Puhaa…jeg må lige ud med lidt frustrationer. Jeg ved det hører til i småtings-skalaen for jeg er jo ovenud lykkelig for at være gravid og kan ikke vente på at hilse på den her lille størrelse. Så bær lige over med migJ
Jeg skal føde i januar og har efterhånden allerede fået en stor mave på. Det er jo dejligt og alt det der, men det betyder også lidt udfordringer her til vinter og i julesæsonen, hvor der er diverse julefrokoster og sociale sammenkomster, for jeg har vitterligt ikke noget pænt tøj, jeg kan passe. Jeg har været på jagt efter noget pænt barselstøj, men jeg synes ikke udvalget er særligt stort og desuden er det ofte ret dyrt, hvis det skal være smart. Og jeg ved simpelthen ikke, om det er investeringen værd at bruge penge på graviditetstøj, som formentlig kun skal bruges de næste par måneder. Næste gang jeg skal være gravid, er det måske håbløst umoderne, og selvom jeg burde se stort på det, så kender jeg mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke kommer til at gå med det.
Derudover er det blevet halvpresserende med en ny vinterjakke, da jeg ikke kan knappe den gamle over maven. Pt. er moden jo ret oversized, så i realiteten burde jeg blot udnytte det. Jeg købte en oversized vinterjakke fra Samsøe Samsøe, men efter jeg har fået den hjem, ligner jeg en strandet hval og ser egentlig bare tyk ud i jakken. Jeg har altid haft former – brede hofter og skuldre samt smal talje, så for ikke at komme til at se for bastant ud, så har jeg været obs på at vælge tøj, der er forholdsvis kropsnært og fremhæver min talje. Som gravid med stor mave betyder det, at jeg bare ligner en bastant firkant. Jeg har også prøvet de mere taljerede jakker, men for at finde en, jeg kan passe, skal jeg nogle størrelser op, og så passer den ikke med skuldrene osv.
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til, hvor man kan købe smart ventetøj (til sociale arrangementer, til kontoret og til vinter) og gerne i den prisvenlige ende, eller gode råd om, hvad I gør/har gjort under jeres graviditet? Har I købt nyt, eller hvordan? Jeg arbejder desuden på et bureau, hvor dresskoden er pænt kontortøj til kvinderne, samt skjorte og pæne bukser til mændene. Jeg skal derfor se præsentabel ud, samtidig med, at det skal være lidt komfortabelt.