Undersøgelse om anvendelse om sutteflasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
3 svar
4 synes godt om
25. oktober 2016

Siena

Kære forældre, jeg er mor til en baby og er efterhånden blevet lidt træt af de traditionelle sutteflasker der tager tid med at forberede. Jeg undersøger derfor i øjeblikket om der også andre der kunne være interesseret i en flaske der på nemt og hurtigt måde kan gøres klar. I den forbindelse har jeg lavet et spørgeskema, som jeg håber at I vil udfylde. Det tager ikke mere end et par minutter. Mange tak og her er linket til spørgeskemaet:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdc_9aj1sTDvGq6BjYBWtKj1TfTdU6tdWwstj6WgekrwXo5tg/viewform

Mange tak for hjælpen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Siena skriver:

Kære forældre, jeg er mor til en baby og er efterhånden blevet lidt træt af de traditionelle sutteflasker der tager tid med at forberede. Jeg undersøger derfor i øjeblikket om der også andre der kunne være interesseret i en flaske der på nemt og hurtigt måde kan gøres klar. I den forbindelse har jeg lavet et spørgeskema, som jeg håber at I vil udfylde. Det tager ikke mere end et par minutter. Mange tak og her er linket til spørgeskemaet:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdc_9aj1sTDvGq6BjYBWtKj1TfTdU6tdWwstj6WgekrwXo5tg/viewform

Mange tak for hjælpen.

Nu har jeg kigget lidt på dit spørgeskema og vil lige komme med lidt feedback.

De "problemer" du opstiller er ikke som sådan noget jeg kan genkende fra da min datter var flaskebarn (fra 1 mdr til 1 år).

Man lærer lynhurtigt at lave den rette temperatur hver gang, og man lærer at gøre det så nemt som muligt for en om natten. - Jeg havde flasker med afmålt vand i køleskabet som bare skulle varmes og så havde jeg afmålt pulver stående. Det tog knap og nap 1 minut at lave en flaske på den måde. 
De fleste flasker kan fint gå i opvaskemaskinen, så rengøring er ikke så besværligt igen. Det mest besværlige var at skille dem ad og samle dem igen, men det var jo til at klare. 
Der er anvisning på pakken med hvor meget vand og pulver man skal blande, og guide til hvor meget man ca kan forvente at ens barn kan spise. Og det tilpasser man nemt. Mht til spild, så skal der jo helst være en slat tilbage i flasken når baby er færdig, så man er sikker på at baby er mæt, så tror ikke man kan eliminere spild.
Og når man skal ud af huset så er der næsten mikroovne alle steder, ellers lærer man hurtigt at blande koldt og varmt (kogt fra en termokande) vand til den rette temperatur. Og selv hvis man ikke kan/gider det så findes der jo iiamo flasken, som selv (med varmepratroner) varmer mælken op til den rette temperatur. 

Min pointe er at jeg tror det er svært at lave en "vidunder"-flaske der løser problemer der egentlig ikke rigtig er der. For mig i hvert fald. Skulle man forbedre noget skulle det næsten være noget lignende iiamo flasken, men med genanvendelige patroner. Jeg var i hvert fald træt af at patronerne er så dyre

Anmeld Citér

26. oktober 2016

EnGodMor

Jeg må indrømme, at jeg syntes sutteflasker er noget at de nemmeste at rengøre og forberede. 

Nogle bruger sutteflaskekoger, det er ganske nemt, den laver arbejdet for dig.

eller os koge flaskerne med vand fra elkedlen.

og syntes os det er lyn hurtigt med de måde man laver dem klar på. 

(Men for mig handlede det ikke om at være hurtigt, der handlede det om at Gøre det ordentligt og med kærlighed)

men jeg håber da din undersøgelse kan være andre behjælplige, som mener sutteflasker er besværlige

Anmeld Citér

26. oktober 2016

Abracadabra

Er der ikke flere selvvarmende flasker på markedet? Prøv at Google 'selfwarming bottle', jeg tror, at markedet lige nu er godt dækket ind.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.