Mix-klip erfaringer søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.389 visninger
5 svar
3 synes godt om
30. oktober 2016

sasaba

Jeg har virkeligt ledt på nettet, men jeg kan ikke rigtigt finde svar på det jeg søger 

Jeg er studerende og kommer derfor til at gå på barsel under min uddannelse. Jeg overvejer derfor at få udbetalt mix-klip under barslen.

Jeg har bare brug for at høre hvordan det er at være studieaktiv både i rollen som studerende, mor og partner + hvor meget der så forventes af en fra uddannelsesstedets side af? (Velvidende at det aldrig er det samme fra person til person osv.) 

Jeg håber nogen vil dele lidt erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2016

Fremad

At være studie aktiv børn eller ej er jo det samme.. deltage aktivt, overholde afleveringer mm samt fravær.... 

Anmeld Citér

2. november 2016

Lul85

Du kan kun få udbetalt mix klip hvis du forsat deltager i udd-forløbet hvilket er lig med ingen barsel.Hvis du ønsker at holde barsel skal du enten vælge dobbelt klip (6 mrd barsel) eller enkelt klip ( 12 mrd). Du kan også vælge en kombination. Jeg vil anbefale at du tager en snak med SU kontoret på din uddannelse idet der også fra skolens side skal laves en uddannelsesplan �� Håber du blev lidt klogere�� 

Anmeld Citér

3. november 2016

sasaba

Lul85 skriver:

Du kan kun få udbetalt mix klip hvis du forsat deltager i udd-forløbet hvilket er lig med ingen barsel.Hvis du ønsker at holde barsel skal du enten vælge dobbelt klip (6 mrd barsel) eller enkelt klip ( 12 mrd). Du kan også vælge en kombination. Jeg vil anbefale at du tager en snak med SU kontoret på din uddannelse idet der også fra skolens side skal laves en uddannelsesplan �� Håber du blev lidt klogere�� 

Tak, en smule  Jeg har bestemt tænkt mig at snakke med en vejleder fra uddannelsen inden jeg vælger!

Anmeld Citér

3. november 2016

Camellia

Jeg har da fået mix-klip under min barsel, som slutter her d. 1 december? 

Jeg fik hjælp af SU-vejleder.. Nogle mdr har jeg fået dobbelt SU, andre enkelt, for at spare klip op, når jeg starter i praktik :-) 

(og jeg har haft barsel!)

Anmeld Citér

3. november 2016

Wallflower

Jeg har da fået mix-klip under min barsel, som slutter her d. 1 december? 

Jeg fik hjælp af SU-vejleder.. Nogle mdr har jeg fået dobbelt SU, andre enkelt, for at spare klip op, når jeg starter i praktik :-) 

(og jeg har haft barsel!)

Det kan næsten ikke passe at du har fået miksklip hvis du også har holdt barsel for miksklip kræver at man er studieaktiv. Det vil sige man får et alm. klip og et barselsklip, så man får dobbelt op udbetalt. Det lyder mere som om du har brugt både enkelt- og dobbeltklip, hvis du har holdt barsel  Man kan nemlig sagtens kombinerer enkelt- og dobbeltklip alt efter hvor meget barsel man har tænkt sig at holde. 

Mere bare så TS ikke bliver forvirret og tror hun kan holde barsel på miksklip uden at være studieaktiv (hvad end det nu kræver at være studieaktiv på hendes studie)  

Her er et link til su' hjemmeside som forklarer hvordan man kan holde barsel og hvordan man får det udbetalt: http://www.su.dk/su/saerlig-stoette-til-foraeldre-handicappede-mv/foraeldre/du-faar-barn-under-uddannelsen/du-faar-barn-paa-en-videregaaende-uddannelse/udbetaling-af-ekstra-su/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.