au pair

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
3 svar
1 synes godt om
31. oktober 2016

Elen

Hej. Er det nogen af jer har eller har haft en au pair? Hvor har I fundet hende? Har oprettet en profil hos aufini ,men har ikke fundet nogen som passer mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2016

TNBC

Elen skriver:

Hej. Er det nogen af jer har eller har haft en au pair? Hvor har I fundet hende? Har oprettet en profil hos aufini ,men har ikke fundet nogen som passer mig

Prøv aupairworld

Anmeld Citér

31. oktober 2016

TNBC

Elen skriver:

Hvor bor du?

Hvornår fra? 

Og hvilke timer?

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen

Vi har haft au pair af to omgange. Første gang stod aupairagency.dk for det, vi beskrev vores ønsker, og så fandt de passende emner. Det kostede omkring 5.000,- kr. Hun var hos os et års tid, og så blev hun shanghajet af en anden familie (meget normal praksis, at folk snupper au pairs fra andre familier, for så slipper man for at betale de omkostninger, der er forbundet med at få opholdstilladelse, flyrejse etc. Opholds - og arbejdstilladelsen følger nemlig au pair'en, så hvis man snupper en, der allerede er hos en anden familie, kan hun omkostningsfrit for familien starte med et par ugers varsel. Der lokkes generelt med flere fridage, mere løn, eller som i vores tilfælde, at familien er ligeglade med, at au pair'en arbejder sort for andre familier i sin fritid. Det vil mange au pairs vildt gerne, da de er under ekstremt pres fra familien derhjemme, der vil have penge. Det er strengt forbudt, og kan få store konsekvenser for au pairens værtsfamilie, så som økonomisk straf og mistet ret til at have au pair, men mange er ligeglade, fordi ganske få bliver opdaget. Men vi holdt hårdt på, at vores kun arbejdede for os, og så skred hun med få dages varsel, da hun fik et andet tilbud - øv for os)

Anden gang skrev jeg en annonce, som jeg lagde på forskellige au pair sites (de kommer frem, hvis du googler det). Jeg gjorde opmærksom på, at vi kun ønskede en au pair, der allerede opholdt sig i Danmark. Det væltede ind med ansøgninger, og vi endte med at vælge en pige fra Kenya, der var her på turistvisum for at besøge sin søster. Et turistvisum kan nemlig ændres til au pairvisum på ganske få uger for et mindre beløb. Hun blev hos os i knapt halvandet år, så friede hendes boyfriend, og væk var hun - øv for os igen!

Det er lidt en jungle, at finde den rigtige au pair - så held og lykke med projektet. Skriv endelig, hvis du har flere spørgsmål, så svarer jeg efter bedste evne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.