Er der noget galt med mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej. 

Hver dag, om det er morgen middag aften nat har jeg på et eller andet tidspunkt prikken i enden hånd arm ben eller fod. Jeg er faktisk nervøs over det og vågner tit om natten ved at min arm/hånd er helt død. Jeg har snakk3t med mange og med folk med sklerose har gjort jeg tænker meget over det hele. 

Jeg har sindssyg dårlig ryg også , ikke at dette skulle have noget med det at gøre.

Jeg tænker tit på om jeg har sklerose? 

En med sklerose fortalte mig en gsng at hendes sygdom blev opdaget pga føleforstyrrwlser i hendes ben. Jeg kan ikke en gang skrive denne besked uden det prikke3 i min arm. Eller det hele indbildning fordi jeg tænker på det hver dag, at det så påvirker mig på denne måde?

Har du prøvet det ?? 

Jeg er en kvinde på 25 år.

Hvad kan det ellers være?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2016

LeneKE

Anonym skriver:

Hej. 

Hver dag, om det er morgen middag aften nat har jeg på et eller andet tidspunkt prikken i enden hånd arm ben eller fod. Jeg er faktisk nervøs over det og vågner tit om natten ved at min arm/hånd er helt død. Jeg har snakk3t med mange og med folk med sklerose har gjort jeg tænker meget over det hele. 

Jeg har sindssyg dårlig ryg også , ikke at dette skulle have noget med det at gøre.

Jeg tænker tit på om jeg har sklerose? 

En med sklerose fortalte mig en gsng at hendes sygdom blev opdaget pga føleforstyrrwlser i hendes ben. Jeg kan ikke en gang skrive denne besked uden det prikke3 i min arm. Eller det hele indbildning fordi jeg tænker på det hver dag, at det så påvirker mig på denne måde?

Har du prøvet det ?? 

Jeg er en kvinde på 25 år.

Hvad kan det ellers være?

Jeg tror da jeg ville kontakte lægen og få det tjekket....

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Anonym trådstarter

LeneKE skriver:

Jeg tror da jeg ville kontakte lægen og få det tjekket....

Jeg har også en tid på tirsdag, men synes der er længe til. Så ville lige høre her inde.

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Mortilah

Min mor har også disse følelsesforstyrrelser. Kommer så snart hånden er hævet et stykke- -altså fx ved telefoneren og taste på pc. Hos hende har det intet med sclerose at gøre. Hvad det skyldes kan jeg ikke huske, men ikke noget dybt alvorligt. (Og hun er ik lige i nærheden så kan ik spørge nu hvad det skyldes..)

Det betyder bare hun fx ofte bruger headset istedet for at holde tlf ved øret.. 

Skriver bare for at sige til dig, at du slet ik behøver tænke så sorte tanker nu. Det behøver slet ikke være noget slemt. :-) 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Skouboe

Føleforstyrrelser kan heldigvis være mange andre ting end Sclerose. På mig lyder det mere som noget i klemme. Sclerosesymptomer er som regel konstante, dine lyder mere som noget der kommer og går.

Jeg ved det ikke er nemt, men prøv at lade være med at tænke for meget på det, du kan alligevel ikke gøre hverken fra eller til.

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Miti's mama

Mine hænder falder også i søvn fra tid til anden hvis jeg har lavet noget med småtteri, eks. hæklet, syet noget i hånden eller brugt musen meget. Det er en forsnævring i håndledet, også kaldet en seneskade. Ved ikke om det også kan forekomme i foden? Det er specielt slemt her i graviditeten hvor jeg også vågner ved at min hånd sover. Kendertegner sig ved at det starter med de tre mindste fingre falder i søvn og så spreder sig. Kan ordnes med et kirugisk indgreb hvis det er slemt.

Pøj pøj med lægen 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

MiniMe2005

Min mor har siden en diskusprolaps for nogle år siden haft følelsesforstyrrelser i foden. Den summer og er "død" i det (hun kan ikke mærke den). 

Jeg synes umiddelbart, at det lyder, som om du har noget i klemme i ryggen. Der kunne i hvert fald sagtens være sammenhæng mellem dine rygproblemer og det andet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.