De der dumme græskar :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
9 svar
2 synes godt om
23. oktober 2016

hautecouture

Halløj!

Jeg havde sidste dag på arbejdet i fredags (barsel) og har lovet min datter en fridag fra børnehave imorgen og hin vil selvfølgelig gerne skære græskar - fair nok, det må hun gerne, men da jeg ikke bare vil købe græskar og smide kød + kerner ud tænker jeg, at det selvfølgelig skal bruges i mad? Men hvilken slags mad? Udover at riste kernerne og genne dem til supper, salater og brød hvad kan jeg så bruge kødet til? Egner kødet fra de store halloween græskar sig overhovedet til madlavning? Synes at alle opskrifter keg kan finde er med hokkaido?!

Hjælp !! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

Tiggi

hautecouture skriver:

Halløj!

Jeg havde sidste dag på arbejdet i fredags (barsel) og har lovet min datter en fridag fra børnehave imorgen og hin vil selvfølgelig gerne skære græskar - fair nok, det må hun gerne, men da jeg ikke bare vil købe græskar og smide kød + kerner ud tænker jeg, at det selvfølgelig skal bruges i mad? Men hvilken slags mad? Udover at riste kernerne og genne dem til supper, salater og brød hvad kan jeg så bruge kødet til? Egner kødet fra de store halloween græskar sig overhovedet til madlavning? Synes at alle opskrifter keg kan finde er med hokkaido?!

Hjælp !! 

Sidste år lavede vi ihvertfald græskarmos ud af det, hvilket vores datter godt kunne li' (jeg synes så ikke ligefrem om det) 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
hautecouture skriver:

Halløj!

Hjælp !! 

Man kan også lave lækker græskar suppe med det. Det gjorde vi sidste år med minispejderne (8-10 år). Det var en kæmpe succes, som vi gentager i år.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Guldlok88

Græskarboller, græskar suppe og græskar kage. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

hautecouture

MummiT skriver:

Man kan også lave lækker græskar suppe med det. Det gjorde vi sidste år med minispejderne (8-10 år). Det var en kæmpe succes, som vi gentager i år.

Har selv tænkt på suppe - men blev alligevel i tvivl om de store græskar kunne bruges 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

hautecouture

Guldlok88 skriver:

Græskarboller, græskar suppe og græskar kage. 

Græskarboller? Ved fu hvor jeg kan finde en opskrift? 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

hautecouture

Tiggi skriver:

Sidste år lavede vi ihvertfald græskarmos ud af det, hvilket vores datter godt kunne li' (jeg synes så ikke ligefrem om det) 

uha, vi er ikke så glade for mos hjemme hos os 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
hautecouture skriver:

Har selv tænkt på suppe - men blev alligevel i tvivl om de store græskar kunne bruges 

Det kan det sagtens. Smager skønt!

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Guldlok88

hautecouture skriver:

Græskarboller? Ved fu hvor jeg kan finde en opskrift? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Tiggi

hautecouture skriver:

uha, vi er ikke så glade for mos hjemme hos os 

Hehe min datter var 7 mdr så vi var jo lige i mosperiode Derfor 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.