Fjernelse af livmoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg har celleforandringer i 2.-3. grad (moderate til svære), lægerne har rådet mig til at få fjernet min livmoder, dette er også helt ok, jeg skal ikke have flere børn, skal opereres via kiggertoperation

Men hvad kan jeg forvente? Hvor længe skal jeg være indlagt/sygemeldt? Hvad med bagefter? Er der noget medicin eller er operationen "bare" det? 

Kom gerne med erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har celleforandringer i 2.-3. grad (moderate til svære), lægerne har rådet mig til at få fjernet min livmoder, dette er også helt ok, jeg skal ikke have flere børn, skal opereres via kiggertoperation

Men hvad kan jeg forvente? Hvor længe skal jeg være indlagt/sygemeldt? Hvad med bagefter? Er der noget medicin eller er operationen "bare" det? 

Kom gerne med erfaringer 

Jeg har netop fået min fjernet. også via kikkert . 

jeg kom hjem dagen efter operationen. Var hurtigt oppe og igang. skulle selvfølgelig passe på med ikke at løfte for meget, men man er ikke i tvivl.

Jeg havde ikke særlig mange smerter efterfølgende .   tog fast 2 panodil og 400 mg ibumetin x 3 den første uge.

Pga mit fysisk hårde job var jeg sygemeldt i 4 uger hvor jeg gradvist kom i gang med de dagligesysler.

Nu er det 6 uger siden jeg blev opereret og jeg mærker slet ikke til noget mere og har det godt. Dog har vi endnu ikke dyrket sex endnu, men vi hygger lige på anden vis indtil jeg føler mig klar til det.....og det tror jeg snart jeg er.

Kan bla sige at jeg 10 dage efter operationen stod og bagte 60 boller, 3 lagkager og en bradepande kage, så jeg er ihvertfald kommet nemt igennem det.

Jeg blev dog opereret pga muskelknuder og kraftige langvarige blødninger.

Du må spørge hvis der er mere jeg kan bidrage med.

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har netop fået min fjernet. også via kikkert . 

jeg kom hjem dagen efter operationen. Var hurtigt oppe og igang. skulle selvfølgelig passe på med ikke at løfte for meget, men man er ikke i tvivl.

Jeg havde ikke særlig mange smerter efterfølgende .   tog fast 2 panodil og 400 mg ibumetin x 3 den første uge.

Pga mit fysisk hårde job var jeg sygemeldt i 4 uger hvor jeg gradvist kom i gang med de dagligesysler.

Nu er det 6 uger siden jeg blev opereret og jeg mærker slet ikke til noget mere og har det godt. Dog har vi endnu ikke dyrket sex endnu, men vi hygger lige på anden vis indtil jeg føler mig klar til det.....og det tror jeg snart jeg er.

Kan bla sige at jeg 10 dage efter operationen stod og bagte 60 boller, 3 lagkager og en bradepande kage, så jeg er ihvertfald kommet nemt igennem det.

Jeg blev dog opereret pga muskelknuder og kraftige langvarige blødninger.

Du må spørge hvis der er mere jeg kan bidrage med.

Ja, lægen nævnte noget med sygemeldelse i 4 uger, men også at jeg skulle ligge STILLE i 14 dage efterfølgende? 

Er dog lidt spændt på hele forløbet

Og mange tak for svar, og dejligt man kan komme hjem dagen efter 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ja, lægen nævnte noget med sygemeldelse i 4 uger, men også at jeg skulle ligge STILLE i 14 dage efterfølgende? 

Er dog lidt spændt på hele forløbet

Og mange tak for svar, og dejligt man kan komme hjem dagen efter 

Jeg fik så afvide at jeg ikke skulle ligge mig, men at jeg bare skulle gøre hvad jeg kunne til smertegrænsen.

Efter alle operationer er der risiko for blodpropper og den risiko formindsker man hvis man holder sig i gang. Men der kan jo selvfølgelig være andre årsager til at din læge har sagt sådan. som skrevet var det ikke pga af celleforandringer jeg blev opereret , så måske der er andre ting at tage hensyn til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.