at overkomme studie og job og børn og og og

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg har besluttet at søge ind på pædagog uddannelsen som netstudie. Jeg glæder mig usigeligt meget. Men er også bekymret for om jeg kan få hverdagen til at hænge sammen med både job, studie,  mand og tre børn. Pga økonomi er jeg nødsaget til at beholde mit job ved siden af. 

Jeg kunne godt bruge lidt tips til at strukturere læsetid og hverdagen. Så jeg kan få det til at hænge sammen uden at få stress  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2016

MorTil4<3

Anonym skriver:

Jeg har besluttet at søge ind på pædagog uddannelsen som netstudie. Jeg glæder mig usigeligt meget. Men er også bekymret for om jeg kan få hverdagen til at hænge sammen med både job, studie,  mand og tre børn. Pga økonomi er jeg nødsaget til at beholde mit job ved siden af. 

Jeg kunne godt bruge lidt tips til at strukturere læsetid og hverdagen. Så jeg kan få det til at hænge sammen uden at få stress  

Du skal nok klare den  

Jeg selv læser på EUX studie. jeg har 4 børn, et sæt tvillinger på 1 år og deres storebrødre på 4 og 6 år. samtidigt holder jeg hus, mad osv. og samme tid, finder jeg alligevel overskud og mulighed for at passe min dejlige hest og komme ud og ride så jeg kan lade op  

Det er en kamp hver dag at nå det hele, men det gir så meget igen at gå i seng glad  

Anmeld Citér

30. oktober 2016

nille

Profilbillede for nille
Anonym skriver:

Jeg læser jura som fjernstudie, ved siden af mit arbejde. Jeg har også 3 børn. Mit pensum er ret stort, så jeg læser hver eller hver anden aften når ungerne sover og alt husligt er ordnet. Jeg læser ca 1-2 timer hver gang. Undervisningen foregår om lørdagen 8 gange pr semester. Nogle gange følger jeg undervisningen, mens børnene leger, andre gange ser jeg undervisningen ( der bliver optaget) om aftenen.

Anmeld Citér

30. oktober 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Lav en plan - find 2-3 aftner om ugen, hvor du planlægger studietid og se om du ikke kan afsætte min. 2 timer de dage.

Nu kender jeg ikke studiet, men måske du kan lave aftaler med din mand eller nogle bedsteforældre om at du kan få f.eks. hver anden lørdag eller søndag eftermiddag - sådan at du indimellem har 3-4 timer til virkelig at arbejde igennem med f.eks. større opgaver.

Men nøglen er planlægning, planlægning og planlægning. Og nok også at manden skal være med på at han kommer til bidrage med sin del af de huslige pligter.

Og så en sidste ting, på et fjernstudie er en læsegruppe guldværd - så prøv at se om du ikke kan finde et par andre at arbejde sammen med - med muligheder for skype og f.eks. google-docs kan man sagtens samarbejde uden nødvendigvis at skulle mødes i virkeligheden.

held og lykke med det

Anmeld Citér

1. november 2016

Anonym

Studie,arbejde,børn, huslige pligter samt overskud til parforholdet. Om man kan få alt dette til at gå op i en større enhed er af individuel karakter.

Naturligvis kan det lade sig gøre, men man skal nok være indstillet på at man i perioder er bagud på visse fronter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.