Hjælp nogle der har haft en Pilonicyste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. oktober 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg fik konstateret en pinonicyste  onsdag aften ved vagtlægen og er kommet på noget stærk pensilin 

Men er det virkelig det eneste man kan gøre det er så voldsomt smertefuldt jeg kan ikke ligge på ryggen jeg kan ikke sidde bukke mig eller rejse mig op igen uden jeg næsten tuder af smerte ! 

Nogle der har haft det og hvad blev der gjort for jer 

Når jeg læser om det står der at det skal opereres væk og ikke noget om pensilin 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2016

Majamol

Hvis ikke antibiotika virker, så skal den formentligt opereres væk og så hele af sig selv.

Det kan desværre tage lang tid for en pinoidalcyste at hele - Et træls problem, æv.

Anmeld Citér

28. oktober 2016

sandramor

anna111 skriver:

Jeg fik konstateret en pinonicyste  onsdag aften ved vagtlægen og er kommet på noget stærk pensilin 

Men er det virkelig det eneste man kan gøre det er så voldsomt smertefuldt jeg kan ikke ligge på ryggen jeg kan ikke sidde bukke mig eller rejse mig op igen uden jeg næsten tuder af smerte ! 

Når jeg læser om det står der at det skal opereres væk og ikke noget om pensilin 

Jeg har haft en og her fik jeg også pencillin men det hjalp ikke og jeg fik DR vildeste smerter.... kunne ingenting så afsted til lægen igen... denne gang en anden og da hun så den sendte hun mig akut på sygehuset hvor jeg fik den opereret væk.......

her valgte kirurgen at lade såret stå åben så det skulle vokse sammen nedefra, for på den måde at undgå der kom et hulrum hvor der igen ku sidde sig betændelse..... 

du er velkommen til at skrive for flere spørgsmål..... 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Troldemommi

anna111 skriver:

Hvis du har så mange smerter syntes jeg du skal kontakte din læge nu, god bedring 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

sandramor

anna111 skriver:

Og forresten sys jeg du skal ringe til lægen ret hurtigt da det faktisk endte med en blodforgiftning hos mig fordi der gik så lang tid inden jeg fik den opereret væk....... så fat knoglen og ring til lægen :-) 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Beem82

Har haft sådan en tre gange Første gang nåede den at springe selv, mens jeg anden og tredie gang blev opereret. Tredie gang i lokalbedøvelse og det gør jeg ALDRIG igen, gravid eller ej! AAAAAAV!!!

Lægerne forsøgte sig også med penicillin, men det har heller ikke virket på mig. De vil ikke røre den, før den er helt moden. Men når den er så smertefuld som du beskriver, så er den vist også ved at være godt moden. Så bare ring! Og glæd dig til når du vågner op bagefter. En times tid efter operationen er du som født påny

De lader såret stå åbent så det kan hele fra bunden. Hvilket resulterer i besøg af hjemmesygeplejersker, der hjælper med at rense det

For at undgå flere "tilbagefald" er jeg nu blevet opereret præventivt, hvor de har fjernet den lille indgang, der er ind til det, der med tiden bliver til en cyste. Det er værd at overveje, hvis du får den flere gange. For det gør sgu herre naller!

Anmeld Citér

28. oktober 2016

anna111

sandramor skriver:

Og forresten sys jeg du skal ringe til lægen ret hurtigt da det faktisk endte med en blodforgiftning hos mig fordi der gik så lang tid inden jeg fik den opereret væk....... så fat knoglen og ring til lægen :-) 

Har ringet til lægen igen men de er pressede og har travlt  så hun ville bede min læge om at ringe tilbage til mig men hun viste ikke lige hvornår og det har jeg prøvet før og så ringede de aldrig igen 

Så må jeg vente og kontakte vagtlægen jeg er virkelig ved at græde når jeg bevæger mig 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

anna111

sandramor skriver:

Jeg har haft en og her fik jeg også pencillin men det hjalp ikke og jeg fik DR vildeste smerter.... kunne ingenting så afsted til lægen igen... denne gang en anden og da hun så den sendte hun mig akut på sygehuset hvor jeg fik den opereret væk.......

her valgte kirurgen at lade såret stå åben så det skulle vokse sammen nedefra, for på den måde at undgå der kom et hulrum hvor der igen ku sidde sig betændelse..... 

du er velkommen til at skrive for flere spørgsmål..... 

Tusind tak for svar jeg er virkelig bange for at skulle opereres og især have et åbent sår men jeg vil med glæde gøre det vis det tager smerten 

Jeg kan mærke en bule inde under huden og så er der et lille sort hul som går ind det er virkelig smertefuldt 

Kan godt være jeg tager dig på ordet og spørger dig om nogle tingene når jeg ved hvad der skal ske 

Jeg kan ikke vente på kuren med pensilin er over først 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

sandramor

anna111 skriver:

Tusind tak for svar jeg er virkelig bange for at skulle opereres og især have et åbent sår men jeg vil med glæde gøre det vis det tager smerten 

Jeg kan mærke en bule inde under huden og så er der et lille sort hul som går ind det er virkelig smertefuldt 

Kan godt være jeg tager dig på ordet og spørger dig om nogle tingene når jeg ved hvad der skal ske 

Jeg kan ikke vente på kuren med pensilin er over først 

Som  sammen kirurgen der opererede mig sagde så er det meget sjælden for ikke at sige aldrig at pencillin hjælper når cysten er inficeret af en byld... du kan godt ha en pilonidal cyste hvor pencillin hjælper men når der først kommer en abcess altså en byld så hjælper pencillinen ikke længere... så skal bylden tømmes og renses og ikke mindst så skal det hår der er skyld i cysten fjernes.....

så håber vagtlægen tager det mere seriøst.... kan godt huske de smerter!!! Det var det værste jeg nogensinde har prøvet!!! Ville hellere føde end at ha de smerter som den åndssvage byld førte med sig!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.