Gravid tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
6 svar
1 synes godt om
27. oktober 2016

LML

Puhaa…jeg må lige ud med lidt frustrationer. Jeg ved det hører til i småtings-skalaen for jeg er jo ovenud lykkelig for at være gravid og kan ikke vente på at hilse på den her lille størrelse. Så bær lige over med migJ

Jeg skal føde i januar og har efterhånden allerede fået en stor mave på. Det er jo dejligt og alt det der, men det betyder også lidt udfordringer her til vinter og i julesæsonen, hvor der er diverse julefrokoster og sociale sammenkomster, for jeg har vitterligt ikke noget pænt tøj, jeg kan passe. Jeg har været på jagt efter noget pænt barselstøj, men jeg synes ikke udvalget er særligt stort og desuden er det ofte ret dyrt, hvis det skal være smart. Og jeg ved simpelthen ikke, om det er investeringen værd at bruge penge på graviditetstøj, som formentlig kun skal bruges de næste par måneder. Næste gang jeg skal være gravid, er det måske håbløst umoderne, og selvom jeg burde se stort på det, så kender jeg mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke kommer til at gå med det.

Derudover er det blevet halvpresserende med en ny vinterjakke, da jeg ikke kan knappe den gamle over maven. Pt. er moden jo ret oversized, så i realiteten burde jeg blot udnytte det. Jeg købte en oversized vinterjakke fra Samsøe Samsøe, men efter jeg har fået den hjem, ligner jeg en strandet hval og ser egentlig bare tyk ud i jakken. Jeg har altid haft former – brede hofter og skuldre samt smal talje, så for ikke at komme til at se for bastant ud, så har jeg været obs på at vælge tøj, der er forholdsvis kropsnært og fremhæver min talje. Som gravid med stor mave betyder det, at jeg bare ligner en bastant firkant. Jeg har også prøvet de mere taljerede jakker, men for at finde en, jeg kan passe, skal jeg nogle størrelser op, og så passer den ikke med skuldrene osv.

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til, hvor man kan købe smart ventetøj (til sociale arrangementer, til kontoret og til vinter) og gerne i den prisvenlige ende, eller gode råd om, hvad I gør/har gjort under jeres graviditet? Har I købt nyt, eller hvordan? Jeg arbejder desuden på et bureau, hvor dresskoden er pænt kontortøj til kvinderne, samt skjorte og pæne bukser til mændene. Jeg skal derfor se præsentabel ud, samtidig med, at det skal være lidt komfortabelt.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2016

tarkoflen

LML skriver:

Puhaa…jeg må lige ud med lidt frustrationer. Jeg ved det hører til i småtings-skalaen for jeg er jo ovenud lykkelig for at være gravid og kan ikke vente på at hilse på den her lille størrelse. Så bær lige over med migJ

Jeg skal føde i januar og har efterhånden allerede fået en stor mave på. Det er jo dejligt og alt det der, men det betyder også lidt udfordringer her til vinter og i julesæsonen, hvor der er diverse julefrokoster og sociale sammenkomster, for jeg har vitterligt ikke noget pænt tøj, jeg kan passe. Jeg har været på jagt efter noget pænt barselstøj, men jeg synes ikke udvalget er særligt stort og desuden er det ofte ret dyrt, hvis det skal være smart. Og jeg ved simpelthen ikke, om det er investeringen værd at bruge penge på graviditetstøj, som formentlig kun skal bruges de næste par måneder. Næste gang jeg skal være gravid, er det måske håbløst umoderne, og selvom jeg burde se stort på det, så kender jeg mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke kommer til at gå med det.

Derudover er det blevet halvpresserende med en ny vinterjakke, da jeg ikke kan knappe den gamle over maven. Pt. er moden jo ret oversized, så i realiteten burde jeg blot udnytte det. Jeg købte en oversized vinterjakke fra Samsøe Samsøe, men efter jeg har fået den hjem, ligner jeg en strandet hval og ser egentlig bare tyk ud i jakken. Jeg har altid haft former – brede hofter og skuldre samt smal talje, så for ikke at komme til at se for bastant ud, så har jeg været obs på at vælge tøj, der er forholdsvis kropsnært og fremhæver min talje. Som gravid med stor mave betyder det, at jeg bare ligner en bastant firkant. Jeg har også prøvet de mere taljerede jakker, men for at finde en, jeg kan passe, skal jeg nogle størrelser op, og så passer den ikke med skuldrene osv.

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til, hvor man kan købe smart ventetøj (til sociale arrangementer, til kontoret og til vinter) og gerne i den prisvenlige ende, eller gode råd om, hvad I gør/har gjort under jeres graviditet? Har I købt nyt, eller hvordan? Jeg arbejder desuden på et bureau, hvor dresskoden er pænt kontortøj til kvinderne, samt skjorte og pæne bukser til mændene. Jeg skal derfor se præsentabel ud, samtidig med, at det skal være lidt komfortabelt.  

Prøv at tjekke family2be.dk jeg synes de har en del til overkommelige priser og ellers synes jeg heller ikke h&m er tosset, hvis du køber nogle klassiske ting så kan du sagtens bruge dem næste gang. Jeg bruger da en del af det, jeg brugte til vores datter, der er 3,5 nu... 

Med hensyn til jakke, kan du prøve at finde en brugt? 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

baby_drømme

Jeg synes H&M har meget pænt ventetøj  

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Vivienne

LML skriver:

Jeg synes at Asos ofte har flot ventetøj og gode priser. For noget tid siden købte jeg en flot (nytårs)ventekjole til 80 kr på tilbud. 

God jagt

Anmeld Citér

28. oktober 2016

MiniMe2005

Asos, asos, asos!! Klart det bedste og pæneste ventetøj! Og de har for nyligt indført gratis retur! Ellers har Zalando også noget fint.

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Falk43

nu er  kroppene  og smag  jo forskelligt   , men jeg synes det  har været svært at få smart og ikke dyrt , ventetøj. Mit budget er ikke så stort har prøvet STRUT og Enola9  i KBH men der er flest priser fra 400, og op efter. Har så købet  nogle basis ting som stort  kjole, jeans og 3 forskellige toppe . Er  så  nu vokset  lidt ud af dem !  

mit bedste bud er også ASOS 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

Celine89

Jeg har købt en stor pakke med brugt ventetøj på DBA til 600 kr. - og det er bare det bedste køb ever!

Personen jeg har købt den af, har en smag der falder ret meget sammen med min, så meget af tøjet synes jeg er rigtig pænt. Der er selvfølgelig også en del der ikke lige er mig eller ikke sidder ordentligt, men det har jeg så bare sorteret fra, og jeg er alligevel endt ud med en rigtig fin graviditets-garderobe.

Så det vil helt klart være min anbefaling, hvis man vil gøre det billigt og nemt. Det er jo alligevel ikke tøj, der bliver brugt mere end et halvt års tid, så det når ikke at blive slidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.