ham. Hans far har taget sig af ham siden han var 3 mdr. Så de har et stærkt bånd de to. 

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Babilooo

Ej - det er jo bare sådan det er hvis det sker..?

selvfølgelig skal en fødsel vægte mere end en fødselsdag. Synes det er så empatisk af dig at tænke tanken. Men det giver ingen mening at far ikke er med til fødslen pga en fødselsdag. Skulle han tage til legeland eller den blå planer mens du har veer...????!!

forbered drengen på at det kan ske og aftal noget hyggeligt i gør i tilfælde af at det sker. Så kan han forberede sig. 

Anmeld Citér

31. oktober 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tænker ikke så meget at det handler om "egne børn vs. bonus" - men blot at en fødsel selvfølgelig trumfer en fødselsdag, fordi de kommer igen hver evig eneste år.

Det er da vildt synd for storebror at han skal undvære far, men så må fødselsdagen rykkes og til gengæld får han en lillesøster eller -bror i gave  Det kommer han helt sikkert over - og der er jo ikke rigtig noget I kan gøre ved det, hvis det er den dag du går i fødsel. Selvfølgelig skal din kæreste være med til at hjælpe sit næste barn til verden.

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Soonmom

Altså jeg tænker da at det er muligt at forklare en 6/7 årige at lillebror/søster skal fødes nu så derfor bliver man nødt til at rykke fødselsdagen ,  ville være værre hvis han var 4.

Self. Er en fødsel vigtigere 

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Rauw

Ej pyt med det, fødsel kommer før fødselsdag, så får du veer under fødselsdagsfesten tar i da bare på hospitalet og så er der nok nogle andre der kan fejre sønnike, og næste år kan de holdes fælles fødselsdag. Men altså chancen er jo mega lille for at det sker lige den dag. De fleste førstegangs går jo over tid. 

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Troldemommi

Hvis det falder sammen så får han da bare en vild fantastisk fødselsdagsgave ������

held og lykke med fødslen 

Anmeld Citér

31. oktober 2016

TNBC

Anonym skriver:

Han er 6 og bliver så 7 år dagen inden min termin. Hans far er hans primært omsorgsperson og betyder alt for ham. Hans far har taget sig af ham siden han var 3 mdr. Så de har et stærkt bånd de to. 

Forklar ham det. så er det ikke værre. han glæder sig vel også til at blive storebror og sikke en fødselsdag s gave

Anmeld Citér

31. oktober 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Jeg var indlagt på vores datters fødselsdag fødte så dagen efter, men hvis jeg havde født på hendes fødselsdag hvor huset var fuld af gæster så havde min mor overtaget værtsrollen i vores hjem og min mand var kommet ind til mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.